Калуш До сайту

Інформатор Калуш — одне з найбільш гендерночутливих місцевих медіа Прикарапаття | Дані лютневого моніторингу

В лютому цього року відбувся моніторинг Індексу гендерної чутливості гіперлокальних медіа по всій Україні. За результатами Івано-Франківська область опинилась на першому місці цього рейтингу. Її індекс склав 56%. Це – найвищий показник по Україні. До такого високого результату доклалась і наша редакція.

Детальніше розповідає Інформатор.

Цей моніторинг тривав з 5 по 16 лютого й охопив видання з усієї області —  газети “Верховинські вісті”, “Вільний голос”, “Вперед”, “Злагода”, “Край” та Інтернет-сайти “BogoNews”, “Вікна”, “Глузд”, “ДзеркалоМедіа” та “Інформатор Калуш”.

Зважаючи на повномасштабне вторгнення росії в Україну, яке триває вже два роки, українцям довелося адаптувати до воєнних умов абсолютно усі сфери свого життя, включно з медіа. За даними моніторингу 41% усіх матеріалів у газетах та інтернет-виданнях області так чи інакше стосувався війни. Писалося і про звільнення Валерія Залужного, і про закон про мобілізацію, і повернення полонених, і електронний військовий квиток та цілодобову роботу ТЦК, і лікування поранених, і численні волонтерські ініціативи та суди над колаборантами.

Експертами чи героями у темах армії, політики, криміналу та культури за даними моніторингу Індексу гендерної чутливості на Прикарпатті найчастіше виступали чоловіки. Здебільшого це міські голови, які повідомляли про загибель місцевих героїв, а також вручали нагороди військовослужбовцям.

У темі війни пропорції експерток і героїнь в інтернет-виданнях краю однакові – 15%. У друкованих медіа експерток удвічі більше – 33%, а героїнь 16%. Загалом у темі війни Прикарпатські районні ЗМІ писали про чоловіків у 5 разів більше.

“Про жінок традиційно найчастіше писали у темах освіти і науки, медицини та волонтерства. В матеріалах інтернет-видань жінки виступали експертками у 31% випадків, а героїнями – у 26%. У друкованих виданнях кількість експерток була трохи вищою 38%, а героїнями жінки виступали у 28% випадків. Тенденція, що про жінок пишуть приблизно в чотири рази рідше, зберігається вже кілька років”, — коментує експертка з моніторингу Наталія Голомідова.

Водночас волонтерство і благодійність – та сфера, де жінки проявилися найбільш активно як організаторки та учасниці різноманітних заходів.

“Наприклад, в інтернет-виданнях жінок цитували у темах волонтерства у 57% випадків, а героїнями публікацій у темі волонтерства жінки були у 37% випадків (у друкованих медіа показник значно нижчий). Про жінок також часто писали як про матерів, дружин і доньок загиблих героїв”, — додає вона.

Попри непрості робочі умови під час війни, усі згадані видання намагались дотримуватись гендерного балансу у своїх публікаціях і активно використовували фемінітиви. Найбільш гендерночутливими гіперлокальними інтернет-видання лютого стали  “Інформатор Калуш” та “Вікна”.

“Для більшої гендерної збалансованості достатньо замінити маскулінітив “сімейний лікар Світлана Сем’янчук” на сімейна лікарка, а “класний керівник, вчитель Людмила Маціборськ”» на класна керівниця, вчителька. — каже Наталія Голомідова і додає, —  Серед порівняно нових фемінітивів, які прикарпатські медіа почали використовувати не так давно: акушерка-гінекологиня, балетмейстерка, орієнтувальниця, кулеметниця, наводчиця, івент-менеджерка”.

_______________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа України відбувається у межах проєкту “Гендерночутливий простір сучасної журналістики”, який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України і медійних організацій за підтримки Медійної програми в Україні, Internews.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08