Багато хто з нас вже встиг помітити як змінилися цифри на табло автозаправок — деякі зовсім згасли, а деякі трохи виросли. Насправді це й не дивно, адже багато українців і калушан в тому числі стали користуватися генераторами, які суттєво збільшили попит на пальне. Про ситуацію в Калуші ми розповідали у матеріалі Раптовий дефіцит: на калуських заправках немає пального, на щастя, не на всіх! Відповідь знайшлася.
Розповідає Інформатор з посилання на Forbes.
За даними мереж АЗС попит на пальне стрімко зріс. Наприклад, у мережі “ОККО” він зріс майже на 15%, а у “Socar” на всі 20%.
Проте, директор з маркетингу “ОККО” Василь Дмитрів зауважив, що ситуація із запасами контрольована і мережа навіть збільшує імпорт.
Як відомо, Україна імпортує близько 600 000–750 000 т нафтопродуктів на місяць. Такий показник, за словами аналітика консалтингової компанії “НафтоРинок” Олександра Сіренко. тримається пів року. А за словами директора консалтингової групи “А-95” Сергія Куюна, постачання залишилося на рівні літніх місяців.
Чи чекати нам на дефіцит і на скільки зростуть ціни?
“Загалом, попит на пальне все ще буде рости до кінця грудня, потім ситуація повинна стабілізуватися. На заправках буде або бензин, або дизель. Однак мешканцям слід бути готовими, що паливо прийдеться шукати.”, — розповідає власник мережі АЗС Prime Дмитро Льоушкін.
У Socar кажуть, що ситуація не призведе до паливної кризи. Мережа не планує змінювати ціни через ситуацію на внутрішньому ринку.
Однак ціни в Україні залежать від європейських. Вартість дизеля в Європі зросла на 2 грн за літр, бензину – на 1 грн.
У Європі ситуація ускладнилася через дію ембарго на російську нафту. Через це в Україні можуть зрости ціни на 3–4 грн за літр, каже Сергій Куюн. На його думку, використання генераторів створює додатковий тиск, але не є вирішальним чинником у підвищенні цін.
Фото на обкладинці Євгенія Спириденко.
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com