Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

“Випустіть мене звідси” — що робити, якщо ви застрягли у ліфті | Поради

Мабуть, у вас було таке — зайшли у ліфт, натиснули кнопку і…застрягли. Це часта проблема у старих ліфтах, а з віяловими відключеннями світла, які відбуваються хвилями й не зовсім за планом, ще частіша. Ми всією редакцію вирішили згадати, чи ставалося таке з нами. І звісно ж, що робити коли вас застала така халепа.

Розповідає Інформатор.

“Коли я застрягла у ліфті, я спішила на співбесіду, яка була дуже важлива. Тому коли минула година і я зрозуміла, що вже не встигаю, то ревіла страшне”, — поділилася сумним спогадом Анна Сірик.

“Один раз застрягав, але дуже малим і вже не памятаю ніц, окрім того, що зараз намагаюся ними не користуватися зайвий раз”, — згадав Олег Вітковський.

“Не застрягав ніколи. Але якби застряг, то, мабуть, би поспав”, — єхидно посміхаючись відповів Остап Лагойда. 

“Я досвідчений в цьому плані. Застрягав, мабуть, разів п’ять. Була ситуація якось, нас застрягло у ліфті шестеро людей. Але у нас були з собою смаколики, бо йшли на гостину. В результаті поз’їдали усе поки чекали рятувальників. Довелося потім йти ще раз у магазин. Але вирішили підійматися наступний раз пішки на 8 поверх”, — поринув у спогади Остап Микитюк.

То що ж робити, коли ліфт зупинився не довізши вас до пункту призначення?

Перш за все пам’ятайте, що паніка – ваш ворог. Тож потрібно заспокоїтися, не натискати на всі кнопки поспіль, не стрибайте й не намагайтесь відчинити двері самотужки. Кричати й палити свічки чи запальнички також не варто — ви знаходитесь у закритому просторі й повітря тут не циркулює, щоб безперешкодно забезпечувати вас повітрям. Воно звісно нікуди не дінеться, та все ж…

У кожному ліфті є кнопка виклику диспетчера (не важливо чи старий це ліфт, чи новий). Натисніть її й дочекайтеся відповіді. Якщо відповіді немає, у ліфті є таблички з контактними номерами спеціальних служб, які обслуговують ліфти. Якщо такої таблиці не знайшлося — телефонуйте до служби “101”. Інформацію отримають чергові рятувальники вашого міста й приїдуть на допомогу.

Також можна звернутися до ОСББ або комунального підприємства, яке обслуговує ваш будинок — вони також повинні мати контакти зі службами, які займаються такими випадками.

А якщо у вас розрядився телефон чи зникла мережа?

Кличте на допомогу – так вас почують інші мешканці будинку й зможуть викликати аварійну службу. В очікуванні порятунку слідкуйте за самопочуттям: зніміть верхній одяг, якщо стало жарко, пийте воду, якщо маєте її з собою (проте варто пити помірно), покладіть речі на підлогу й присядьте, витягнувши ноги.

Коли рятувальники на місці – чітко виконуйте всі вказівки.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.

Остап Микитюк

Нагору