Вчора, 22 квітня, у залі виконкому Калуської міської ради відбулася пресконференція директора КП “Калуська енергетична компанія” з журналістами місцевих та регіональних медіа.
Інформатор також побував на зустрічі й навіть встиг озвучити кілька запитань, які ви залишили під постом анонсом у соцмережі фейсбук.
За словами головного спеціаліста відділу інформаційної роботи виконавчого комітету, Олександра Смаля, цю зустріч було ініційовано у зв’язку з петицією про звільнення керівника Калуської енергетичної компанії, Петра Шевчука.
“Ця петиція набрала необхідну кількість голосів. І зараз перебуває на розгляді відповідно до чинного законодавства. Директор КП “Калуська енергетична компанія”, Петро Шевчук вирішив за доцільне публічно спростувати закиди на свою адресу, розповісти про стан справ на підприємстві і відповісти на запитання журналістів”, — зауважив він.
Протягом години очільник комунального підприємства відповідав на раніше озвучені питання до нього в соціальних мережах, серед яких і питання по вулиці Ринковій, і стічних водах та ситуацію з “Карпатнафтохімом”, і про роботу ліквідованого підприємства “Водотеплосервіс”.
Умовно пресконференція розділились на дві частини. У першій Петро Шевчук представив загалу зібрану інформацію, яка є доказом у відкритому кримінальному провадженні Служби Безпеки України.
Більше можна послухати та побачити у прямій трансляції з пресконференції.
В другій частині Петро Шевчук відповідав на питання журналістів. Нашій редакції вдалося озвучити три з понад двох десятків.
Наприклад:
“Щодо повірки лічильників скажу дуже просту річ — кожних три роки лічильник треба повіряти. Якшо лічильник 2004 року, я, наприклад, жодних даних, що вимагають і не повіряють не маю. В нас є переносна установка для того. Щоб повірити лічильник достатньо просто написати заяву, після цього вона формується і нашим метролог з виїздом на місце проводиться повірка.
Чи проводить в Калуші ще якась компанія… ми не маємо жодного монопольного впливу на це питання, просто ми досить скептично дивимось, щоб лічильники все ж таки повіряли. Бо є практика, що умовно, за досить невелику суму можна отримати папірець про повірку лічильника, який 2004 року випуску, на якому ми неодноразово бачили як встановлені маніти. Ми за це штрафували. Новіші лічильники мають антимагнітний захист. В будь-якому випадку, якщо лічильник проходить повірку нашою переносною установкою — він продовжує працювати. Якшо не проходить, то ми зобов’язуємо людей або проводити оплату по нормі споживання (це 6,3 куба встановлено), або встановлювати новий лічильник. Просто нові лічильники зараз значно дорожчі, вартують від 800 грн”, — відповів очільник “КЕК”
Частково директор комунального підприємства відповів і на наступні питання:
“У 2021 році, коли я був директором КП Водотеплосервіс, було прийнято рішення щодо виклику аудиту після величезних боргів, які були на підприємстві. У 2021 році борг КП Водотеплосервіс склав 437 млн гривень. Це точна кредиторська заборгованість. Окрім цього був взятий ще один кредит, який так само не погашався і заборгованість по цьому кредиту склала 238 млн гривень. Було викликано Держаудит, і він склав звіт по своїй роботі. Вони понад місяць працювали на нашому підприємстві” — почав Петро Шевчук..
За його словами, перевірка проводилася за період з 2018 по 2020 роки. І була підтверджена наявність збитків фінансового результату у 2018 році на 70 млн 946 тисяч гривень, у 2019-му, 70 млн 963 тисячі гривень, і 2020 —48 млн 720 тисяч гривень.
“Держаудитом було визначено коефіцієнт непривабливості підприємства, де чітко вказано, що фактично робота на такому підприємстві свідчить про незадовільний стан управління підприємством. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг звернулося до попереднього очільника нашого міста, листом ві 21. 08.2017 року та до комунального підприємства Водотепло сервіс, що згідно п.1.5 ліцензійних умов, потрібно вчасно здійснювати заходи щодо виведення підприємства зі збиткового стану та встановлення тарифів. З 01.01.2018 р по 31.12.2020 року, КП “Водотеплосервіс” тільки двічі зверталися до Калуського міського голови, Ігоря Матвійчука, з заявами про встановлення тарифів. Після цього, як були ці звернення 24.07.2020 року про встановлення тарифів на теплові енергію та 06.08.2018 року на встановлення тарифів на централізоване водопостачання, за три роки тільки два рази були відповідні звернення.
“Висновком Держаудитслужби з цього питання було те, що КП Водотеплосервіс не зверталося до Калуської міської ради, що може свідчити про бездіяльність керівника КП Водотеплосервіс. В частині всіх законодавчо визначених заходів з метою збільшення доходів від основної діяльності підприємства. Зокрема, Держаудитом було визначено суму збитків, які фактично були нанесені підприємству у зв’язку з такими зверненнями.
Публічно доводжу до вашого відома, що сума збитків за три роки у зв’язку із непідняттям тарифів на Водотеплосервісі склала 169 мільйонів 852 тисячі гривень”, — резюмував він.
Ці факти та ряд статистичних даних представлених у презентації пана Шевчука наголошували на тому, що попереднє керівництво порушило багато норм законодавства і наразі КП “Калуська енергетична компанія” намагається вийти з боргової ями та стати прибутковим.
На питання “чому лише зараз озвучуються всі ці факти? І чи є відповідні звернення у правоохоронні органи. Якщо так, то коли ці звернення були зроблені й ким?”, очільник комунального підприємства відповів наступне:
“Я є керівником суб’єкта господарювання у воєнний час, об’єкту, який має критичне значення для життєдіяльності громади. Чи я мав би цим займатися? Я думаю, що як будь-який керівник, якого фактично два роки під це підводили, під цю пресконференцію, я це про саме зараз озвучив, щоб люди розуміли хто формує громадську думку, в тому числі через фейкові сторінки у місті Калуші. Ще раз наголошую, є стаття 214 Кримінального кодексу України, якщо відомості наведені в тій чи іншій формі, в тому числі публічно, мають достатньо правових підстав, для того, щоб за ними відкривати кримінальні провадження”, — зазначив Петро Шевчук.
На решту запитань, які не вдалося озвучити до кінця пресконференції, очількник КП “Калуська енергетична компанія” погодився відповісти у форматі інтерв’ю найближчим часом.
Тож, стежте за оновленнями.
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08