Сьогодні у Калуській міській раді відбулася пресконференція з питань графіків подачі електроенергії, аварійних та планових відключень. На ній очільник нашого міста разом з Віталієм Комісаруком, директором філії “Західна” АТ “Прикарпаттяобленерго” відповідали на найбільш поширені запитання з соцмереж, які стосуються подачі, аварійних та планових відключень електроенергії у Калуській ТГ.
Розповідає Інформатор.
На одне з перших питань “Чому “Прикарпаттяобленерго” не дотримується графіків подачі електроенергії” відразу відповів Віталій Комісарук:
“Відхилення графіків у часі зумовлені технологією увімкнення й вимкнення. Є приєднання, які вмикаються дистанційно, в цьому випадку диспетчеру дається на виконання 15 хвилин. А ще є приєднання, які вимикаються вручну. Для цього персонал повинен спершу доїхати до такого обладнання. Тому цей час може збільшуватися до 40 хвилин”.
Також хвилюючим питанням для калушан стало питання “Чому не відключають електроенергію всім по черзі й на одинаковий час?”:
“До графіків потрапляють усі споживачі, окрім тих, які заживлені від однієї лінії з об’єктом критичної інфраструктури. Усі інші вимикаються опираючись на навантаження”.
До слова, директор філії “Західна” також пояснив, що чотири черги розбиті на підчерги для того, щоб балансувати навантаження на мережу. Зважаючи на те, що і Калуська і Бурштинська ТЕЦ є частиною єдиної енергосистеми з усією Україною. Відповідно, якщо електроенергії не вистачає в якомусь іншому місці, вона корегується за вказівкою НЕК “Укренерго”, як і добовий розподіл лімітів.
Андрій Найда також згадав про перевірки достовірності й правильності відключень, ініційованих Прем’єр-міністром Денисом Шмигалем. Віталій Комісарук підтвердив, що такі перевірки на підприємстві справді є, й інспектор перевіряє не тільки відключення, але й увімкнення.
Поміж відповідей на питання пан Комісарук нагадав про правила дотримання правил з експлуатації електроприладів, оскільки в разі їх поломки “Прикарпаттяобленерго” не має статті витрат на відшкодування збитків. В такому разі варто звертатися до виробника або розповсюджувача техніки й доводити форс-мажорні обставини, які будуть підставою для ремонту чи заміни техніки.
На питання “Скільки ще триватимуть відключення?” у директора філії “Прикарпаттяобленерго” не знайшлося відповіді, оскільки відповідь залежить від результату війни:
“Коли закінчиться війна, тобі ми й зможемо якісно й швидко провести усі ремонтні роботи, які забезпечать якісну й безперебійну роботу електромереж”.
Калуський міський голова також згадав про увімкнення вуличного освітлення. Нагадаємо, що саме він був ініціатором такого кроку.
“Ми протягом багатьох років проводили заміну вуличного освітлення зі звичайних ламп на енергозберігаючі. Тож ми звернулися до “Прикарпаттяобленерго” з інформацією про те, скільки кіловат потребує дане освітлення. Вони порахували, проаналізували й визначили, що у ліміти ми вписуємось. Це дає змогу зменшити кількість аварійних ситуацій між автомобілістами та пішоходами на дорогах нашого міста”, — прокоментував Андрій Найда.
Також Віталій Комісарук додав:
“Вуличне освітлення заживлено від багатьох підстанцій, які знаходяться в місті й вони не несуть суттєве навантаження на ту чи іншу чергу. Об’єми споживання електроенергії вуличним освітленням неспівмірно малі, порівняно з багатоквартирними будинками”.
Протягом майже години, поки тривала пресконференція, підіймався й ряд інших важливих питань, щодо якісного електропостачання. Наприклад, чому вимикається світло вночі; чи є можливість скоректувати й перепід’єднати важливий місцевий бізнес, як в об’єктів критичної інфраструктури; чи вистачає ремонтних бригад у місті, щоб забезпечувати якісну роботу електромереж та ін.
Більш детальніші відповіді на ці та інші питання, які були озвучені на зустрічі можна переглянути у нашій прямій трансляції з Калуської міської ради.
Також “Прикарпаттяобленерго” на своїй сторінці у фейсбуці роз’яснило чому 4-ту чергу вимикають не по заявленому графіку. На це впливають наступні фактори:
Переважно 4 черга — це адреси, де технічні можливості дали змогу відокремити їх від ліній з об’єктами критичної інфраструктури. Застосовується за потреби в години пікового споживання
- 4 черга вмикається і вимикається вручну (про цей варіант ми згадували вище у коментарі Віталія Комісарука).
- Якщо адреса одразу у двох чергах – її вимикатимуть лише за однією з них. Щоб уточними за якою, варто слідкувати за годинами вимкнень та співставити з графіками, які “Прикарпаттяобленерго” публікує на сторінці.
- До якої черги належить адреса можна побачити на сайті компанії за особовим рахунком або у чат-боті Viber.
- Зміни адрес в чергах можливі після аварійних ситуацій у випадках тимчасових перемикань між приєднаннями. Ця явище тимчасове.
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com