Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

“Я завжди кажу — за кожен зубчик треба боротися до кінця” | Інтерв’ю до Дня стоматолога з Олегом Шклярем

Сьогодні, в День стоматолога, нам трапилась доволі цікава бесіда. Нашим співрозмовником став Олег Шкляр — директор “Стоматологічної поліклініки Калуської міської ради”. Звісно, ми не втратили нагоди поцікавитись у нього, як справи в цій сфері, з чим стикається бюджетна стоматологія в Калуші, дізналися ціни й навіть посміялися з веселих історій.

Інформатор ділиться з вами найголовнішим.

Вітаємо, пане Олеже, як справи у Стоматологічної поліклініки зараз? Як вплинули пандемія та початок війни?

Якщо є проблеми, то точно не з пацієнтами. Два роки пандемії суттєво повпливали на робочі процеси — кількість пацієнтів тоді впала, бо були різноманітні обмеження, страх контакту. Проте ми це пережили, стабілізували роботу і тепер отримали новий удар у вигляді повномасштабного вторгнення. Існували переживання, однак люди продовжують до нас ходити. Клієнтська база поповнилась внутрішньо переміщеними особами, а також людьми, які перестали мати можливість скористатись послугами приватної стоматології. Тож можна сказати, що початок війни не дуже негативно повпливав на нашу роботу.

Тож, ми працюємо. Багато людей думає, що ми закриті, але це не так, хочемо розвіяти цей міф. Ми працюємо фактично повноцінно у дві зміни, з 8 ранку до 20 вечора і надаємо як невідкладну стоматологічну допомогу, так і планову.

Чи є проблеми з енергопостачанням поліклініки?

З введенням графіків відключення світла ми теж попали під них, хоча фактично ми, як заклад охорони здоров’я, мали б бути виокремлені до критичної інфраструктури, щоб працювати у робочий час без відключень. Ми звертались з листами до людей, які за це відповідальні, зокрема до обласної адміністрації, і наразі це питання вирішується. Щодо генератора, то це додаткові витрати, і заклад не має змоги його придбати за власний кошт. Поки що вирішення ми знайшли у безперебійній зарядній електростанції. У тестовому режимі вона добре себе показує.

Які  послуги ви надаєте та скільки у вас можна залишити грошей?

Наша цінова політика нижче ринкової, але матеріали ті самі. Тобто наш пацієнт матиме вибір між дешевими, середніми та дорогими матеріалами. Він має повне право обрати те, що йому підходить найбільше. Наразі в нас є 4 повноцінні відділи: дитяча, хірургічна, ортопедична та терапевтична стоматологія. У нас є повний спектр послуг та власна технічна лабораторія. З цікавого — ми планували придбати мікроскоп, який стане хорошим доповненням до вже придбаної апаратури. Ми постійно працюємо над тим, щоб розширити список можливостей, що пропонуються клієнтам. Також у нас працює єдиний у Калуському районі фізіотерапевтичний кабінет. Такий є ще в Івано-Франківську. Але оскільки ми надаємо тут послуги різного спектру, то людям вже не потрібно їхати за ними до обласного центру. Ми все робимо тут на місці.

Також, до міського фінансування ми отримали ще і пакет послуг від НСЗУ. Тому, наприклад, маємо змогу завдяки програмам фінансування запропонувати  лікування дітей до 500 грн безкоштовно, лікування пільгової категорії, це пенсіонери, інваліди І-II групи, учасники бойових дій АТО/ООС, а в цьому році додалися ще і сім’ї загиблих захисників, якщо це терапевтичні послуги, то в межах 400 грн, якщо протезування — до 850 грн. Учасники бойових дій це в нас окрема пільгова категорія, там зовсім інші ліміти. Для них це 5 000 грн на лікування і 10 000 грн на протезування.

Які у вас найпопулярніші послуги?

Найполярніші послуги у нас це пломбування, в ціновому діапазоні від 270 грн до 600 грн. Також у нас затребувана хірургія. Тобто видалення зуба у нас вартуватиме 250-400 грн. А максимальне, що у нас може бути, це видалення зуба мудрості, з анестезією, і вшиванням лунки це 850 грн максимум. Вище бути не може. Також у нас можна поставити брекети. Ціна для дорослого чи для дитини абсолютно не відрізнятиметься — це 7 000 грн за повний пакет послуги, це й аналіз і вся супутня робота.

