Калуш До сайту

Чи потрібен Калушу дизайн-код міста та як інфошум реклами навколо впливає на психіку

Екстер‘єр міста, вуличні фасади та реклама — все, що нас оточує, впливає на наш емоційний стан та психіку. Інформатор в деякій мірі відчув це на собі.

Розповідає Інформатор.

До прикладу ми візьмемо будівлю навпроти нашого офісу, котра використовувалась раніше магазином одягу.

Цей об‘єкт видно з вікна дверцят нашого офісу. Тому, коли ми працюємо, то часто споглядаємо його.

Перший поверх будівлі весь вивішений в рекламі та банерах. Вони є різнокольоровими та не гармонізують в одній стилістиці. Такий фасад привертає до себе увагу та не залишає після себе хороших вражень.

Як зазначає психологиня Тетяна Щербінська:

“Головні негативні моменти впливу такого екстер‘єру міста полягає у тому, що реклама спричиняє стереотипізацію мислення, а відтак – поведінки, нав’язує готові моделі й стандарти життя та формує далеко не бездоганні естетичні смаки”.

Варто озвучити про дизайн-код міста, що для України є новинкою, а для Європи звичним явищем. Визначення місцевою владою дизайн-коду полягає у формуванні естетики зовнішнього вигляду міста.

Дизайнерськими засобами можна гармонійно поєднати, правильно направити та ненав‘язливо продати.

У європейських містах, найчастіше в історичних центрах, вивіски виконані у вигляді окремих букв та мають стриману кольорову гаму і невеликі розміри, завдяки чому мінімально впливають на міське середовище, не порушуючи цілісності сприйняття архітектури.

Нещодавно почалися ремонтні роботи будівлі, яку ми приводили до прикладу. Була знята вся зовнішня реклама, будинок повернувся до оригінального стану.

Тепер нав‘язлива реклама не відволікає під час роботи. Споглядаючи на будинок, відчуваєш розслаблення та естетичну насолоду.

Порівнявши ці два психологічні стани, котрі спричиняв вигляд фасаду будинку, ми зрозуміли негативний вплив хаотичного розміщення реклами.

Звертаємо увагу влади до розробки дизайн-коду міста, адже реклама всюди, але не завжди естетична. Встановлення чітких правил покращить благоустрій міста.

Олег Кіндрацький

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com