Калуш До сайту

5 порад, що робити якщо ваше авто застрягло | Автоблог Інформатора

Не суттєво — сніг, болото чи пісок. На автомобілі можна застрягнути будь-де. Особливо в таку кепську погоду, яка відбувається в Калуші останні тижні. І що ж тоді робити? Викликати евакуатор? Дорого. Дзвонити друзям? Можна, але не факт, що їх авто матиме достатньо сили вас витягнути. Або ж взагалі — у них не буде буксирувального тросу. Є кілька корисних порад, якими сьогодні у нашому традиційному автоблозі…

Ділиться Інформатор.

Отож —  порада 1:

Не газуйте! Так ви тільки ускладните ситуацію, бо “закопаєтесь” ще більше.

Спершу визначте в яких умовах ви опинились. Є два типи:

В першому випадку потрібно рухатися якнайповільніше, щоб дно вашого авто було цілішим. Першої передачі й невеличкого пригазовування має бути достатньо. В цьому випадку доречно буде крутити кермо, щоб колеса знайшли менш хитку опору і виїхали зі складного середовища.

В другому випадку варто “розкачувати” авто. Підгазували-відпустили педаль-підгазували-відпустили педаль. Таким чином ви використовуючи банальну фізику створите амплітуду руху, яка “викине” вас на сприятливішу для подальшого руху поверхню. Як і в першому випадку — крутіть кермо.

Майте на увазі, що такі маніпуляції можна робити переважно на авто з механічною КПП. 

Якщо ж ці поради не допомогли — не знущайтесь над авто і своїми нервами. Є ще 4 варіанти виходу з такої ситуації.

Порада 2:

Спускаємо колеса. Але звісно не повністю. Достатньо випустити 0,5-1 атмосфери. Така маніпуляція збільшить площу контакту колесо з покриттям, і водночас зробить його більш м’якою.

Можна піти на випередження. Якщо ви знаєте, що незабаром доведеться їздити бездоріжжям, то оберіть  спеціальні шини для кросоверів/позашляховиків або використовуйте всесезонну/зимову гуму. Ідея полягає у тому, аби отримати більш зубастий протектор — той, який краще чіпляється за покриття.

Порада 3:

Підкладіть щось під колеса, або підсипте. Це завжди спрацьовує. Вся суть в тому, щоб створити максимальне щеплення колеса й кепської поверхні.

Тож, якщо поряд є галька, дрібне каміння, гілочки — не соромтесь і насипайте під колеса. Це дасть змогу протектору зачепитись та передати зусилля , щоб зрушити автомобіль.

Порада 4:

Запускайте в рух усе й усіх. Якщо конкретніше — домкрат, лебідку, лопату, трос й навіть ваших пасажирів.

Домкрат допоможе, якщо ви бачите, що автомобіль сів днищем на пісок чи багно. Встановіть його під якусь основу, щоб він також не занурився в проблемну ділянку.

Лопата. Нею можна трошки підкопати біля коліс. Після цього згадайте наш трюк з розкачуванням.

Лебідка (або буксирувальний трос). Якщо немає авто за яке можна зачепитись, то нехай при розкачуванні авто ваші друзі з “материкової” частини грунту тягнуть його щодуху. Як опору (привіт, шкільна фізика), можна використати дерево.

Інколи достатньо лише трошки підштовхнути автомобіль, аби виїхати з пастки. Вистачить сили двох-трьох людей. Це можуть бути навіть пасажири автомобіля, якщо ви їхали з ними. А розпочати треба з їх висадки: це вже полегшить автомобіль, він підніметься й не буде лежати днищем на піску або багні. А потім невеличка допомога, підштовхування і поїхали далі.

Порада 5:

Виїхали з пастки — не зупиняйтесь!

Важливо продовжувати рух в тому ж темпі, хоча б 5-10 метрів, аби знайти місце з кращим покриттям під колесами: щільний пісок, менше снігу та льоду, не таке слизьке багно. Як тільки ви відчуєте, що ваше авто на безпечній поверхні — розслабтесь і зупиніться.

І непрохана порада 6:

Іноді корисно виїжджати з пастки не вперед, а назад по вже прокладених коліях від коліс. В цьому випадку ви побачите щонайменше дві альтернативи — з розгону проскочити небезпечне місце, або уважно оглянувши місцевість обрати іншу траєкторію руху.

Остап Микитюк

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com