Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Біда не приходить одна. Що відбувається у будинку на Лесі Українки 16А після підтоплення?

31 травня 2024 р. внаслідок проливних дощів, у будинку по вулиці Лесі Українки 16А затопило під’їзд. Однією із можливих причин підтоплення, за словами жителів будинку, є прорив труби. Та насправді, як виявилося, у будинку набагато більше проблем ніж здається. Що ж коїться у будинку?

Ділиться Інформатор

Журналісти Інформатора вирішили відправитися до даного будинку, щоб поспілкуватися із жителями та дізнатися у якому стані після підтоплення знаходиться їхній будинок.

Труба на момент проливних дощів у Калуші. 31 травня 2024 р. 

Проблеми із горевідомою трубою, що спричинила потоки води декілька днів тому, за словами пані Ірини, тягнуться протягом трьох років. Жителі неодноразово зверталися до управління будинком. Вони приходили та закладали трубу. Інша жителька стверджує, що в них нічого не міняють, а лише латають:

“У нас там труба постійно вириває, зимою на постійній основі виривала. Постійно викликаємо комунальників, вони закладуть трубу і воно знову вириває”, – ділиться мешканка будинку

Буквально перед зустріччю із журналістами Інформатора, вона помітила майстрів, які щось лагодили на горищі. На запитання, чи вдалося поремонтувати трубу, ті відповіли, що вони її укріпили, але якщо буде знову такий дощ, то її знову вирве.

Ще одна мешканка будинку стверджує, що проблеми із трубою існують понад 15 років:

“Проблеми вже десь 15 років. Колись як ми не мали загальних дверей, то вода затікала додому. Тепер вони поставили підвищені пороги. У нас щось міняють? Шось полатають. Я чула, шо казали, що вони на шурупи якісь і болти зафіксують, а воно не витримує і прориває”, – розповідає мешканка квартири на 4 поверсі даного будинку.

Припускають, що проблеми можливо існують через несправність зливної системи. Ще більші проблеми із трубою існують взимку, адже все замерзає і люди не можуть пройти: перила замерзають, а сходи перетворюються у ковзанку.

До теми: Калуська багатоповерхівка пережила потоп і залишилась з несправним ліфтом

Тож, ми вирішили піти на горище та глянути у якому стані труба і чи існують якісь наявні проблеми. Перше, на що ми звернули увагу, що двері, що мали б перекривати вхід на горише, стояли просто відчиненими. Замок відсутній, будь-хто має доступ до даної труби та виходу на дах будинку. За словами представниць УК “Комфорт-Дім” у будинку біда із замком на горищі, адже він більше тижня не стоїть на решітці. Припускають, що комусь дуже цікаво, що тут відбувається.

Решітка, що веде на горище будинку

Із візуального огляду труби, у нас виникло запитання, чи дана труба підлягає заміні, головний інженер управляючою компанії “Комфорт-Дім” Оксана Іванівна стверджує, що вона поміняна і нова. За її словами, якщо б труба була роз’єднана, то мешканці одразу б це помітили.

Головний інженер УК “Комфорт-Дім” Оксана Іванівна та майстер Ольга Іванівна схиляється до того, що хтось міг випадково чи навмисно пошкодити трубу, що призвело до її розгерметизації. Окрім цього, жителі будинку неодноразово їм скаржилися на маргіналів, які приходять на горище і стукають по трубах:

“Чому вона була повністю роз’єднана?  Мені люди казали, що тут живуть не благополучні мешканці, які вживають наркотичні речовини і сюди ходять та стукають по трубах. Бо не одноразово тут прибирали і знаходили “воду у воді”, бутлю в бутлі”, – ділиться головна інженерка.

Представники управляючої компанії припускають, що пошкодити трубу могли й майстри місцевих інтернет-провайдерів, адже вони проводять роботи по виклику, навіть у не робочий для “Комфорт-Дому” час. Також вказали на те, що молодь, яка проводить час на даху теж могла якось пошкодити труби.

“Біда – це інтернетчики. Що тут інтернетчики роблять? Ламають, може ключів не мають, не знаю. Їм треба зробити роботу. Ось бачите результат – усі ці кабелі, це їх робота. Я припускаю, витягни провід і він буде від’єднаний”, – ділиться Оксана Іванівна.

