Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

“Калуська Школа Демократії” — як це було?

Вчора відбулось урочисте закриття “Калуської Школи Демократії”, що тривала останні три дні та зібрала в одному місці чимало людей різного віку, поглядів та походження. Сьогодні ми можемо згадати, як це відбувалось.

Розповідає Інформатор.

3-денний захід був справді масштабним та привернув увагу десятків калушан, ВПО та гостей міста з багатьох кутків України. Лекції, обговорення, ігри, що проходили цими вихідними у “Хабі 93” викликали хвилю ентузіазму в учасників, які з великою віддачею  долучались до усіх активностей події та давали свій відгук організаторам і тренерам. Вже із самого відкриття “Школи” можна було помітити готовність учасників до співпраці та щире зацікавлення у процесі.

Розпочав перший день заходів Михайло Клим — начальник управління у справах сім’ї, молоді, фізкультури і спорту Калуської міської ради. В ході своєї лекції-бесіди “Співпраця молоді із місцевою владою” він розповів у чому саме полягає робота його відділу та його особиста, які існують механізми співпраці молоді з місцевою владою та як вони змінювались з часом. Слухачам вдалось поставити багато питань на гострі теми та плідно поспілкуватись з представником влади.

Не меншу аудиторію зібрала наступна подія п’ятниці — лекція від калуського історика Остапа Лагойди на тему: “Історія, сутність та роль демократії в сучасному світі”. Присутні зацікавились розповіддю про історичний розвиток демократії, політичні особливості сучасного світу тощо та активно брали участь в обговоренні, задавали цікаві питання і впевнено дискутували про сучасні виклики у світі.

Другий день “Школи” розпочався впевнено і бадьоро. Зі своїми матеріалами виступила координаторка молодіжних проєктів Людмила Кіндрат, яка вирішила донести слухачам особливості взаємодії інститутів влади в Україні. Заохотивши присутніх психологічною грою на співпрацю, пані Людмила інтерактивно і цікаво розповіла про гілки та кола влади, вказала на їхню специфіку у сучасних реаліях, пролила світло на можливості впливу громадян на місцеву владу та відповіла на найпоширеніші запитання публіки. Лекція виявилась пізнавальною та захопила увагу усіх присутніх.

“В мене завжди була мала обізнаність в державному устрою та історії Неньки та й усього світу взагалі. Мені це жити не заважає, але інколи все ж таки трохи некомфортно, і мені було цікаво дізнатися більше про такі слова як “демократія”, та “держава”. Так, я чула про “департаменти”, “управління” та інші слова, які асоціювалися у мене з купою паперів та законів, які не завжди працюють як треба. “Школа Демократії” по полицях розклала у мене в голові як працює демократія, звідки прийшла, та як деформувалася у сучасному світі. Як взаємодіють між собою інститути, управління та міністерства у нашій країні. І як я, громадянка України, можу з ними “контактувати”, — розповіла про свої враження Олександра.

Насамкінець тренерка провела лекцію-гру “Я і громада: що ми можемо втілити разом?”, в ході якої учасники заходу поділились своїм баченням розвитку Калуської громади та способами її втілення. Гра викликала жваву бесіду та залучила до активності практично усіх.

Основною стравою суботи, окрім піци і чаю, стали виступи представників молодіжних організацій Франківщини, які розповіли про шлях становлення своїх структур та поділились досвідом реалізації різноманітних проєктів.

Першою виступила заступниця голови Молодіжної ради Івано-Франківська Софія Піндус. Вона розповіла про складнощі, з якими зіткнулась Молодіжна рада з початком повномасштабної війни, про волонтерську (і не тільки) діяльність ГО “Між іншим” і молодіжного центру “Параграф”, та про людей, які з ентузіазмом підійшли до урізноманітнення життя молоді в Івано-Франківську.

Наступними “до мікрофона” вийшли представники ГО “Вільні калуські люди” Вікторія Перейма та Святослав Кузів, які розказали про трансформації, з якими неодноразово стикалась молодь у нашому місті. Активісти розповіли про далекоглядні плани на майбутнє, про діяльність “Спільноти психологів Калуша”, участь у грантових програмах тощо.

