Калуш До сайту

Студент із Калуша виготовляє екоторби з мішків, у яких в Україну привозять каву

Калушанин Денис Кіндрацький, який навчається у Львові, започаткував екологічно-кавовий бренд з переробки використаних мішків з-під кави.

Ділиться Інформатор.

Денисові — 17 років. Він є студентом-першокурсником і в майбутньому буде фахівцем з міжнародної економіки. Але поза навчанням уже кілька років цікавиться апсайклінгом. Це — не просто про переробку старих речей, а про виготовлення із них нових.

Хлопець розповідає, що ідея виготовлення сумок з мішків з’явилась ще на початку 2021 року, коли він більше познайомився з кавовою культурою “третьої хвилі”. Про так звані “хвилі” говорять, коли йдеться про історію кавової культури. “Перша хвиля” була на етапі появи відомих кавових брендів, друга — коли відбулося підвищення уваги до якості кави й у світі почалися відкриття мережевих кав’ярень, де кожен може відпочити й насолодитися спілкуванням.

“Третя хвиля” — це про якісну каву, коли про неї відомо майже все (аж до назви ферми, на якій вона росла). Йдеться зазвичай про локальне вирощування й неодмінно свіже обсмажування та помел безпосередньо перед приготуванням.

“Лише зацікавившись дійсно якісною кавою, я її полюбив — не тільки як напій, а і як культуру споживання. Один з львівських знайомих, який обсмажує каву, одного разу подарував мені декілька мішків, у яких йому привозили зелену каву з Латинської Америки. Мене тоді вразили цікаві принти на мішках і я подумав, як їх можна повторно використовувати в побуті”, — ділиться Денис.

Мішки з зернами зеленої кави

Тоді, розповідає, й з’явилась ідея шити з них шопери. Перший екземпляр побачив світ 21 лютого 2022 року.

“Я вручну шив його джгутовими нитками. Експериментальний прототип вийшов цікавим, проте все ще потребував доопрацювань. Тому він досі зберігається у мене вдома”, — розповідає студент.

Перший прототип

Після початку повномасштабного вторгнення все відійшло на другий план, тому ідею закинув у “шухлядку”. Й лише зараз вона починає отримувати нове дихання. Свій бренд Денис вирішив назвати “РОБУСТА”, підкріпивши його слоганом “Пий арабіку — носи робусту”.

“Це історія про функціонал та красу, утилітарність та ідею. Ми поділяємо принципи циркулярної економіки. Дотримуємось правила 3R — Reduce, Reuse, Recycle, що перекладається як “зменшити, повторно використати і переробити”. Коли беремо шопер до магазину — зменшуємо використання одноразових пакетів, які не переробляються”, — акцентує експериментатор.

Виробництво хлопець ототожнює зі словом апсайклінг:

“Вчора нікому не потрібний мішок, сьогодні перетворюється на стильну річ. Що може бути кращим в цьому світі?”

Також хлопець “бавиться” із підкладками до своїх сумок. Використовує сорочки з цікавим забарвленням, які вишуковує на “секонд-хендах”. Потім їх ретельно пере, дезінфікує та прасує.

Наразі практичність Денисових сумок можуть перевірити його рідні та знайомі. Масового виробництва він ще не впровадив, адже на хобі потрібно чимало часу. Утім, запити на придбання таких екоторб були, тому цілком вірогідно, що з часом це може стати й невеликим стартапом. Тим паче, що такі сумки чудово пасують і жінкам, і чоловікам.

Калушанин підсумовує, що продовжуватиме й надалі виготовляти торби. Можливо, в майбутньому створить і кілька різних моделей сумок, щоб був вибір.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08