Вимкнення електроенергії в Калуші породило проблему з постачанням води у деякі мікрорайонах міста. Мешканці Височанки скаржаться, що останнім часом більшу частину доби вони — без води. Твердять, що така ж ситуація і у Підгірках. Що на це кажуть комунальники?
Інформатор розповідає деталі проблеми.
Зі слів Олега Дороша, який сьогодні зателефонував у редакцію, з цією проблемою люди стикалися у період перших блекаутів: щойно зникало електропостачання зупинялася робота на підкачувально-насосній станції (ПНС-27) на майдані Шептицького, а відтак — зникала вода на Височанці та у Підгірках. Згодом комунальники поставили там генератор і проблему було вирішено. Але зараз, схоже, щось пішло не так. Чи то генератор звідти зовсім забрали, чи його просто не вмикають, кажуть люди, достеменно невідомо. Але в останні дні життя без світла стало нестерпним.
“Черга на насосній станції — 5.1, тобто там, наприклад сьогодні, немає електропостачання 9 годин. Але навіть, коли світло їм увімкнуть, вода піде не одразу, бо на запуск потрібен певний час, поки тиск набереться. Тобто по факту це ще пів години чи година щоразу після увімкнення світла. А тепер врахуйте, що у мешканців цих проблемних мікрорайонів — інші черги вимкнень електропостачання. І по факту ми — і без світла, і без води”, — скаржиться калушанин та просить редакцію допомогти із врегулюванням цього питання.
Днями у соцмережі Facebook калушани вже цю проблему обговорювали: нарікали і на сам факт відсутності водопостачання, і на диспетчерів “Калуської енергетичної компанії”, і на міського голову:
Ось кілька цитат із коментарів до допису:
“Височанка — є світло, нема води, є вода нема світла”.
“Минулого тижня було світло — була вода, а зараз дурдом”.
“В обленерго сказали, що потрібно звертатися у водоканал. А у водоканалі диспетчер хамить, щоб її не задовбували”.
Також люди писали, що генератор, який мав би на час вимкнень електропостачання працювати на підкачувально-насосній станції, стоїть без діла.
“Таке було минулого періоду зимою 2022-2023 років. Але потім поставили генератор, коли люди почали бунтувати. Наразі генератор стоїть надворі біля насосної, але його просто не включають. Нащо холопам води. Так, Андрій Найда??? Треба робити шум, дзвонити в усі інстанції, скаржитись всюди. Бо інакше Найда не почує. Його наші проблеми не хвилюють!!!” — йдеться в одному з коментарів.
Що генератор справді не працює Інформатор сьогодні переконався також. Відповідно до нинішніх графіків, черга 5.1 о 15:00 залишилася без електропостачання. Відтак заклади торгівлі та харчування, банківські та інші установи на майдані Шептицького “загули”. Лише на комунальному об’єкті у цей час — тиша.
“Якщо це з метою економії пального не включають генератор, то хай трохи про людей подумають. Бодай зранку і ввечері, щоб він працював і вода була, бо так не можна”, — нарікає мешканець Височанки.
Керівник “Калуської енергетичної компанії” Петро Шевчук у коментарі Інформатору щодо ситуації зазначив наступне:
“Ця підкачувально-насосна станція використовується для підкачки лікарняної лінії та Височанки. А Височанка має великий перепад висот, тому, коли відключають світло, то там реально є заповітрення. Це пов’язано з тим, що люди вибирають воду на нижчих рівнях мікрорайону і до верхніх вона не доходить”.
Керівник водопостачального підприємства запевнив, що вже направлено листи на рівень обленерго з проханням не відключати цю ПНС взагалі. Така технічна можливість є і найближчим часом, сподівається він, питання вдасться владнати. Також він просить в ОДА більш потужний генератор, але чи отримає і в які це може бути терміни — невідомо.
Генератор, каже Петро Шевчук, не може працювати увесь час і не може працювати автономно без нагляду. Підкачувально-насосних станцій у місті 27, а генератори не запускаються автоматично (такі системи є, але вони доволі дорогі. — Авт.). А що людей на підприємстві бракує, а вибір постає між тим, направляти воду генератором для забезпечення ЦРЛ або ж мешканців окремих вулиць на Височанці, то і виникають такі ситуації, як сьогодні.
“Я не можу залишити увімкнений генератор без нагляду. Їде бригада і вмикає. Люди і вночі залишаються, щоб вмикати по підкачках, — пояснює керівник КЕКу. — Зрештою, генератор розрахований на докачування води, а не забезпечення постійного водопостачання. Тому він справді не працює увесь час: якщо електропостачання у черзі вимикають на три години, то генератор працює приблизно половину цього часу”.
“Третина споживання всього міста йде через оцю 27-му ПНС”, — уточнює посадовець.
Він додає, що підняти воду на висоту — це найскладніше у роботі. А коли при ввімкненні електроенергії люди ще масово починають споживати воду внизу, то вверх вона не піде. Це — фізика.
У 2022-2023 році вимкнень об’єктивно було менше. А зараз кількагодинні вимкнення відбуваються по кілька разів на добу і в той короткий проміжок, що є світло, комунальники спостерігають різке збільшення споживання води.
“Насоси не виключаються. А лікарні взагалі потрібно в резервуари воду закачувати постійно, — запевняє Петро Шевчук. — Якщо в нинішніх умовах ми повністю вирішимо питання по Височанці, то залишимо без води лікарню і всі Підгірки”.
Загалом при погіршення ситуації з електропостачанням до води за графіком, вірогідно, доведеться звикати усім мешканцям міста. Втім, комунальники запевняють, що разом із керівництвом міста працюють над тим, щоб застосувати всі можливі заходи і засоби та не залишити громаду без води. Мешканцям Височанки поліпшення ситуації прогнозують за тиждень-два.
Тетяна Кіндюх
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08