Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Сніг, дорога і… що робити, щоб не втрапити сьогодні в ДТП

Січень згадав, що він зима. А нам, автомобілістам, прийшов час згадати правила їзди в снігову погоду. Адже безпека — передусім. Особливо, сьогодні варто бути уважним на дорозі між Калушем та Івано-Франківськом. Як?

Розповідає Інформатор.

Така погода, яка спіткала нас сьогодні стає причиною частих аварій на дорогах. Банальна необачність чи надмірна впевненість і недотримання правил, погане зчеплення з дорогою через ожеледь або “кашу” під колесами, й звісно, кепська видимість… причини можуть бути різні.

Згадаймо, як правильно їхати й не втрапити у халепу:

Взимку, перш ніж рушати зі стоянки вашого авто, варто найперше переконатися в 100% справності вашого транспортного засобу. Авто в кожну пору року поводить себе по-різному.

Слідкувати за взуттям авто.

Завжди з настанням холоду варто міняти літні шини на зимові. Тому, що, літня гума взимку фактично стає “ковзанами” (вона просто ковзає і не виконує своїх прямих завдань). Використовуючи такі шини, ви ризикуєте стати учасником дорожньо-транспортної пригоди. Є серед нас і такі, хто міняє гуму виключно на ведучих колесах, що, як ви розумієте, теж неправильно. Така економія може обернутися занесенням задньої або передньої осі, незалежно від того де стоїть літня гума.

Важливо: “перевзуватися” необхідно комплексно, тобто відразу всі чотири колеса.

Керую плавно — далі буду. 

Різкі натискання на педалі та різкі рухи кермом взимку — категорично неправильно й максимально небезпечно! Професіонали радять уявити, що ви не їдете дорогою, а пливете наче на човні в великому басейні. Якщо ви будете розуміти, що різкий поворот загрожує занесенням або навіть перекиданням, а гальмувати потрібно за кілька метрів для того, щоб не врізатися в берег, ви зможете уникнути аварії на дорозі.

Обережно працюйте “газом”.

Взимку “газ” повинен бути мінімальним. Краще злегка підгазовувати, щоб тримати швидкість, але ні в якому не “втискати в підлогу”.
Навіть на очищених дорогах трапляються ділянки із кригою під снігом або великою кількістю води, що може ввести авто в клин. Особливо обережно потрібно починати рух на перехрестях, мостах, біля зупинок, перед світлофорами. У цих місцях часто зупиняється транспорт. Від тепла двигунів і їхньої випускної системи сніг тане. А потім перетворюється через деякий час у кригу. Забудьте про різкий старт або пробуксовку. Річ утому, що якщо біля вас стоїть ще один автомобіль, то вгадати куди понесе вас під час такого жвавого старту в зимовий час досить складно. Шліфуючи лід або сніг, вас може кинути на автомобіль що стоїть поруч, а далі все за сценарієм… Розбирання, з’ясування стосунків, протоколи, штрафи… і т. д.

Дивись, я гальмую без гальм… двигуном!

Навчіться гальмувати двигуном. Це насправді не складно. Така навичка, як ніколи до речі буде в зимовий час для власників автівок з механічною коробкою перемикання передач. Якщо, звичайно, у вас коробка автомат або варіатор, тоді нема чого переживати.

Дистанція, головне дистанція. 

Тримайте дистанцію і пам’ятайте про те, що рухатися потрібно так, ніби ви пливете. Слід завчасно гальмувати, якщо бачите перешкоду і не розгянатися, якщо ви знаєте, що скоро потрібно буде гальмувати. Іноді трапляються дуже сумні випадки, коли водій тисне на гальма, а машина продовжує рух. Щоб не потрапити в таку “халепу” не чекайте такої ситуації, спробуйте як гальмує автомобіль, кілька разів натисніть на педаль, щоб зрозуміти поведінку автомобіля і на майбутнє знати, чого очікувати від гальм.

Якщо ваш автомобіль оснащений ABS, то просто переходьте до наступного пункту. Бо про це вже подбали виробники вашого авто.

Повертаємо правильно, маємо менше халеп. 

Поворот – одна з найпоширеніших зимових “болячок”. Повороти на поганій дорозі завжди потрібно проходити поволі й з максимальною обережністю, якщо ви не бажаєте зайти в “дріфт”, як це роблять професійні гонщики. Це проблема принаймні для тих, хто не бере участі у гонках. Тому заздалегідь скиньте швидкість і пригальмовуйте до оптимальної для повороту швидкості.

І ще трошки про привід авто…

Пам’ятайте, що передній і задній привід поводять себе на зимовій дорозі по-різному.

Передньопривідні авто менш схильні до заносу. Це більшою мірою пояснюється особливістю компонування, передньопривідні автомобілі мають краще зчеплення провідних коліс з дорогою, оскільки вони навантажені масою двигуна і коробкою передач.

У задньопривідних “провідний зад” нічим не навантажений, особливо якщо машина порожня, у підсумку виходить, що і зчеплення коліс з дорожнім покриттям набагато гірше.

Бувають ситуації, коли понесло “зад”, в такому випадку рекомендовано не чекати поки вас розгорне поперек дороги, а різко повернути кермо в бік ковзання і скинути газ, потім відразу не чекаючи реакції машини спробувати вивернути машину в правильному напрямку. Передньопривідним авто для вирішення такої ситуації, як правило, достатньо просто натиснути на газ і машину вирівняє.

Тож, якщо ви будете слідувати всім перерахованим вище порадам, то зведете до мінімуму ризик потрапляння в аварійну ситуацію за поганих погодних умов і різним рівнем навичок водіння низкою автомобілістів, що проїжджають поряд.

Остап Микитюк

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com

Нагору