За результатами квітневого моніторингу, Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа Прикарпаття склав 54%. Це – один із найвищих показників по Україні. Моніторинг гіперлокальних медіа Прикарпаття тривав з 1 по 12 квітня: за цей час фахівці проаналізували 736 публікацій в Інтернеті та друкованих ЗМІ.
Пише Інформатор.
Найбільша кількість фемінітивів цього разу – у газет “Край” (100%), “Верховинські вісті” (100%), і “Гуцульський край” (100%). Серед онлайн-видань – “Дзеркало Медіа” (97% фемінітивів), “Вікна” (96%), “Інформатор Калуш” (94%), “BogoNews” (94%).
“Прикарпатські медіа писали про мобілізаційні закони, бойовий шлях військовослужбовців, лікування поранених, численні волонтерські ініціативи, вшанування пам’яті загиблих героїв та вручення нагород військовим, судові справи над ухилянтами та організаторами незаконного перетину кордону. Чоловіки переважно були присутні як експерти і як герої у темі політики, армії, криміналу та культури. Про жінок традиційно найчастіше писали у темах освіти, медицини та волонтерства. В матеріалах Інтернет-видань жінки виступали експертками у 38% випадків, а героїнями – у 32%. У друкованих виданнях кількість експерток була трохи вищою 40%, а героїнями жінки виступали у 32% випадків”, — коментує експертка з моніторингу Наталія Голомідова.
У темі війни досить високий відсоток експерток – 41% в Інтернет-виданнях та 50% у друкованих. Передовсім це – дружини, матері, доньки та сестри героїв, які розповідали про загиблих родичів, отримували нагороди, вручені їм посмертно або ініціювали процес надання звання героя.
“Волонтерство і благодійність – та сфера, де жінки проявилися найбільш активно як організаторки та учасниці різноманітних заходів. Наприклад, в інтернет-виданнях жінок цитували у темах волонтерства у 55% випадків, а героїнями таких публікацій жінки були у 20% випадків (у друкованих медіа показник майже ідентичний). Попри непрості робочі умови під час війни, усі згадані видання намагались дотримуватись гендерного балансу у своїх публікаціях і активно використовували фемінітиви”, — додає експертка з моніторингу.
Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа України відбувається у межах проєкту “Гендерночутливий простір сучасної журналістики”, який реалізовується Волинським пресклубом у партнерстві з Незалежною громадською мережею пресклубів України та медійних організацій за підтримки Медійної програми в Україні, Internews.
Віталіна Костів
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08