Не так давно ми розповідали Як застрахувати своє авто | Корисні поради новачкам і зважаючи, що українці, навіть попри війну, все одно, ледь не щодня купують авто (зараз ми не займаємо тему волонтерських покупок авто на фронт) — ця тема ще дуже довго залишатиметься актуальною, як і безпека водіїв. Варто тримати руку на пульсі й стежити за змінами автоцивілки. Тут, до речі, анонсують деякі реформи стосовно неї.
Розповідає Інформатор з посиланням на Forbes.
НБУ висунуло ідею, як можна наблизити ринок автострахування в Україні (ОСЦПВ) до європейських стандартів. З нею вони звернулися до профільного комітету Верховної Ради і якщо до деяких законів Україн внесуть поправки, то вона зможе запрацювати уже з 1 січня 2024 року.
Загальновідомо, що з січня по вересень 2022 року, українські страхові компанії зібрали 28,4 млрд грн страхових премій і здійснили страхові виплати на 9,5 млрд грн. Це на 25-30% менше ніж за аналогічний періоди минулого року. І понад 40% з них, традиційно припадає на автострахування («автоцивілка», «Зелена карта», КАСКО).
В той де час, заважаючи на війну в Україні частка цих видів страхування суттєво збільшилась. Найпотужнішою підтримкою страхового бізнесу стала “Зелена карта” — у 2022 році вона виросла на 76%.
Як виглядають ключові кроки до прийняття реформи?
- Нацбанк ініціює зміни до Закону “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів”. Нова модель регулювання ринку підвищить довіру до такого виду страхування та сприятиме подальшому розвитку ринку ОСЦПВ, вважають в НБУ.
- Регулятор пропонує встановити нові стандарти якості страхового покриття. Зокрема, поступово (протягом семи років) підвищити максимальні розміри страхової виплати до розмірів, установлених у країнах ЄС.
- Також пропонується запровадити систему ануїтетних (регулярних та послідовних) страхових виплат у разі заподіяння тяжкої шкоди здоров’ю або життю потерпілих. Якщо пошкоджено транспортний засіб, страхова виплата розраховуватиметься без вирахування зносу вартості його складових частин та деталей.
- НБУ пропонує запровадити європейські підходи до формування вартості ОСЦПВ та широке використання електронних технологій, зокрема, скасувати чинне державне регулювання цін за цим видом страхування та запровадити визначення «справедливої ціни» для кожного страхувальника.
- Пропонується модель обов’язкового прямого врегулювання збитків. Вона передбачає, що потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до страховика, з яким було укладено договір автоцивілки.
- Нацбанк також пропонує удосконалити та осучаснити підходи до побудови системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та державного нагляду за його діяльністю. Зокрема, передбачається запровадити класичну дворівневу систему корпоративного управління МТСБУ.
- Пропонується визначити класичний перелік органів управління МТСБУ та встановити прозорий розподіл функцій і повноважень між загальними зборами членів, радою та правлінням МТСБУ.
- У разі підтримання Верховною Радою новий закон буде введений у дію з 1 січня 2024 року одночасно із Законом “Про страхування” та включатиме перехідний період.
Слідкуємо за змінами та тримаємо вас у курсі події.
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.