Зрештою вказують на лежаче положення труби, що зменшує ризик її прориву стічною водою від дощу. Вона не висить у повітрі, що створює додатковий тиск, а навпаки зафіксована внизу, тому там немає місця для такого маневру.

Мешканці будинку по вулиці Лесі Українки 16А також скаржаться, що через несправність домофону (яке тривало протягом довгого періоду часу) до будинку заходять сторонні люди, а особливо підлітки, які прямують до даху будинку. Нами здійснено візуальний огляд даху будинку і помічено бутилки від пива та енергетичних напоїв.

Проблеми будинку на цьому не завершуються, адже після сильних дощів 31 травня, у будинку перестав працювати ліфт, бо у ліфтову шахту затекла вона і він почав іскритися. На момент розмови із журналістами Інформатора ліфт все ще не працював.

“Вода текла у ліфтову шахту і ліфт закоротило. 20 хвилин граду і 3 години текло, бо поки вся вода не стекла з даху. Хоча комунальники говорили, що вони ліквідували все”, – говорить пані Ірина.

Стан ліфту у будинку 

Окрім цього, пані Ірина звертає увагу на підвал у будинку та зауважує, що його ніколи не зачиняють. Тому у ньому досить часто ночують безхатьки, а колодки для зачинення дверей просто немає. На звернення жителів будинку, управлінці даним будинком розводили руки, мовляв вони не мають колодок:

“У один час вони сказали, що їм не потрібно цього підвалу, бо нам два роки тому виключили опалення і вони не будуть використовувати цей підвал. То можна забивати його намертво, бо його їм не треба”, – ділиться пані Ірина.

Зрештою звернення до комунальників нічого не дало, адже підвал як був відчиненим, так і залишився.

Пані Галина, яка розмістила допис про підтоплення у одній із соцмереж, говорить, що компанія, що обслуговує дім не може помістити у належному стані ящики для пошти, а платіжки просто кидають на підвіконня, які потім падають на землю, замість того, аби помістити у відповідну комірку ящика.

“Хіба не можна зробити ящички, аби кожен отримував платіжки. Ось там на вікно, по землі покидають. Хіба не можна за ті гроші, за 15 років купити ящички, аби кожен мав?”, – обурюється Галина Гнатів

Стан поштового ящика

Жителі будинку скаржаться, що затоплення було неодноразовим, а квартиру пані Галини затопило настільки, що ліжко покрилося цвіллю, а подушки та покривала потрібно було замінювати. Пані Галина сьогодні запримітила 4 підлітків, які на її зауваження відповіли, що йдуть на дах їсти піцу. Щоб унеможливити доступ до горища, пані Галина купила декілька замків і решітку, але її розбили.

“Ми ще зробили ремонт у під’їзді, коли у Рембудсервісі працював Чорний Ярослав Володимирович. То було певно з 10 чи 15 років тому. Відтоді ремонту не було. Ні косметичного, ніякого. Я зібрала в людей гроші і ми трохи якось крейдою побілили. Але трошки зробили. Тепер позамащували і залишили отой поріг”, – говорить пані Галина.

За словами пані Галини, проблеми були із порогом на вході у під’їзд. У ньому утворилися дірки, що мешканці могли легко покалічитися.

Стан порогу на вході у під’їзд

Окреме питання із справністю домофона, за словами Олени, домофон може не працювати протягом 6 місяців, а за борги жителям погрожують судами.

“Я по платіжках бачу, що домофон обслуговує Тетяна Лябига. Вони не реагують, але гроші беруть. Якщо не заплатити, то вони одразу судами лякають. Буває не раз сума боргу 200 грн., а вони одразу лякають судами”, – говорить Олена.

На зустрічі із жителями був присутній начальник управління житлово-комунального господарства Тарас Фіцак, який запевнив, що управляюча компанія замінить замок на дверях, що йдуть на горище, а стояки укріплять. Окрім цього, на зливній системі замінять решітки, щоб туди не потрапляли пляшки, які забивають труби:

“Решітку на зливній системі не можна так заварити, бо там усе залите на рубероїді. Якщо пошкодити рубероїд, то будинок буде текти. Решітки зверху кладуть на водозливи, а ті які всередині під дахом, то їх укріплять. Двері позакривають”, – зауважує Тарас Фіцак

Щодо упорядкування кабелів інтернет-провайдерами, то Тарас Фіцак сказав, що даний запит відправлено і протягом місяця провайдери запланують такі заходи.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору