На сайті Калуської міської ради опублікували проєкт рішення про створення відділу інформаційної роботи. Це буде медіацентр, котрий, як зазначено, висвітлюватиме роботу влади та життя громади. Але чим він буде відрізнятися від ліквідованого “Калуського міського телебачення” та в чому його справжня суть —
Дізнавався Інформатор.
У положенні про новостворений відділ, яке з’явилось на сайті сказано, що:
“Відділ інформаційної роботи виконавчого комітету Калуської міської ради є структурним підрозділом виконавчого комітету Калуської міської ради, підзвітний і підконтрольний міській раді, виконавчому комітету та міському голові”.
Тобто його фінансування відбуватиметься за рахунок бюджету, а призначати й звільняти з роботи може тільки міський голова Калуша. На основі вищесказаного постає питання: чи забезпечать калушанам об’єктивність інформації, яке продукуватиме цей центр?
Варто згадати, що створенню медіацентру передувало ухвалене рішення про ліквідацію “Калуського міського телебачення”. Про це у матеріалі: У Калуші зникло міське телебачення.
Воно хоч і фінансувалось з міського бюджету, але мало відповідну акредитацію й було зобов’язано подавати об’єктивну інформацію та підпорядковуватись журналістським стандартам.
Водночас джерело з політичних кіл нам розповідає про наступне:
“Мені здається, що ні для кого не є секретом, що кожен мер міста мав вплив на керівництво телебачення. Як комунальне підприємство Калуської міської ради могло бути незалежним? Ніяк”.
Також варто звернути увагу на причини ліквідації КМТ, про які нам розповіла начальниця відділу координації роботи зі старостинськими округами, закупівель та комунікацій виконавчого комітету Калуської міської ради Наталія Табачук. Вона зазначає, що телебачення ліквідували відповідно нового закону про медіа, а точніше, через 3 пункт, 30 статті. Там вказані зобов’язання у забезпеченні авторського контенту місцевих публічних аудіовізуальних медіа. У третьому пункті пише, що обсяг авторських програм у проміжках часу між 6 та 23 годиною має становити не менше 50 відсотків загального обсягу мовлення.
“Показати людям 9 годин власного продукту трьома журналістами та двома операторами у Калуському міському телебаченні — це нонсенс. Тут тільки два виходи — ліквідація, або розширення”, — розповідає Наталія.
Також додає, що ліквідація оптимізувала витрати міського бюджету та зменшила кількість оплачуваних посад його коштом:
“Тут залежно з якого боку дивитися. Якщо в цілому, то раніше у нас ліквідували відділ внутрішньої політики, це 3 особи. Вони в структурі виконкому не були, але зарплату отримували з бюджету. 3 + 11,5 (стільки людей було у КМТ, — прим. ред.) це було 14,5 посад. Зараз планується тільки 8 — це оптимізація. Звісно, якщо дивитись тільки зі сторони збільшення чоловік у Виконкомі, тоді реально можна казати про розростання, але ті 3 людини не були у його складі, хоч і отримували заробітну плату з того самого бюджету”.
За її словами, новостворена структура виконуватиме ті самі функції, що телебачення, але вже без ефірного мовлення:
“Воно має бути умовно продовженням нашого “КМТ”, але на сторінках ютюбу, нашому сайті, і в соцмережах Калуської міської ради. Щось на кшталт того, як роблять у Дрогобицькому медіацентрі. Відділ буде офіційним комунікатором, який висвітлюватиме позицію Міської ради, Виконкому, міського голови та буде платформою для вирішення проблем жителів. Власне оці вповноважені будуть фахово та оперативно давати відповіді мешканцям. А також комунікуватиме з усіма ЗМІ: всеукраїнськими, регіональними, радіо та телебачення, місцевими ЗМІ”, — додала заступниця мера.
Колишня журналістка КМТ Тетяна Кіндюх ділиться з нами наступною думкою стосовно усієї ситуації:
“Відповідно до нового закону “Про медіа” КМТ мало б бути реорганізоване. Існувати надалі не як комунальне підприємство, а як місцеве аудіовізуальне медіа. Міська рада, приймаючи рішення про ліквідацію місцевого мовника, з одного боку, декларувала бажання зекономити гроші громади (але цього не буде, бо договори з іншими телеканалами вартують грошей, а ще ж інформаційний відділ при міській раді створюють), а з іншого — посилалася на окремі пункти Закону, виправдовуючи свої дії. 50% власного контенту дуже чомусь “налякали” владу, але це, якщо і мало бути викликом, то для творчого колективу і керівництва каналу, а не засновника. В Україні подібних до КМТ каналів — близько сотні й не думаю, що всі вони будуть ліквідовані”
“Інформаційний відділ при міській раді — це не медіа. Він не зможе ні заробляти, ні залучати рекламу, ні висвітлювати якісь альтернативні точки зору або проблеми, які дійсно турбують громаду. Зате — він залишатиметься під впливом керівництва міста. І це — спосіб обійти закон “Про медіа”, а не дотримуватися його”
Також виникає питання у доцільності штату з 8 осіб. До слова, у редакції Інформатора в штаті 5 людей, які наповнюють новинами сайт, YouTube-сторінку та соцмережі. Відповідь на це питання залишається відкритим. Доцільність такого штату осіб ми, напевно, зможемо побачити, коли структура запрацює й почне продукувати контент.
Олег Кіндрацький
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com