Калуш До сайту

Як спілкуватися з телефонними шахраями? Поради від керівника кіберполіції Прикарпаття

Ледь не щодня на гарячу лінію правоохоронців звертаються жителі області, які стали жертвами шахраїв. Як спілкуватися з такими особами і що не варто робити в таких випадках?

Інформатор поспілкувався з керівником кіберполіції Івано-Франківської області Тарасом Морозом.

Днями Центр протидії дезінформації викрив нову “схему”, якою зловмисники намагаються дізнатися Ваші банківські чи будь-які інші дані. Шахраї телефонують та представляються співробітниками мобільної компанії. Відтак вони повідомляють, що перемикатимуть на іншу “вишку”, що дозволить зберігати стабільний зв’язок. Після цього жертві приходить смс з кодом, який зловмисники просять назвати. Якщо це зробити, останні отримають доступ до мобільних додатків банків, соцмереж тощо.

Проте набагато частіше на теренах нашої області зустрічаються випадки шахрайства, де зловмисники представляються працівниками банку і повідомляють, що ваші картки заблоковано. Від початку року кіберполіція затримала 12 осіб, які вчиняли незаконні дії з Івано-Франківської області. Хоча здебільшого такі дзвінки надходять з інших областей України, а також і з непідконтрольних територій. Важливо усвідомити, що по той бік з вами говорить зловмисник-психолог, який має на меті посіяти паніку, а потім виманити потрібні дані. Дуже рідко шахраї зможуть відповісти на кілька точних запитань, наприклад, картки якого банку заблоковані або скільки карток було заблоковано. Якщо ж зловмисники якимось чином дізналися саме вашу карту то варто запам’ятати наступне:

“Ніхто, а особливо працівник банку не має права питати ваші повні реквізити банківських карток або будь-яке СМС підтвердження”, – наголошує Тарас Мельник.

За його словами на території Івано-Франківської області не було зафіксовано шахрайства за новою “схемою”, але, насправді, це не є чимось новим:

“Це метод соціальної інженерії. Він спрямований на те, щоб виманити у вас потрібні шахраям дані, під час телефонної розмови. Це може бути ваш ідентифікаційний код, паспорт або код. Просто зараз вони користуються проблемами зі зв’язком”, – додав правоохоронець.

Для того, щоб вивести на чисту воду псевдопрацівника банку ви можете навіть у кумедній формі відповісти йому.
Редакція Інформатора пофантазувала з цього приводу й от що у нас вийшло:

Добрий день це вас турбують з банку —

“Добрий день, Збанку, чим можу вам допомогти?” або “Добрий день, як там огірочки? ” чи до прикладу: “Алло, вас турбують з банку” — “Співчуваю, шановний”. Насправді політ фантазії необмежений, коли ви говорите з шахраями. Згодом Інформатор опублікує цілий список схем, які використовують шахраї, щоб заволодіти вашими коштами.

Олег Вітковський

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.