Протягом останніх тижнів все більш помітно, що ціни на деяке пальне ростуть. Мова про газ, який здорожчав на 20%, хоча ще донедавна вважався найдешевшим видом пального й найкращою альтернативою бензину й дизелю. Що змінилося і які подальші перспективи щодо цінової політики?
Розповідає Інформатор, посилаючись на експерта Сергія Куюна.
Однією з найвагоміших причин здорожчання цього виду пального, на думку директора Консалтингової групи А-95, Сергія Куюна, це блокування кордону польськими перевізниками. За його словами саме на імпорт газу почав потерпати ще до страйку польських перевізників — через зростання агроекспорту й страйки з української сторони. Друга причина — митна діджиталізація.
“Хто не в курсі, за останній місяць роздрібна ціна на автогаз зросла на 20%, до 31,5 грн/л. Це відбулось ще до страйку через черги з нашої сторони кордону, а саме через зростання агроекспорту.
Згідно з системою є-черга, чекати на виїзд треба 11-13 діб (літера “є” при таких термінах набуває нового тлумачення). Ще влітку це було 3-4 дні. Тобто щоб зберегти колишній обсяг автопостачань треба у 3 рази більше машин. Їх немає. Ринок переходить на залізницю, але це не миттєвий процес.
Тепер через страйк черги на виїзд будуть ще збільшуватись, а паралельно з’являться на в’їзд, очевидці сьогодні це вже фіксували”, — зазначив експерт.
Також він навів умовну статистику щодо того, скільки пального заїхало в Україну в минулому місяці саме через україно-польський кордон: 36% від загального імпорту пропан-бутану, 18% бензину та 16% дизпального.
“Якщо стисло, то по бензинах взагалі не бачу проблеми. По дизпальному приємного мало, але прорвемося: ринок непогано спрацював у жовтні, зараз ще піде сезонне зниження споживання, а там вже й ринок адаптується до нових умов. А от зі скрапленим газом може бути сумно”, — резюмував Куюн.
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08