Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

(ОНОВЛЕНО) На Калущині родина вже два місяці живе без світла. Численні скарги — не допомагають

Два місяці без світла

Два місяці без електропостачання живе родина на Калущині. Боргів вона немає, але добитися увімкнення світла не може від січня. Люди пишуть листи, звернення і скарги в усі можливі інстанції, але — поки що марно.

У деталях проблеми розбирався Інформатор.

Світлана Серман із села Добровляни прожила в шлюбі з чоловіком понад 35 років. У них є спільний житловий будинок, який свого часу був зареєстрований на чоловіка.

Торік подружжя розлучилося. Глава сім’ї пішов жити окремо, а жінка разом із дорослим сином залишилася у їхньому спільному будинку.

Уже після розірвання шлюбу, відповідно до рішення Калуського міськрайонного суду від 21. 11. 2023 року, будинок та господарські споруди між ними було розділено навпіл.

Але, розповідає жінка, почалися проблеми:

«23 жовтня минулого року в будинку пропало світло. Спершу подумала, що це аварійне вимкнення, але, коли електропостачання не відновилося ні у той день, ні в наступний — звернулася в енергосітку. Там мені повідомили: електропостачання будинку припинено по заяві власника, з яким укладений договір на енергопостачання будинку. У заяві він вказав, що давно не проживає за цією адресою, а я начебто відмовляюся платити за електроенергію».

Світлана Михайлівна переконує, що це неправда. Чоловік справді не проживає у спільному будинку вже кілька років, але увесь цей час за електроенергію вона сплачувала і жодних боргів перед компанією-постачальником у них немає.

Жінка звернулася у філію АТ “Прикарпаттяобленерго”, а відтак — до суду з проханням зобов’язати енергетиків відновити електропостачання, а колишньому чоловіку заборонити здійснювати будь-які дії, пов’язані з відключенням від житлово-комунальних мереж.

Суд цю заяву задовольнив повністю. Відповідну ухвалу було винесено 6.11.2023 року.

Електропостачання у будинку відновили практично одразу. Але вже наприкінці місяця той самий суд скасував попередню ухвалу з мотивів, що заявниця у десятиденний термін не подала позовну заяву.

Повторно енергетики вимкнули світло Світлані Серман 10 січня цього року. Без жодних попереджень, запевняє жінка.

“У ті дні були 20-градусні морози і ми навіть не підозрювали, що щось подібне може відбутися. Залишилися у холодній хаті. Телефон зарядити — до сусідів…” — розповідає Мар’ян Серман, який мешкає разом із матір’ю та дивується діям батька.

Родина почала знову звертатися до енергетиків, а також направила скаргу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

“Мені відключили електроенергію без попереднього повідомлення та в опалювальний сезон. У мене відсутня заборгованість за послуги електропостачання. Згідно чинного законодавства не було підстав для відключення мені електроенергії. Дані дії є незаконні та здійснені під час воєнного стану у опалювальний сезон”, — йдеться у документі, датованому 16 січня 2024 року.

Відповідь на цю скаргу формували понад місяць. Потім вона ще близько тижня йшла поштою. І лише наприкінці лютого Світлана Серман отримала листа. У ньому зазначено:

“Ураховуючи те, що зазначений об’єкт перебуває у спільній сумісній власності, а ви у ньому мешкаєте, споживаєте електричну енергію та здійснюєте розрахунки за спожиту електричну енергію, припинення електропостачання вашої електроустановки за заявою громадянина… є діями, які порушують ваші права як співвласника об’єкта”.

Далі у документі зазначено, що АТ “Прикарпаттяобленерго” має відновити електроживлення будинку, а про вжиті заходи повідомити і жінку, і НКРЕКП у десятиденний термін з дня отримання листа.

“Я вже кілька днів бігаю по кабінетах енергетиків, телефоную на номери компанії та безпосередньо до керівників філії у Калуші. Ми сподівалися, що бодай до вихідних нам уже ввімкнуть електропостачання. Два місяці живемо у нестерпних умовах! Але я не можу добитися нічого навіть зараз! Один у відпустці, інший ще десь — то передзвоніть, то прийдіть, а результату немає”, — нарікає Мар’ян Серман.

На запит Інформатора щодо цієї ситуації в “Прикарпаттяобленерго”, яке є оператором системи розподілу і до функціоналу якого входить відключення та включення абонентів, відповіли, що інформація не є публічною, а відомості щодо інших осіб є персональними даними, тому в компанії “відсутні підстави надавати виданню будь-які відомості щодо згаданого в запиті об’єкту в с. Добровляни”.

Водночас ТОВ “Прикарпатенерготрейд”, яке, власне, є постачальником електроенергії та приймає оплату за неї, повідомило, що дистанційне відключення електричної енергії у січні відбулося “згідно заяви споживача щодо розірвання Договору про розподіл електричної енергії”.

“Надання детальніших даних – у компетенції АТ “Прикарпаттяобленерго”, — йдеться у відповіді на запит далі.

Крім цього “Прикарпатенерготрейд” надало детальну інструкцію щодо укладення договору з новим власником, зазначивши, що переукласти договір з електропостачальником при зміні власника об’єкта можна в очному або дистанційному режимах.

Доповнення: Після виходу публікації до редакції звернувся Роман Васильович Серман, який твердить, що його колишня родина насправді говорить неправду. 

“Вся інформація, яку вам надали, є брехлива, нічим не підтверджена і отримана обманним шляхом. Хочу, щоб ви написали спростування, що ця інформація неправдива, тому що всі слова, які були сказані, — це брехня нахабна”, — твердить чоловік. 

Як доказ своїх слів Роман Васильович продемонстрував у редакції довідку щодо боргу за спожитий газ.

Тетяна Кіндюх

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору