Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Оберіг та е-кабінет: в чому різниця та для чого вони потрібні?

Оберіг та е-кабінет: в чому різниця та для чого вони потрібні?

Українська армія діджиталізується повним ходом. Наразі уже працює реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів “Оберіг”, а незабаром запрацює ще й е-кабінет. У чому різниця та які дані зберігатимуться в них?

Розповідає Інформатор, покликаючись на РБК-Україна.

Реєстр “Оберіг”

Це електронна база, яка автоматично наповнюється даними із державних реєстрів, а також інформацією, яку збирають працівники ТЦК. Дана система потрібна для контролю військового обліку.

Тобто, в ній можна побачити ПІБ особи, місце проживання, дата народження, сімейний стан, освіта, місце роботи, паспортні дані, номер ІПН, військово-облікова спеціальність, звання тощо.

“Доступ до роботи з реєстром мають кваліфіковані оператори. Кожну свою дію вони засвідчують електронним підписом, — пояснює заступниця міністра оборони Катерина Черногоренко, — це допомагає уникати корупційних ризиків та швидко виявляти аномальну активність, наприклад, зняття з обліку“.

Вона також запевняє, що  інформацію вносить досить вузьке коло працівників ТЦК із доступом до державної таємниці. Власником “Оберега” є Міноборони, а розпорядниками — Генштаб ЗСУ, СБУ та розвідка.

Е-кабінет військовозобов’язаного

На відміну від електронної бази “Оберіг”, е-кабінет являється вебсервісом у мобільному додатку, випуск якого заплановано на суботу, 18 травня. І даний додаток розроблений безпосередньо для уточнення облікових даних.

“Спочатку е-кабінет запустять у тестовому режимі. Який триватиме протягом 30 днів. Робота у повноцінному режимі буде з червня, але вже з 18 травня українці зможуть уточнювати дані дистанційно”, — розповідає член комітету Ради з питань нацбезпеки Федір Вениславський.

Е-кабінет буде доступний на смартфонах з операційними системами iOS та Android. Відповідно, завантажити його можна з App Store та Google Play.

Після того, як ви скачаєте програму на свій смартфон потрібно буде авторизуватися в ній за допомогою BankID та заповнити такі поля, як номер телефону, електронна пошта та адреса проживання. Саме ця інформація насамперед потрібна для уточнення даних до 16 липня.

Реєстрація в кабінеті добровільна й буде доступна навіть для українців за кордоном.

До слова, надсилати повістки через е-кабінет не будуть, проте можуть надіслати повідомлення про дату та час проходження ВЛК.

Які дані в реєстрах і як взаємодіють “Оберіг” та е-кабінет?

 

На цей час у “Оберіг” підтягується інформація з реєстрів:

  • Державної податкової служби
  • Державної реєстрації актів цивільного стану
  • Державної судової адміністрації
  • Державної прикордонної служби
  • Міністерства освіти та науки
  • Державної міграційної служби

Також планується підключення реєстру Пенсійного фонду.

Відповідно, в е-кабінеті військовозобов’язаний зможе побачити такі дані з “Оберега”:

  • ПІБ
  • вид військового обліку/дата виключення
  • категорія обліку
  • дата народження
  • відстрочка/бронювання/дата закінчення
  • постанова військово-лікарської комісії (і дата)
  • звання
  • військово-облікова спеціальність
  • індивідуальний податковий номер
  • номер у системі “Оберіг”
  • ТЦК, у якому особа стоїть на обліку
  • розшук або відсутність у розшуку

Якщо є некоректні дані, можна буде звернутися до служби підтримки для їхньої актуалізації. На початковому етапі – змінити номер телефону, електронну пошту та адресу проживання. Згодом решта даних буде коригуватись і через е-кабінет.

До слова, у “Оберіг” є окреме поле про статус повістки. А саме коли вона була вручена та який статус (з’явилася особа чи ні). Вручення повістки залишається тим самим – особисто в руки та під підпис. Під час перевірки документів представники ТЦК та поліції також зможуть використати планшети з доступом до “Оберіга”, щоб звірити облікові дані.

“Надалі планується обмін даними з реєстром МОЗ, щоб зробити процес проходження військово-лікарської комісії цифровим. Робота ще ведеться і всі деталі будуть згодом”, — додала Черногоренко.

Щойно взаємодія між усіма реєстрами буде налагоджена, “Оберіг” зможе отримувати всю необхідну інформацію автоматично. Очікується, що ТЦК контактуватимуть із військовозобов’язаними лише в окремих випадках. Однак деякі дані все одно доведеться звіряти особисто і для цього військкомати викликатимуть призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

“Оберіг” має підвищити якість мобілізації та зробити її справедливішою. У тому числі знизити кількість помилок, коли діючі військові, родичі загиблих або зняті обліку викликаються повісткою до ТЦК. Реєстром вже користуються також у рекрутингових центрах. Якщо військова частина надсилає запит на спеціаліста певного профілю, підвищується ймовірність, що вона може отримати особу з необхідною кваліфікацією та досвідом.

Остап Микитюк

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору