Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Україна імпортує паливо з ФРН та США

Протягом двох тижнів ситуація з паливом повинна врегулюватися.

Останнім часом на тлі повномасштабного вторгнення ситуація з паливом по всій Україні є нестабільною, зокрема й у Калуші.

Інформатор пояснює, що відбувається на ринку нафтопродуктів зі слів директора Консалтингової групи А-95, експерта з енергетики Сергія Куюна.

“Дефіцит триває. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого – багато станцій по всій країні простоює, а працюючі станції не мають всього асортименту та відпускають лише по 20 л. Останнім часом спостерігаю введення обмежень й для комерційних клієнтів. Єдині недоторкані та повністю забезпечені – силовики та муніципалітети. Чому зберігається нестача?”, – пише експерт.

Перша причина, на його думку, криється у знищенні окупантами єдиного діючого в Україні Кременчуцького НПЗ.

“У березні основною задачею був пошук ресурсів в Європі, велику частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу нема, імпортні ресурси законтрактовані, але тепер перед імпортерами інша задача – привезти пальне”, – зазначає Куюн.

Водночас Європа постала перед несподіваною для себе проблемою.

В Європі немає зайвих цистерн та локомотивів. Більш того, ситуація стала несподіваною для самих європейців: виявилось, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватись по залізниці сусідів через додаткові технічні вимоги”“, – розповів експерт.

З позитиву – активізувався автомобільній імпорт, розширивши географію, вперше за роки незалежності.

“Для розуміння всеосяжності пошуків ресурсу українцями – вперше (на моїй пам’яті) відмічений імпорт бензину з Німеччини. Спойлер – чекаємо продукт з Нідерландів та Бельгії”, – каже Куюн.

Проте, цей позитив тягне за собою проблеми в логістиці.

Багато машинами на навозиш. Напруга по всіх видах пального, але по дизелю вона виглядає найбільшою. Своє слово сказав й попит з боку аграріїв. Хоча по всім ознакам він менший, ніж очікувалось. Мені невідомі випадки, щоб хтось не зміг купити пальне або щоб десь були черги з бензовозів. Серед версій – наявні в фермерів стоки пального, скорочення посівних робіт, вибір на користь менш “примхливих” культур та спрощення технологій з метою економії пального та добрив тощо”, – вважає експерт.

Щодо цін, Уряд продовжує держрегулювання, яке, на думку Сергія Куюна, через дефіцит дає зворотній ефект.

“Встановлена ціна є, але нема продукту. Як в радянському магазині. Будемо сподіватись, що ми просто не все знаємо, а в уряді знають більше й роблять те, що треба. айбільш тривожна ситуація з ДП, але в останні дні знову з’явилась бентега й по бензину”, – зазначив він.

Позитивний бік цього процесу – через дефіцит на ринку з’явився продукт з міні-НПЗ.

“Не дуже багато й не дуже якісний, але й за те спасибі. Тим більше, що для підвищення октану “малі нафтопереробними” вимушені додавати біоетанол нашого виробництва, а то є добре”, – наголосив експерт.

Залишається проблема з автогазом.

“Газ перетворився на примару: то є, то нема. Ціна підкрадається до ціни бензину. З гарного – імпорт автогазу почав заходити стабільно, потрохи збільшуючись. З екзотики – американський LPG! Хтось вже їде на молекулах свободи”, – заявляє Куюн.

В гурті ціна на дизпальне стартує з 39,5 (гранична «урядова» ціна для АЗС) та закінчується на 44 грн/л. Пропозицій небагато. 

Перевищують граничну “урядову” ціну, за даними експерта, несистемні станції.

“На обмеження почали забивати, повідомляли навіть про 45 грн/л. Проте без обмежень по літражу. Справжній ринковий прояв”, – вважає експерт.

За словами Куюна, така ситуація може тривати до двух тижнів. 

“Є надія, що за тиждень-другий сезонний попит трохи “присяде” та стане дещо легше”.

Джерело:ZN.UA

 

Нагору