Калуш До сайту

“Зв’язок крізь темряву”: як калуські провайдери стають енергонезалежними

Відключення електроенергії через російські обстріли нашої енергосистеми, стали викликом для багатьох мешканців та бізнесів. Через відсутність світла одразу зникав інтернет та зв’язок. Провайдери, які надають доступ до інтернету вимушені були реагувати, щоб населення не залишилося без зв’язку. Який шлях довелося пройти постачальникам інтернету, щоб Ви змогли це прочитати?

Розкаже Інформатор.

Ланет

Минулий сезон був важкий, як зрештою і для інших компаній телеком-ринку, через блекаути, спричинені масованими ракетними обстрілами. Оскільки потрібно було оперативно реагувати як на аварійні ситуації в електромережі, так і на планові відключення світла, щоб мінімізувати час, протягом якого абоненти не мали доступу до інтернету. 

Під час блекаутів 2022 року Мережа Ланет поставила собі за мету забезпечити мережу резервним живленням на максимум. Щоб за найгірших сценаріїв розвитку воєнних подій кожен наш абонент міг залишатись на зв’язку. Тож, навіть після припинення вимкнень електроенергії, ми продовжували готуватись. Наразі наше обладнання в Калуші зарезервовано де-факто на 85% і ми продовжуємо роботи в цьому напрямку, щоб досягти максимального показника.

Stream Network

Найбільші проблеми були з пальним. Черги на заправках за бензином — це був треш. Поки одна бригада їхала працювати, інша — стояла в черзі. Потім стала проблема з купівлею генераторів. Ціни злетіли. Генератор, який коштував 8 тисяч, почав коштувати 48 тисяч. Ми закупили 5 генераторів і 50 акумуляторів. Більшість везли з Польщі, бо тут просто нічого не було. Ну і було таке, що у перший місяць тих вимкнень, коли ми поставили генератор у серверній (а це — “серце” усієї мережі), то деяким працівникам доводилося ночувати на роботі. Згодом ми закупили ще літій-іонні батареї і ця проблема відпала. До 12 годин серверна тепер може працювати на цих батареях.

У сільській місцевості клієнти менше відчули проблеми. Зникало світло — ми заживлювали комутатори і вони працювали. Якщо акумулятори розряджалися, підвозили генератор, а в офісі тим часом заряджали розряджені акумулятори. З’являлося світло — переїжджали на наступну чергу, де починалося вимкнення. І так по колу. По місту ситуація була трохи складніша. Бо поставити генератор на кожен будинок нереально, а заживити кожен комутатор на будинку джерелом безперебійного живлення — складно і дорого. Ми дуже швидко і по-максимуму розбудували наші оптоволоконні мережі, які працюють і без світла.

КІМ

Це було для нас шоком. Спочатку було чимало труднощів пов’язаних з тим, щоб забезпечити резервне живлення. В той час було дуже важко замовити необхідні акумулятори, бо дуже високий попит був. Спочатку забезпечували генераторами і акумуляторами, які вдалося роздобути. Наші техінки чергували, вони міняли акумулятори і стежили за генератором. На доставку нових доводилось очікувати кілька місяців. Загалом ми забезпечили зв’язком 90% наших абонентів.

З початку цього року ми почали проводити оптичний кабель в багатоповерхівки. Також ми запустили акцію, в рамках якої безкоштовно підключали нових клієнтів і самі покривали витрати. Таким чином ми переключали користувачів, щоб підготуватися до блекауту. Зараз ми працюємо і в Долині. Там вже є мережа оптичного кабелю в багатоквартирних будинках, а в приватному секторі це було давно.

Itlux

Ми не були готові. Спочатку купили генератор, а потім вже акумулятори купували. Пізніше почали облаштовувати локальні вузли, які розташовані по місту. Забезпечували альтернативним живленням. Після цього почали переходити на оптичний кабель, бо він енергонезалежний.

З врахуванням уроків минулої зими, зараз ми цілком незалежні. Ми готові до відключень на 3 дні. Підготували акумулятори, генератори, є запас палива. Так само точкові вузли облаштовані усім необхідним. Якщо ми побачимо, що відключення будуть тривалі, то ми будемо перемикати акумулятори і подавати інтернет в будинки. Лише тут вже самим клієнтам потрібно потурбуватися про альтернативне живлення для обладнання, яке буде у них вдома. Підключення до оптичного кабелю в багатоквартирних будинках у нас безкоштовне, але ми не забезпечуємо клієнтів живленням.

Кожен з провайдерів готується і до нових блекаутів, які не виключені і в цьому осінньо-зимовому сезоні. Намагаються встигнути провести клієнтам оптичний кабель. Паралельно накопичують запаси палива та готують запасні акумулятори. Робота триває, але усі сподіваються, що це обладнання не знадобиться цієї зими.

Олег Вітковський

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08