“Рагульське паркування” поганий тренд, яким час від часу грішать автомобілісти. Не всі звісно, й не завжди, й навіть не свідомо. Але бувають випадки, коли водій таким чином створює проблему не тільки своєму гаманцю, а й руху на дорозі. Калуські керманичі не стали виключенням.
Ділиться прикладами й розповідає про наслідки Інформатор.
Нагадаємо, що восени 2018 року набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів”. Документ впроваджує фото- та відеофіксацію порушень правил дорожнього руху та паркування, а також інструменти захисту прав водіїв і власників автомобілів.
Серед всього згадали там і про порушення правил паркування. А саме про те, що інспектори зобов’язані складати протоколи порушень навіть без водія. Також їм буде дозволено евакуювати машини, припарковані у недозволених місцях. Як відомо, штрафи за неправильну паркову в залежності від ступеня складності та частини статті 122, можуть коливатися від 340 до 1020 гривень.
Навіть попри наявність доволі великої кількості паркомісць в місті, багато водіїв за старою звичкою продовжують паркуватися в не визначених для цього місцях.
Щоб дізнатися як регулюється та вирішується дана проблема в нашому місті, Інформатор поспілкувався з начальником відділу муніципальної інспекції, Михайлом Костельним. Раніше він організував паркувальну ситуацію в Івано-Франківську, а два роки тому взявся за таку ж реформу і в Калуші.
“Коли я прийшов, то в Калуші було тільки два знаки 3.34 “Зупинка і стоянка заборонена”. Ми об’їздили всі проблемні локації, це і на вулиці Степана Бандери, Дзвонарська, і Підвальна. І поставили там знаки з обох сторін. Саме в тих місцях де дійсно були затори, ускладнений рух, де була необхідність збільшити пропускну здатність магістральної дороги.
Потрохи ситуація покращувалась, хоч і відразу був відчутний спротив. Казали “як так, я 30 років там ставав і нічого, а тепер я не можу цього робити?”. Ніхто не ніс в Калуші відповідальності за це, поліція цим перестала займатися, оскільки для них це було проблемно. А згідно з законодавством, інспектор з паркування має навіть більші повноваження як поліцейський у сфері контролю за стоянками. Тому що йому не потрібна присутність водія. Фіксація порушення відбувається в автоматичному режимі. Прийшов-побачив-зафіксував.
Але є закон і люди з часом звикли. Порушив-заплатив. Не заплатив — пізніше заплати вдвічі більше. Були й судові процеси.
А на сьогоднішній момент по Калушу дисципліна суттєво покращилась. Це моя суб’єктивна думка”, — поділився він.
Щодо проблемних місць, начальник відділу муніципальної інспекції звернув увагу на наступні:
“Є люди, які приїздять на той же ринок, не бачать того знаку заборони паркування, а там, між іншим, є ще й жовта лінія яка дублює знак. І продовжують там ставати. Там наразі найпроблемніше в місті місце.
А ще дуже проблемним місцем є двори. Тут, що правда, палка має два кінці. По-перше, міська структура коли будувалась ще не була розрахована на таку кількість авто. З іншого боку питання самоорганізації мешканців і часто їхня пасивність”.
За даними пана Костельного, за 2023 рік в бюджет міста від паркувальних штрафів поступило приблизно 500 тисяч гривень, а штрафів було виписано орієнтовно близько трьох тисяч.
“З проблемних питань — ми хочемо запровадити програмний комплекс, щоб це відбувалося в автоматичному режимі. Тобто, щоб відразу друкувалися квитанції, постанови. Але він доволі дорогий. Ми в Калуші домовилися про спрощений варіант з компанією, яка є розробником цього ПЗ, називається “CarPay”. Але наразі у зв’язку з початком повномасштабного вторгнення і того, що доступ до баз даних був закритий, цю ідею довелося поки що відкласти”, — підсумував Михайло Костельний.
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com