Калуш До сайту

Гріти чи не гріти? — Що робити з авто коли стає холодніше

Зараз ця тема вкотре стає дуже актуальною. Оскільки світанки стають реально холоднішими, а з наближенням зими хочеться сісти у своє авто і поїхати з комфортом, не турбуючись, що якась деталь зламається (особливо важливо коли мова про дорогоцінний ремонт двигунів). Насправді скільки водіїв — стільки й думок щодо цього. Існує багато факторів на які варто звертати увагу починаючи розмову щодо прогрівання двигуна. Сьогодні у нашій постійній неофіційній рубриці #порадиновачкамзакермом (яку давно слід зробити офіційною, чи не так?) ми розповімо про деякі фактори та їхню важливість.

Глушіть двигуни — Інформатор розповідає чи варто прогрівати машину в холодну погоду.

Багато водіїв, які за останні роки змінили не одне авто, а права взагалі отримали кілька десятків років тому, скажуть — якщо авто нове, нічого прогрівати не потрібно, оскільки сучасні авта тривкі до пониження температур. Ще з 80-х років багато машин почали комплектувати інжекторами, які можуть самостійно визначати потрібне співвідношення палива і повітря. Та і самі виробники найчастіше пишуть в книжках з технічної експлуатації що цього робити не треба. Але є одне але — наш клімат досі відрізняється від загальноєвропейського, тобто того, де виготовляються більшість авто на яких їздять українці.

Все-таки, прогрівати авто потрібно, просто час цієї процедури у кожного авто різний. Про це ми поговоримо трошки пізніше, а зараз сконцентруємось на деяких інших деталях.

Почнемо з температури моторної оливи.

Про своєчасну заміну оливи знають всі. Але мало хто розуміє як воно циркулює в моторі й навіщо взагалі там потрібне.  Під час роботи двигуна масло протікає по ньому, наче кров по організму людини, змащуючи кожен міліметр двигуна. Коли двигун зупиняється, масло “опускається” в піддон, і на елементах двигуна залишається тільки незначна масляна плівка. Якщо двигун довго не “вмикати”, то плівка зникає зовсім. Тобто дуже небезпечно врешті-решт вирушати в будь-яку поїздку без прогріву двигуна

В теплу пору року мастилу у двигуні, щоб розтектися по каналах й почати виконувати свою роботу достатньо близько 30 секунд. Тому в перші 30 секунд після пуску мотора вирушати в поїздку не можна навіть влітку. Взимку ж ситуація дещо інша — за час простою масло стає густим через низьку температуру, а отже йому потрібен додатковий час, щоб пройти повне мастильне коло й увійти в робочу температуру. Зазвичай це 90°.

Якщо почати рух автомобіля на “холодному” двигуні, виникає високий ризик пошкодження маслозйомних і компресійних кілець. Вони встановлюються у двигуні для зняття надлишку масла і створення компресії. Під час роботи на них припадають серйозні навантаження, оскільки вони труться об стінки циліндрів.

Для багатьох автомобілів “холодний старт” може вилитися у вихід з ладу датчика масла. Тут слід пригадати уроки в автошколі, коли інструктор розповідав вам про таку деталь двигуна як “щуп”. Тому дорогою на СТО (якщо все-таки дана халепа вас спіткала) загляньте під капот, знайдіть щуп (як на фото) і перевірте рівень моторної оливи. Пам’ятайте — без нього мотор буде працювати, але дуже не довго.

Тепер, коли ми розуміємо, як ця вся абракадабра працює, давайте прикинемо скільки варто гріти автомобіль взимку і влітку.

Прогрів двигуна необхідний для грамотної роботи, і з цим складно сперечатися. Залежно від температури навколишнього повітря на прогрів мотора може йти різний час:

Ось і все.

Та перш ніж сліпо керуватися нашими порадами, не забудьте заглянути у книжечки своїх авто. Може і справді їх прогрівати не треба 😉

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.

Остап Микитюк