Прикарпатці періодично скаржаться, що їм недоливають газ під час заправки автомобілів. У таких випадках споживач може добитися відшкодування збитків. А подальше використання цієї колонки може бути зупинено до проведення ремонту та повірки.
Що необхідно знати при заправці автомобілів зрідженим газом, розповідає Інформатор з посиланням на Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області.
До прикладу, споживач стверджує:
“У мене балон на 43 л, згідно заводських налаштувань газовий балон може вмістити 85% газу, а це майже 37 л, а мені залили 42,1 л – мене обдурили, у суб’єкта несправність функціонування паливороздавальної колонки” (далі – ПРК).
У Держпродспоживслужбі пояснили, чому такі ситуації дійсно можуть виникати.
“Встановлений автомобільний газовий балон не є метрологічно регульованим засобом вимірювальної техніки та неповірений метрологічною службою, місткість вказана на бірці або у паспорті є приблизною, можлива похибка до 20%, виробники по різному маркують газобалонне обладнання (ГБО). Так, дехто з виробників пише загальний об’єм і вказують максимальну наповненість до 80-85%, інші вказують максимальну наповненість на 80% та об’єм 40 л, хоча насправді об’єм балона може складати 50 л”, — це перша причина, кажуть фахівці.
Якщо у водія відсутній паспорт на газобалонне обладнання або інші підтверджувальні документи, то з’ясувати місткість буде важко.
“Важливим є встановлення мультиклапанів (відсікачів), оскільки балон не можна заправляти більш ніж на 85%. У багатьох випадках відсікач є несправним або взагалі відсутній, у разі коли відсікач не спрацьовує або несправний, пальнороздавальна колонка (ПРК) автоматично може заповнювати балон далі”, — додають у Держпродспоживслужбі.
Крім того, варто пам’ятати, що газова паливороздавальна колонка має бути повірена сертифікованою метрологічною службою, а свідоцтво про повірку мусить знаходитися на автозаправній станції; колонки повинні бути опломбовані спеціальними пломбами з відбитками повірочного тавра.
Отже, у разі виникнення сумнівів щодо правильності наповнення газової ПРК, водій має право вимагати від адміністрації АЗС:
- свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки ПРК;
- візуальний огляд наявності пломб на ПРК
“Додатково повідомляємо, що у разі необхідності можна зробити контрольний пролив ПРК на точність за допомогою повіреного метрологічною службою еталонного мірника. Мірник – це спеціальна ємність для нафтопродуктів з вимірювальною шкалою об’ємом від 10 до 50 л (10л, 20л, 50л). Номінальна місткість еталонних мірників залежить від продуктивності паливороздавальних колонок. Відхилення об’єму відпущеної у еталонний мірник фактичної дози газу нафтового скрапленого не повинно перевищувати 1 відсотка”, — радять фахівці.
Тетяна Кіндюх
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08