Ніхто не застрахований від форс-мажорів на дорозі. Найчастішою такою проблемою водіїв, зазвичай стає пробите колесо. Що ж робити в такій ситуації і як від неї застрахуватися?
Розповідає Інформатор.
Якщо вже сталася така халепа і ви опинилися на узбіччі з пробитим колесом — не панікуйте. Першим ділом увімкніть аварійку. А далі дійте за таким порядком:
Крок 1
Позначте для інших учасників руху своє авто на дорозі.
Для цього у вас у багажнику повинен бути “трикутник”, який потрібно поставити позаду авто на відстані близько 20 метрів (якщо це сталося в місті) або 40 метрів (за містом). Зазвичай такі трикутники мають опірну ніжку, але якщо її немає, то підійде і камінь, або пляшка з водою, або якась гілка.
Головне, щоб ваше розташування не заважало подальшому руху на дорозі.
Крок 2
Візьміть домкрат, балонний ключ та рукавиці (всі ці інструменти завжди та за будь-яких обставин повинні бути в авто, пам’ятайте про це). Перше знадобиться вам, щоб підняти авто, друге — щоб розкрутити гайки колеса, а третій артефакт захистить ваші руки від бруду. Як і все вищезгадане, в багажнику має бути ще так звана “запаска” або “докатка” — спеціальне колесо саме для таких випадків. Її також витягуйте.
Крок 3
Зафіксуйте свій транспортний засіб.
Важливо, щоб автомобіль був зафіксований і на “ручнику” і першою передачею. Вам же не хочеться, щоб авто зіскочило з домкрата, впало і пошкодилось при заміні колеса? Тому додатково під інші колеса підкладіть ще щось для фіксації (дерев’яні ковбани чи каміння).
Якщо ваше авто має автоматичну коробку передач, а не механічну, то замість першої передачі увімкніть режим Р (паркінг).
Крок 4
Працюємо домкратом.
Підкладіть його в правильне місце під “порогом” вашого авто ближче до колеса. Зверніть увагу, щоб під домкратом була рівна і тверда опора.
Тепер підіймайте домкрат до рівня коли пробите колесо не почне виглядати не як спущене.
Крок 5
Балонним ключем послабте гайки на колесі. Відразу й до кінця не варто їх розкручувати. Тому після послаблення повертайтеся до домкрата й підійміть авто ще на кілька сантиметрів, так, щоб між колесом і землею з’явився хоча б сантиметровий проміжок. Так вам потім буде зручніше зняти колесо. Зробили? А тепер повністю розкручуйте гайки та поставте їх десь поряд на видному місці (вони вам ще пригодяться).
Крок 6
Знімайте колесо з осі. Робіть це акуратно й без різких рухів, які можуть дестабілізувати положення автомобіля.
Тепер поставте на ось вашу “докатку/запаску“, так щоб отвори для гайок співпадали. Вуаля! А тепер закручуйте гайки до упору. Але без надмірного ентузіазму, щоб не зірвати головки чи різьбу.
Важливий момент: Якщо є складності у відкручуванні гайок або болтів, у знятті колісного диска з маточини (як кажуть, прикипіло через бруд та іржу), то допоможуть різноманітні змазки-спреї. Тож возіть із собою в багажнику балончик WD-40. ц
Крок 7
Опускайте авто. Приберіть домкрат. Опісля чого не забудьте сильніше докрутити гайки, щоб при подальшому русі авто вони від їзди розкрутилися.
Крок 8
При потребі підкачайте ваше “нове” колесо. Вірогідно, що запаска кілька років лежала в багажнику й могла втратити повітря.
І пам’ятайте — шина-докатка не замінює основну шину. Нею ви зможете доїхати до найближчого шиномонтажу чи гаража. До речі, у таких шинє певні обмеження по швидкості руху (зазвичай це 50-80 км/год) та дистанції пробігу. Крім того, її не можна використовувати на ведучій осі. Наприклад, якщо у вас автомобіль з переднім приводом та пробите переднє колесо, то потрібно замість нього встановити нормальне колесо з задньої осі, а вже там поставити докатку.
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com