Зараз ця тема вкотре стає дуже актуальною. Оскільки світанки стають реально холоднішими, а з наближенням зими хочеться сісти у своє авто і поїхати з комфортом, не турбуючись, що якась деталь зламається (особливо важливо коли мова про дорогоцінний ремонт двигунів). Насправді скільки водіїв — стільки й думок щодо цього. Існує багато факторів на які варто звертати увагу починаючи розмову щодо прогрівання двигуна. Сьогодні у нашій постійній неофіційній рубриці #порадиновачкамзакермом (яку давно слід зробити офіційною, чи не так?) ми розповімо про деякі фактори та їхню важливість.
Глушіть двигуни — Інформатор розповідає чи варто прогрівати машину в холодну погоду.
Багато водіїв, які за останні роки змінили не одне авто, а права взагалі отримали кілька десятків років тому, скажуть — якщо авто нове, нічого прогрівати не потрібно, оскільки сучасні авта тривкі до пониження температур. Ще з 80-х років багато машин почали комплектувати інжекторами, які можуть самостійно визначати потрібне співвідношення палива і повітря. Та і самі виробники найчастіше пишуть в книжках з технічної експлуатації що цього робити не треба. Але є одне але — наш клімат досі відрізняється від загальноєвропейського, тобто того, де виготовляються більшість авто на яких їздять українці.
Все-таки, прогрівати авто потрібно, просто час цієї процедури у кожного авто різний. Про це ми поговоримо трошки пізніше, а зараз сконцентруємось на деяких інших деталях.
Почнемо з температури моторної оливи.
Про своєчасну заміну оливи знають всі. Але мало хто розуміє як воно циркулює в моторі й навіщо взагалі там потрібне. Під час роботи двигуна масло протікає по ньому, наче кров по організму людини, змащуючи кожен міліметр двигуна. Коли двигун зупиняється, масло “опускається” в піддон, і на елементах двигуна залишається тільки незначна масляна плівка. Якщо двигун довго не “вмикати”, то плівка зникає зовсім. Тобто дуже небезпечно врешті-решт вирушати в будь-яку поїздку без прогріву двигуна
В теплу пору року мастилу у двигуні, щоб розтектися по каналах й почати виконувати свою роботу достатньо близько 30 секунд. Тому в перші 30 секунд після пуску мотора вирушати в поїздку не можна навіть влітку. Взимку ж ситуація дещо інша — за час простою масло стає густим через низьку температуру, а отже йому потрібен додатковий час, щоб пройти повне мастильне коло й увійти в робочу температуру. Зазвичай це 90°.
Якщо почати рух автомобіля на “холодному” двигуні, виникає високий ризик пошкодження маслозйомних і компресійних кілець. Вони встановлюються у двигуні для зняття надлишку масла і створення компресії. Під час роботи на них припадають серйозні навантаження, оскільки вони труться об стінки циліндрів.
Для багатьох автомобілів “холодний старт” може вилитися у вихід з ладу датчика масла. Тут слід пригадати уроки в автошколі, коли інструктор розповідав вам про таку деталь двигуна як “щуп”. Тому дорогою на СТО (якщо все-таки дана халепа вас спіткала) загляньте під капот, знайдіть щуп (як на фото) і перевірте рівень моторної оливи. Пам’ятайте — без нього мотор буде працювати, але дуже не довго.
Тепер, коли ми розуміємо, як ця вся абракадабра працює, давайте прикинемо скільки варто гріти автомобіль взимку і влітку.
Прогрів двигуна необхідний для грамотної роботи, і з цим складно сперечатися. Залежно від температури навколишнього повітря на прогрів мотора може йти різний час:
- нижче -30°C. Прогрівати двигун необхідно від 10 до 15 хвилин, щоб моторне мастило “розігрілося” до робочої температури;
- від -10°C до -30°C. Можна обмежитися прогріванням двигуна в 7-10 хвилин;
- від +10°C до -10°C. Досить прогріву автомобіля в 4-7 хвилин;
- вище +10°C. Потрібно прогрівати не більше 1-3 хвилин, щоб моторне мастило розійшлося по двигуну і дійшло до робочої температури.
Ось і все.
Та перш ніж сліпо керуватися нашими порадами, не забудьте заглянути у книжечки своїх авто. Може і справді їх прогрівати не треба 😉
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.
Остап Микитюк