Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Як економити пальне у вашому авто? | Поради новачкам

Найдієвіший спосіб економити пальне в автомобілі — заглушити двигун і закрити її на ключ. Ну добре, жарти жартами, але є й інші способи. Ми ж розуміємо, що автобіль ви “завели” не для того, щоб він стояв на подвір’ї. 

Тому Інформатор ділиться корисними порадами:

Контролюйте тиск у шинах.

Це вкрай важливий фактор. Спущене колесо веде до збільшення площі контакту з дорогою, і, як наслідок, до суттєвого збільшення витрати палива та прискореного зношування покришок. При цьому надто високий тиск, хоч і скорочує витрату, зменшуючи контакт з дорогою та збільшуючи накат, помітно погіршує зчеплення з дорогою. Тому… важливо дотримуватись значення тиску, встановлені заводом виробником.

А що там повітряний фільтр?

Стан повітряного фільтра також дуже важливий для економії палива. Із забитим фільтром двигуну стає важко “дихати”, погіршується якість суміші та підвищується витрата. Через погану суміш автомобіль перестає “їхати”, і ви тиснете на газ сильніше, що також не сприяє паливній економічності.

Контролюйте моторне мастило.

Використання правильного моторного мастила встановленої заводом в’язкості дозволяє утримати витрату в розумних рамках. Допустимо, вашій машині потрібне масло в’язкості 5W-30, а ви залили 5W-40. Так, більша в’язкість краще захищає двигун, але і витрата в цьому випадку напевно зросте. Якщо ж у двигун залити в’язкість 10W-60, то підвищення витрати цілком відчуватиметься навіть у рамках кожних ста пройдених кілометрів.

Електроніка автомобіля також впливає на витрати пального.

Ще в середині 2000-х, коли тільки в більшості європейських країн ввели обов’язкову їзду з увімкненими фарами, скрупульозні бюргери вважали, що при ближньому світлі, що працює, витрата підвищується на 2-3 відсотки. І це стосується будь-якого додаткового електричного обладнання у машині. Різниця лише в обсягах енергоспоживання, і особливо вона помітна, якщо навішувати автомобіль додаткові (не заводські) прибамбаси.

Їзда з відчиненими вікнами.

Їхати в машині з відчиненими вікнами приємно, чи не так? Однак це відчутно позначається на гаманці. І якщо при їзді в пробках відкрите вікно ніяк на витрату не впливає, то при зростанні швидкості витрата стає все вищою і вищою. Відбувається це так: потоки повітря, потрапляючи в салон, уповільнюють автомобіль, і для підтримки швидкості доводиться сильніше тиснути на газ — звідси підвищення витрати.

Бро, увімкни кондишн.

Щоб зрозуміти, як кондиціонер впливає на витрату, коротко згадаємо його пристрій. Компресор кондиціонера наводиться ремінним приводом безпосередньо від шківа колінвала. При включенні компресора муфта в ньому замикається і фреон починає циркулювати по системі, охолоджуючи повітря, що надходить в салон. Однак цей процес вкрай енерговитратний. І якщо на машинах з великими й потужними двигунами включення кондиціонера практично не позначається на економічності, то на автомобілях з малолітражними двигунами витрата може зростати на 10 відсотків. До того ж з кондиціонером, що працює на повну, відчутно падає потужність.

 Ніякого паркування на сонці.

Намагайтеся влітку залишати свою машину лише у тіні. Припаркувавши машину під палючим сонцем, будьте готові до того, що бензин, нагріваючись, прискорено випаровуватиметься. Крім того, перегрітий салон вимагатиме посиленої роботи кондиціонера, а це, як ми з’ясували трохи вище, призводить до додаткового навантаження на електромережу, генератор і, отже, мотор, що теж тягне за собою збільшення витрати палива.

Звісно ж, неякісне паливо.

Скільки історій ми чули від тих, хто їздив на особистому транспорті до Європи, про те, що місцевому бензину витрата відразу падає на 5-15 відсотків. І це правда. На сучасних автомобілях є така річ, як лямбда-зонд. Даний датчик зчитує інформацію про якість вихлопних газів і передає інформацію прямо автомобілю в електронний блок управління двигуном (скорочено ЕБУ або “мозок”). Якщо якість палива низька, то “мозок” дає команду необхідність збагачення паливоповітряної суміші. Як наслідок – підвищення витрати палива.

Рівномірність руху.

Ще одна причина падіння витрати палива в Європі — більш спокійний темп руху. Пробок там менше, а ті, що є, зазвичай протікають плавніше — ніхто не смикається і не перебудовується. Та й на шосе ніхто не їде +40, а отже двигун працює на оптимальних оборотах і вимагає менше палива.

Ну і звісно ж, стан автомобіля.

Логічно припустити, що технічно несправний автомобіль споживатиме більше палива, проте замислюються про це далеко не всі. Неповне згоряння палива через старі свічки або забитий каталізатор, зношеність поршневої групи двигуна, низький рівень масла в трансмісії й багато іншого. Загалом, набагато вигідніше утримувати автомобіль у порядку, ніж переплачувати за паливо. Та й приємніше.

Остап Микитюк

Нагору