Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

У наступному опалювальному сезоні у Калуші працюватиме тільки чотири котельні | Інтерв’ю з Петром Шевчуком

Вже не перший тиждень багатьох калушан бентежить питання опалювального сезону. А ще більше — які котельні працюватимуть і постачатимуть тепло у квартири, що залишилися на централізованому опаленні. Здавалося б, не так давно закінчився попередній сезон. Та все ж, зараз саме час готуватися до наступного. 

Тому Інформатор поспілкувався з директором комунального підприємства “Калуська енергетична компанія” Петром Шевчуком, щоб дізнатися про стан тепломереж сьогодні й про плани на новий опалювальний сезон.

Що ближче осінь, то більше калушан починає хвилювати питання централізованого опалення. Скільки котелень працюватиме в наступному опалювальному сезоні?

Станом на сьогодні на Сесії міської ради вже прийняте рішення про оптимізацію систем.

У роботі залишаться —  котельня по вулиці Винниченка 12-а. Вона буде опалювати дитячий садочок “Журавлик”, дитячий садочок “Струмочок”,  а також 6 багатоквартирних будинків — це Винниченка 2, 4, 10 і по вулиці Підвальній, відповідно, 8, 10, 14. Це ті будинки в яких залишилась найбільша кількість споживачів, понад 50%. Конкретно — 170 квартир. Це єдині будинки, які будуть опалюватися від наших котелень по всьому місту.

Залишаються в роботі котельні по вулиці Біласа і Данилишина — вона буде опалювати виключно Гімназію, 11 школу й Пенсійний фонд. Все населення вона опалювати не буде.

По вулиці Незалежності котельня буде опалювати виключно садочок “Золотий ключик”. І ще одна котельня по вулиці Йосипа Сліпого, яка буде обігрівати тільки ліцей №9 у Хотіні.

Там встановляться два маленькі котли по 100 кВт. Раніше там  були старі радянські муровані котли, які дуже неефективні й споживали дуже багато газу.

Для садочка “Золотий ключик” буде встановлено котел на 300 кВт, а на Біласа і Данилишина один котел на 450 кВт.

Нещодавно калуський мер в інтерв’ю згадував про оптимізацію. Як саме вона буде відбуватися? Чим вона покращить ситуацію?

Оптимізуватимуться усі котельні. Будуть ставитися нові котли, вже робиться віддалений автоматизований доступ, утворюється оперативна аварійна бригада, яка буде обслуговувати тепломережі. Ця команда буде знаходитися на котельні по вулиці Винниченка.

Уже повністю розроблена схема яка дає нам можливість вийти зі збитків. Враховуючи опалювальний сезон 2021-2022, ми передбачали збитків приблизно 16 мільйонів гривень. Проте вдалося вийти на трохи більш як 9 мільйонів. Це завдяки тому, що минулого року ми вже оптимізували котельні, зменшивши їх кількість та об’єднавши.

Проте у нас було багато абонентів. На той час, приблизно 1605 споживачів. У міжсезонний період відключилось від централізованого опалення 770 квартир. До них додамо ті 170, які залишаються і в результаті отримаємо цифру 665. Стільки квартир залишається на відключення. Цифра уже не така велика. Але там подекуди треба на одну квартиру тягнути 1,5-2 км тепломережі через будинки.  Такий варіант вкрай збитковий і для підприємства і для міста.

А як щодо опалювання бюджетних закладів?

По вулиці Шептицького 6-а на котельні будуть встановлені твердопаливні котли. Вони будуть обігрівати в парі з котельнею, яка знаходиться біля першої школи, а також всі бюджетні установи й навчальні заклади, які знаходяться в межах обслуговування цих котелень.

Все що не потрапляє в ці межі, буде обслуговувати ТЕЦ. Наразі у ТЕЦ зараз ведуться перемовини й встановлюються нові тарифи. В них є певні проблеми з вугіллям. Але це питання думаю до опалювального сезону вирішиться.
Надалі, ми будемо транспортувати теплоносії від ТЕЦ між “старою” і “новою” частиною міста.

Яке завдання стояли перед вами торік і сьогодні?

Нашим основним завданням було — вийти зі збитків. Зараз при оптимізації цієї системи збитки у нас можливі тільки по котельні по вулиці Винниченка, оскільки це велика й розгалужена мережа. Можливо будуть втрати в мережі. Ми замінимо деякі їх ділянки, на яких це особливо нагально і будемо рахувати. Згодом плануємо з 9 мільйонів вийти на хоча б півтора мільйона, а це вже фактично беззбитковість. Навіть враховуючи ту ситуацію яку ми маємо зараз зважаючи на війну.

Те що ми, все ж таки, прийняли рішення і почали оптимізацію й не відтягуємо, дасть нам можливість пройти цей опалювальний сезон.

Яким був минулий рік?

Минулий рік був тяжчий. Було багато роботи й не було остаточного розуміння що робити. Тепер чітке розуміння як вийти з проблеми правильно, є. Наша робота дає результат.

Без оптимізації збитки було б значно більші. Можливо, навіть і 20 мільйонів. І всі вони б лягли на міський бюджет. Якби минулого року ми не створили “Калуську енергетичну компанію” і все не спрацювало так, як задумувалось, то я не впевнений, що місто сьогодні могло б утримувати «Водотеплосервіс». Це означало б щомісячні дотації від 8 до 10 мільйонів. Щонайменше, 3 мільйони на зарплати, а ще податки, матеріал, електроенергія, тепло в опалювальний сезон.

Остап Микитюк

Нагору