А у вас також вікна в авто почали запотівати? Ну воно й не дивно, адже погода змінилася досить різко. З цією халепою стикаються всі автомобілісти., тож новачкам не слід панікувати.
Сьогодні Інформатор поділиться з вами причинами й розв’язаннями такої проблеми бюджетним способом.
Чому пітніє вікно автомобіля?
Все дуже просто (згадайте уроки фізики в школі) — виступ конденсату відбувається через різкий температурний контраст між салоном та навколишнім простором. Тож коли погода стає холоднішою, конденсат стає чи не щоденним супутником керманича авто.
Також, прохолодне вуличне повітря взаємодіє з повітрям салону, зігрітим подихами пасажирів і пічкою, в результаті чого з’являється конденсат. Він осідає на скляних поверхнях, створюючи той самий ефект запотівання.
Ще однією причиною запотівання може стати підвищена вологість всередині салону, зумовлена тим, що, наприклад:
- змоклий під дощем водій сів у салон у вологому одязі;
- під ногами лежать мокрі після чищення або дощу килимки.
- При включенні обігрівач салону починає висушувати одяг, килимки та сидіння, а волога, що випаровується, осідає на склі.
Наступною причиною може бути забруднений салонний фільтр. Досить поширена причина, через яку запотіває лобове скло у тих власників авто, що забувають вчасно міняти ключові витратні матеріали, в тому числі й фільтр очищення салонного повітря. При значному зносі фільтр перестає ефективно поглинати пил і зайву вологу, що й призводить до спітнілості вікон.
Вихід з ладу спеціального клапана, який є практично всіх сучасних моделей авто. Призначення такого клапана полягає в тому, щоб навіть при повністю закритих вікнах забезпечувати салон свіжим повітрям. Вихід з ладу такого клапана або датчика також призводить до запотівання вікон.
Ви, мабуть, також помічали що вікна запотівають тоді коли в авто сіла людина, яка напередодні вживала алкоголь. Алкогольні випари теж стають причиною потіння скла. Річ у тому, що через дихання виділяються пари спирту, які при взаємодії з повітрям запускають фізико-хімічний процес й призводить до запотівання вікон.
Як з цим всім боротися?
Варіант 1:
Найпростіший метод при запотіванні — увімкнути систему охолодження автомобіля і направити дефлектори в напрямку спітнілого скла. Кондиціонер активно просушує повітря та виводить назовні зайву вологу. Як показує практика, ця кліматична техніка відмінно справляється з усуненням конденсату на лобовому склі й частково усуває запотівання з бічного скла. Мінус такого методу — на усунення конденсату знадобиться деякий час.
Коли ж справа у забрудненні фільтра, то найкращим вирішенням буде негайно провести заміну цього елемента. У переважній більшості випадків, це можна з легкістю зробити власноруч. Єдиний нюанс – у різних марок автівок місце розташування цього елемента може відрізнятися. На сучасних авто фільтри, в основному, розміщують у спеціальному коробі, що знаходиться за бардачком. Але не завжди.
До речі, разом із заміною фільтра не зайвим буде провести очищення парника кондиціонера. Також забруднення фільтра може бути сигналом, що вказує на несправність повітряного клапана. Можливо, вам також варто провести його ремонт чи заміну.
Варіант 2:
Наклеїти спеціальну захисну плівку. Вона клеїться на скло на зразок тонувальної плівки.
Якщо в першому випадку ми прибирали конденсат з вікон за допомогою кондиціонера, то тут ми зробимо так, щоб перешкодити волозі осідати на вікнах, заважаючи водієві.
- Перед нанесенням плівки слід ретельно очистити поверхню, знежирити її та просушити.
- Потім акуратно приклеїти матеріал, який створює ефект проти запотівання.
Цей ефект досягається шляхом нанесення на плівку нанопокриття, що відштовхує краплі води, перешкоджаючи скупченню крапель конденсату на поверхні скла.
Та, на жаль, такі плівки підходять не для всіх автівок: вони можуть перешкоджати роботі деяких додаткових приладів автівки.
Варіант 3:
Спреї або спеціальні рідини.
Такі рідини, як правило, можуть використовуватися як назовні авто, так і зсередини. Вони створюють на поверхні скла супертонку водовідштовхувальну плівку, що запобігає скупченню конденсату. Внаслідок їх використання вдається досягти такого ефекту:
- усувається проблема потіння скла;
- усувається ефект «туману» в салоні.
Якісні засоби містять ХФУ, що не є шкідливими для здоров’я людини й навколишнього середовища.
У більшості випадків ці засоби продаються в спеціальних місткостях, обладнаних розпилювачем або пульверизатором. З їх допомогою рідина з легкістю наноситься на скляну поверхню для подальшого розтирання. Для зовнішньої обробки можна використовувати водовідштовхувальні засоби для поверхні авто, а для обробки всередині – засіб, властивістю якого є запобігання утворенню вологи. Рідина наноситься на чисте і сухе скло, після чого розтирається серветками, які не залишають після себе ворс.
Що ж, сподіваємось, після наших порад, на вас чекає комфортна їзда без запотівання.
Остап Микитюк