Калуш До сайту

Сексизм, дискримінація і риба по акції — чому це не ок і до чого тут 8 березня | Добірка

У привітальних дописах із нагоди 8 березня дуже часто різні чиновники, органи місцевого самоврядування чи комунальні підприємства, все ще вдаються до сексизму, самі того свідомо не помічаючи. Можливо й ви помічали оці стереотипи про “справжню жіночність”, “жінку-берегиню” ітд. А от про захист прав жінок, який є головним змістом Міжнародного жіночого дня, згадують одиниці. 

Сьогодні Інформатор пройшов вздовж і впоперек калуське інфополе і зібрав для вас кілька перлів.

Відразу ж попередимо чому це все не ок?

Тому що 8 березня це не день краси, квітів і жіночого (у році є щонайменше ще 364(5) днів, коли можна проявити увагу до жінки подарунком чи приємними словами). Це День боротьби за жіночі права. 8 березня є міжнародною датою, коли щорічно відзначають на згадку про культурні, політичні та соціально-економічні досягнення жінок. Темою цієї дати також є рух за права людини, виокремлюючи права жінок, привертаючи увагу до таких питань, як гендерна рівність, сексизм, репродуктивні права та насильство щодо жінок.

А тепер до “перлів”:

Тут одразу виникає питання: чому жіночий в лапках? Якщо йдеться про день, то тут лапки зайві, що більше, правильно писати Міжнародний жіночий день. Але ж він так само може бути й чоловічим (жарт на межі, правда?). Звісно, добре, що у Болехівській міські раді згадали про рівність прав та емансипацію, але далі знову зміщують фокус на “ніжність”, “любов” і “турботу”. А в кінці взагалі прогнозують якісь випробування…

До сексизму, дискримінації, а заодно і радянського наративу вдається бренд Kramline у рекламному дописі в “Калуському форматі”. “Свято весни!” “Знижки!” — бачимо ми великими літерами на світлині. Але найкрінжовіше тут “купуйте рибу та морепродукти“, наче натякаючи, що місце жінки біля плити за готуванням їжі. М-м-м-м, і ці тюльпани…

Коли ми прочитали перший рядок, то рука над клавішею “скріншот” смикнулась і промайнула думка “Ну невже хоч хтось”. Але, якщо ви бачите цей скріншот, то справа запахла смаженим (ні, не рибкою з попереднього прикладу)…

Цей день “про тих, хто щодня захищає, … лікує та рятує життя”. В здоровому суспільстві перше мало б бути про військових, а друге і третє про медиків. У цих професіях, до речі, є власні дні. І в цих професіях так само є і жінки, і чоловіки.

А далі ви бачите класичний приклад сексистських стереотипів:

КП “Калуська енергетична компанія” також відзначилась і потрапила до нашої добірки. Тут наче й звернення до конкретних жінок, але.. знову об’єктивізація (загорнута в патріотичні наративи). “Свято весни, краси та кохання…” пишуть в КЕКу, неначе на червоному полотні для радянських лозунгів. Відчуття, що зараз в коментарях з’явиться владімір ілліч власною персоною… Одне нам в цьому дописі залишається незрозумілим — яким чином “прекрасні і запашні квіти вселять віру у щасливе майбутнє”? А що буде далі, коли вони зів’януть?

А отут, маємо хороший приклад. Ми бачимо перед собою світлину з жінкою в пікселі, бачимо баланс суджень і відсутність дискримінації або об’єктивізації. І без зайвих смайликів та сердечок.