Останніми по списку, але не за важливістю виступили діячки молодіжного центру “Хижка” у м. Долина. Лариса Кашуба і Вікторія Москальчук поділились особливостями здійснення молодіжних проєктів у невеликому містечку, можливостями, які виникають під час роботи з обмеженою аудиторією та досвідом проведення тематичних заходів.

Третій, фінальний день “Школи Демократії” був найбільш насичений активним проведенням часу для учасників. Насамкінець тривалого заходу організатори підготували дебатну гру. Спершу тренерки і судді Христина Бідонько та Соломія Сліпачик провели спільну лекцію “Як грати в парламентські дебати та вчитися аргументувати?”, під час якої присутнім були розкриті мета і особливості цієї інтелектуальної гри, вони були ознайомлені з її правилами та ключовими нюансами. Відтак учасники поділились на команди і провели гру, де в ролях обговорили питання “абсолютного нуля” в атомній енергетиці. Тема виявилась надзвичайно цікавою та багатогранною для всіх присутніх, які висловили бажання зіграти ще раз при нагоді.

“Попри природний страх перед чимось новим і незвіданим, було цікаво спробувати себе у дебатах. У мене було упереджене ставлення, а від того і страх, що це серйозні розмови на серйозні теми з людьми, які добре вміють аргументувати і доводити, а також впевнені у своїх публічних виступах, це занадто складно для мене і я не впораюсь. Але насправді кожен із нас може несподівано виявитися якраз саме тією людиною, яка в цьому сильна. І взагалі виявити, що так, це справді моя стихія”, — поділилась Саша.

“Коли я приходив на дебати, то не знав особливостей гри. В мене були певні очікування, і вони справдились, чим я задоволений. Я отримав комбінацію інтелектуальної гнучкості, ораторського і акторського мистецтва, командної роботи і координації. Це дуже крута річ, яка розвиває тебе за багатьма пунктами, прокачує необхідні в житті характеристики. Крім всього, це все відбувається у веселій, пізнавальній формі та приємній атмосфері”, — додав Роман.

Вишенькою на торті “калуської демократії” стала психологічний тренінг Тетяни ЩербінськоїПсихологічні аспекти перемовин. Різниця між розмовою та тролінгом”, в ході якої учасники дізнались про складнощі спілкування в умовах війни та способи уникнення конфліктних ситуацій. Тема дуже зацікавила присутніх — усі плідно дискутували, ділились досвідом та почуттями.

Триденний процес “Школи” настільки надихнули її учасників, що деякі з них зголосились провести власні тренінги. Зокрема гість міста Зандер розповів про культуру йоги та самопізнання, а Ілля, що тимчасово проживає у Львові, поділився розгорнутою лекцією з презентацією про SMM.

“Дуже було приємно побачити знайомі обличчя та навчитись чомусь дійсно новому і класному. Вдячний лекторам за цікаві формати лекцій, за класну подачу інформації. Було багато думок щодо дебатів, і я нарешті спробував себе у цьому — це суперово, буду розвивати у собі цю навичку. Щиро вдячний калушанам за запрошення на таку подію”, — висловився гість зі Львова.

По завершенню третього дня “Калуської Школи Демократії”, чимало присутніх ділились позитивними враженнями:

“Hub93″ став для мене ще одним куточком, куди я можу і хочу прийти. Я серйозно. Спочатку страшно. Потім цікаво. В кінці не хочеться йти, і думаєш про те, що ж завтра буде там проводитися і як посунути свої плани, щоб встигнути в Хаб”, — сказала Олександра.

Гості “Хабу 93” висловили спільне бажання відвідати і наступні заходи, які проводитимуться у молодіжному центрі. Організатори своєю чергою висловили готовність продовжувати розвивати калуську молодь та створювати і підтримувати зв’язки з іншими громадами. Сподіватимемось, що так і буде.

Остап Лагойда

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.

Нагору