Серпень, як відомо, доволі дощовий літній місяць. Не за горами й осінь, яка принесе з собою ще більше опадів. Якщо ви молодий водій чи водійка, то вам неодмінно потрібно знати як водити свою карету безпечно навіть, якщо за вікном злива “стіною”, а їхати в справах треба дуже сильно.
Інформатор ділиться лайфхаками.
Щеплення і гальма
Очевидна річ — у дощову погоду видимість дороги погіршується доволі сильно. Та окрім цього і зчеплення коліс з асфальтом. Щоб вберегти себе та своє авто від ДТП варто, найперше, знизити свою середню швидкість. Оскільки через шар води на дорозі досить сильно збільшується гальмівний шлях.
Як відомо, на шинах є унікальний, складний малюнок протектора, який забезпечує надійне зчеплення коліс з асфальтом. Але в дощову погоду ця надійність “падає”. Якщо колеса ще й зношені, то можливе ковзання на мокрій дорозі.
Помилково вважати, що “посковзнутися” машина може тільки на снігу або льоду, в літній час ризик потрапити в подібні ситуації не менш високий. У зв’язку з чим, рекомендуємо не гальмувати різко. Краще робити це поступово й заздалегідь.
Важливо: перед будь-якою поїздкою потрібно перевірити ступінь зносу протектора, його глибину і справність гальм.
Скла, двірники, видимість дороги
Ваші найкращі друзі в дощову погоду – двірники (ні, не ті, які дбають про чистоту вулиць). Поїздку зі зламаними двірниками можна порівняти з плаванням під водою з відкритими очима — не видно практично нічого. Перед виїздом необхідно переконатися, що вони справні, оскільки механізм їх швидко забивається пилом, що призводить двірники в несправність. Запобігти цьому можна протираючи періодично щіточки спиртом.
Коли починається злива, то видимість на дорозі знижується фактично до нуля. Тобто погана видимість не тільки у вас, але й в інших учасників дорожнього руху. Тож варто налаштувати обдув скла, щоб вони не пітніли. Наступний крок — увімкнути протитуманні фари, це допоможе іншим учасникам дорожнього руху краще бачити наближення вашої машини.
Стережіться “підводних каменів” (або ям)
Ями, вибоїни на дорогах несуть особливу небезпеку в дощову погоду. Жоден водій не може знати напевне, що знаходиться у калюжі та якої вона глибини. Тому намагайтеся об’їжджати затоплені, сумнівні для вас, ділянки дороги. Якщо поряд ще і пішохідні доріжки, то варто знизити швидкість, щоб не накрити “калюжним цунамі” перехожих.
Також, якщо ви рухаєтеся по шосе, і перед вами затоплена ділянка, то потрібно обов’язково знизити швидкість, і проїхати її максимально повільно, щоб уникнути так званого “водяного клину”. Як тільки виїжджаєте на нормальну дорогу, кілька разів плавно загальмуйте: це дасть можливість просохнути колодкам.
В мокру погоду також бажано відключити круїз-контроль. Звісно, він ефективний, коли дороги сухі, але зі слизьким покриттям він справляється погано. На додаток, ця функція дотримується певної швидкості, і якщо перед нею з’явиться калюжа, то вона на неї не зреагує.
Будьте уважні й обережні
Мокрі дороги й дощова погода дуже підступні.
Найкращою радою буде підвищити уважність і акуратність. Рухайтеся на крайній правій смузі, сильно не розганяйтеся, частіше дивіться по дзеркалах. В таку погоду потрібно бути вкрай обережними при обгоні, особливо великогабаритних машин, вантажівок, фур, оскільки вони мають великі колеса, які потрапляючи в пробоїну на асфальті, накриють вас водою, доки ви знаходитесь збоку.
Якщо ви бачите, що дощ посилився настільки, що двірники вже не справляються, то краще увімкніть аварійну сигналізацію і з’їдьте на узбіччя чи знайдіть вільну парковку. Зазвичай, сильна злива проходить швидко, але краще перечекати її в безпечному місці.
Природно, час вашої поїздки помітно збільшиться, але це збереже вас від неприємних наслідків, а що ще гірше – можливого ДТП.
Дотримуючись даних заходів обережності, ви забезпечите безпеку собі, своєму автомобілю, а також людям, які довіряють вам, сівши в одну машину.
Остап Микитюк