Недавня паливна криза навчила багатьох водіїв тримати достатньо пального, якщо не про запас у каністрах, то у баку аж до краю точно. Та чи справді аж до краю? І чи можливо так заправити улюблене авто? Це не завжди просто, але побачити бензинові хвилі у горловині цілком можливо.
Інформатор зараз розповість як.
Коли ми кажемо про заправку бака “під пробку”, то цей вислів треба розуміти буквально. Йдеться про бак, повний настільки, що рівень пального стоїть у горловині так високо, що в нього можна занурити палець (але краще цього не робити).
За звичайних умов, тобто коли це робить заправник, або ви самі тримаєте “пістолет” у горловині, бак не заповниться до краю, оскільки спрацьовує механізм автоматичної зупинки подачі, щойно на зріз пістолета потрапляє пальне. До того ж така заправка не передбачена виробником. Паспортна максимальна місткість набагато менша, і заповнити бак так, без додаткових зусиль. Переробляти щось в машині або виготовляти якісь пристрої також не потрібно.
Щоб у бак вмістилося більше бензину/дизелю треба вжити деяких додаткових заходів. У сучасних бензобаках вгорі утворюються “кишені”, де тримається повітря. Якщо дати йому повільно вийти, ці порожнини можна заповнити пальним.
Отже:
- після “відстрілу” пістолету через заповнення бака на паспортну місткість подавайте пальне повільно. Тримайте спуск пістолета так, щоб пальне лилося безперервно тонкою цівкою. При тому не давайте колонці відключитися – і так аж доки не побачите рівень пального у горловині.
- Іноді допомагає покачування машини – це виганяє повітря, яке заважає наповнювати бак рідиною.
- Іноді простіше забезпечити повільну заправку бака, якщо робити це з каністри. Але для цього потрібно мати лійку, іноді – суто “євро”-типу.
- Зайві літр-півтора у деяких моделей можна вмістити, якщо розташувати машину як мінімум горизонтально, а то й з нахилом на протилежний від горловини бака бік.
На що варто звернути увагу:
Варто інколи зважати й на те, що вільній заправці надмірної кількості палива заважає форма бака – з багатьма заглибленнями та опуклостями. Щоб дати повітрю вийти з них, рідину треба подавати повільно.
Часто водії не знають, скільки насправді бензину чи дизелю залишається у баку. Показання штатного приладу часто приблизні.
Іноді місткість бака обмежуються через його пошкодження. Оскільки бак зазвичай розташований під днищем машини, трапляється, що на поганій дорозі він деформується – отримує настільки значні ум’ятини, що об’єм зменшується на кілька літрів. Але це стосується лише металевих баків.
Якщо ви заповнюєте бак під саму пробку з “у запас”, майте на увазі, що сучасний бензин має гарантований термін зберігання 6 місяців, а дизпаливо зберігається без втрат якості протягом 1 року. Якщо ви знаєте, що встигнете витратити ваш “стратегічний запас” за цей строк, то питань немає.
Заправляйтесь з розумом і без паніки. Ще одна паливна криза нам не потрібна.
Остап Микитюк