До речі, у нас з’явилася нова послуга — відбілювання. Ми закупили спеціальну лампу марки Philips холодним ЛЕД-овським світлом. На ринку, вона вважається однією з двох найкращих. Відбілювання відбувається цілим комплексом дій. Перший етап це чистка, другий етап це відбілювання, яке відбувається в три сеанси по 15 хвилин (відразу один за одним), наносимо гель — 15 хвилин світимо лампою, тоді знімаємо його, тоді знову наносимо і так тричі. Ну і третій і обов’язковий етап — ремінералізація емалі. Це займає 10 хвилин. Емаль насичуємо фтором, кальцієм і калієм, щоб наситити зуб всіма необхідними елементами. Така послуга загалом коштує 7 500 грн.

А вставними щелепами займаєтесь?

Так. Особливо це популярно  у пільгової категорії — пенсіонерів. Один ряд такого протеза коштує 2000 грн. Тобто за всю щелепу вийде 4 000 грн. Це разом зі зняттям відбитків і з усіма іншими особливостями ротової порожнини й кріпленням.

Чи є у вас клієнти з-поміж ВПО?

Так. До нас кожного дня звертаються такі люди. В нас є окремий реєстр таких пацієнтів, ми їх усіх фіксуємо. Ну і ми розуміємо, що вони планують свої бюджети трошки по-іншому і часто звертаються до нас вже оді коли біль нестерпна. Буває, що пацієнт фінансово не спроможний що певних послуг. Наприклад можна вирвати зуб. Ми це робимо, проблема зникає, але це не зовсім правильно. Це обставини й вимушені кроки. Але, я завжди кажу — за кожен зубчик треба боротися до кінця. Ми кожному йдемо на зустріч. І в планах того фінансування, яке ми отримуємо ми стараємось все зробити якнайкраще. Щоб кожен міг прийти, звернутися й отримати послугу. Бувають випадки коли людина приходить і ми бачимо, що людина не має можливості заплатити, в такому разі ми надаємо послугу на волонтерських засадах, щоб зняти гострий біль чи навіть пролікувати. Ми стараємось допомогти.

А як ви боретесь з конкуренцією? Чи якось рекламуєте себе?

Зараз ринок стоматології є настільки розповсюджений. Конкуренція колосальна.

Я спостерігаю таку тенденцію, що за останні три роки збільшилась кількість пацієнтів і люди почали йти за лікарем. Тобто пацієнт він довіряє лікарю. І він не йде за рекламою. Якість це є фактор номер один. Ми ж розуміємо, що за кожного пацієнта зараз йде боротьба і є дуже багато приватних кабінетів чи клінік, і різна цінова політика. Але люди готові платити за якісне виконання роботи.
Тому, часто коли ми збираємось на якісь збори, я завжди кажу і завжди пояснюю лікарям, що ми вже не конвеєр, він не працює, зараз для людини важлива якість. Ну і звичайно це ставлення до клієнта. Буває так, що пацієнт відчуває дискомфорт і бар’єр між лікарем і собою. Завжди має бути підхід до пацієнта. Тому завдання лікаря бути не тільки стоматологом, але й в певній мірі психологом. Тому що він повинен визначити тип людини і зрозуміти як з нею працювати. Знаю по собі, що коли ти надаєш послугу пацієнту, якісно, і пацієнт йде задоволений, то це буде найкраща реклама для нас. Він обов’язково повернеться і приведе когось з собою.

В цьому я і бачу наш розвиток.

Ну і наостанок, розкажіть чи бували у вашій практиці якісь смішні чи дивні випадки?

Зринає в пам’яті одна весела історія. Це стосувалося протезування. До нас прийшла пенсіонерка, вона сама жителька Калуша. Досить цікава людина, енергійна. весела. Їй десь за 80, якщо я не помиляюсь. І от вона прийшла до нас, звернулася з потребою запротезувати верхній ряд щелепи. І от в неї були вимоги, що “я хочу зуби гарні, білі, рівні, красиві, словом, голівудську посмішку”. Але зрозуміло, що умов відповідних для того не було. Ми зробили так, що все було правильно. Для неї це був ідеальний варіант, ми підійшли фахово до роботи. Коли настав час примірки, вона прийшла, ми посадили її в крісло, приміряли протез і вона так придивляється на нові зуби й каже “Ви знаєте, вони які такі рябенькі, жовтенькі, що мені не дуже, я хотіла біліші”. Зрештою ми її таки переконали, щоб вона хоча б спробувала, походила з ними кілька днів, звикнула до них. В разі чого, можна буде зробити корекцію. Вона пішла, а через два дні повернулась і принесла протез у пакетику і каже: “Доктор, ви знаєте, я щось так  посиділа-подумала, вони мені таки не підходять. Заберіть їх. Може комусь іншому продасте…”. Це дуже нас насмішило. Зрештою, протез нікому вирішили не продавати й залишили його на пам’ять.

Інформатор Калуш вітає усіх стоматологів з їхнім професійним днем!

Остап Лагойда
Остап Микитюк

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com

Нагору