Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

По дві зупинки і — на автостанцію. Калуська влада придумала, як впорядкувати рух маршруток

По дві зупинки і — на автостанцію. Калуська влада придумала, як впорядкувати рух маршруток

Влада має намір погодити місця зупинки автобусів, які рухаються через Калуш. Нововведення готують не лише для маршрутів, які їдуть з-за меж територіальної громади, а й для “внутрішніх” рейсів, тобто до найближчих сіл. Без змін наразі — лише міські перевезення.

Інформатор ділиться подробицями.

“Про упорядкування руху автотранспортних засобів, які здійснюють перевезення на приміських автобусних маршрутах загального користування в м. Калуші” — документ із такою назвою 6 вересня з’явився на сайті міської ради. Власне, це ще не зовсім документ: проєкт рішення виконавчого комітету. Документом він стане після того, як виконком його розгляне та затвердить (у запропонованій формі чи з поправками).

Як йдеться у преамбулі до рішення, міська рада має на меті упорядкувати рух автотранспортних засобів, які здійснюють перевезення на приміських автобусних маршрутах загального користування в м. Калуші. Вказано, що робиться це, зважаючи на початок функціонування комунального підприємства “Калуське підприємство автобусних станцій” та у відповідності до законодавства України.

Що будуть пропонувати?

  1. Погодити місця зупинки автобусів приміських маршрутів загального користування (окрім маршрутів, які виходять за межі Калуського району, маршрутів іншого транзитного пасажирського транспорту та маршруту “Калуш — Івано-Франківськ”) в м. Калуші.
  • Новицький напрямок:

прямий напрямок (здійснюється посадка пасажирів) — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, Центр, Козоріса;

зворотний напрямок (здійснюється висадка пасажирів) — Козоріса, Центр, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”

  • Голинський напрямок:

прямий напрямок (здійснюється посадка пасажирів) — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, Центр, Привокзальна;

зворотний напрямок (здійснюється висадка пасажирів) — Привокзальна, Центр, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”.

  • Івано-Франківський та Войнилівський напрямки:

прямий напрямок (здійснюється посадка пасажирів) — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, майдан Шептицького, район поста ДАІ;

зворотний напрямок (здійснюється висадка пасажирів) — район поста ДАІ, майдан Шептицького, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”.

  • Копанківський напрямок:

прямий напрямок (здійснюється посадка пасажирів) — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”;

зворотний напрямок (здійснюється висадка пасажирів) — Героїв України, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”.

  • Верхнянський та Кропивницький напрямки:

прямий напрямок (здійснюється посадка пасажирів) — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, ВПУ, “Карпатська кераміка”, Роздоріжжя;

зворотний напрямок (здійснюється висадка пасажирів) — Роздоріжжя, “Карпатська кераміка”, ВПУ, Поліклініка, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”.

  1. Погодити місця зупинки автобусів приміських маршрутів загального користування, які виходять за межі Калуського району та маршрутів іншого транзитного пасажирського транспорту (окрім маршруту “Калуш — Івано-Франківськ”) в м. Калуші:
  • Голинський напрямок:

прямий та зворотний напрямок — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій” (рух від та до автостанції здійснювати по об’їзній дорозі).

  • Івано-Франківський та Войнилівський напрямки:

прямий напрямок — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, район поста ДАІ (рух від автостанції здійснювати по об’їзній дорозі та по вул. Львівській);

зворотний напрямок — район поста ДАІ, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій” (рух до автостанції здійснювати по вул. Львівській та по об’їзній дорозі).

  • Копанківський напрямок:

прямий та зворотний напрямок — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”.

  • Верхнянський та Кропивницький напрямки:

прямий та зворотний напрямок — автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій” (рух від та до автостанції здійснювати по об’їзній дорозі по та вул. Окружній).

  1. Погодити місця зупинки автобусів приміських маршрутів “Калуш — Івано-Франківськ” та “Калуш — Бабин Зарічний (Боднарів)”:

прямий напрямок (здійснюється посадка пасажирів)— автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, Центр, Спецшкола, район поста ДАІ;

зворотний напрямок (здійснюється висадка пасажирів)— район поста ДАІ, Спецшкола, Центр, автостанція КП “Калуське підприємство автобусних станцій”.

Що це означає?

Наступним кроком після затвердження відповідного рішення виконавчим комітетом міської ради буде внесення змін у схеми маршрутів самими перевізниками. Після цього водії відповідних рейсів більше не зможуть зупинятися так, як раніше. З якої дати це буде — визначатиме виконком, але цілком вірогідно, що зміни ще можуть бути впроваджені до кінця поточного місяця.

По сільських рейсах в межах громади ситуація така: до прикладу, пасажир із села Довге-Калуське, заїхавши в Калуш, зможе вийти неподалік залізничного вокзалу, у центрі або на новій автостанції. Ані до міської поліклініки, ані до ВПУ його вже ніхто не повезе (і відповідно — ніхто не поїде забирати з цих зупинок людей на зворотньому напрямку). Інший приклад: мешканець Студінки, якщо не захоче сідати в маршрутку на автостанції, то зможе ще підсісти на майдані Шептицького або аж на кільці у Підгірках. Про зупинку на Підвальній чи в районі спецшколи на вулиці Бандери можна забути, про довіз людей у зворотньому напрямку до “п’ятачка” чи училища — теж. Натомість мешканець Кропивника чи Мостища, який в’їжджає у місто з протилежного боку, уже не доїде своїм сільським рейсом до центру.

Фактично це означає, що ті обіцянки, які влада давала старостам сіл (а через них — і мешканцям громади) перед запуском автостанції — фікція. Й по факту великій кількості пасажирів доведеться у межах міста пересідати на міські маршрутки, а відтак — витрачати на проїзд додаткові кошти. При цьому досі немає навіть натяку на те, щоб на автостанцію пустили міські маршрути (до них ще потрібно дійти пішки!). Численні зауваги старост, що в межах громади люди мають мати рівні права, та скарги на те, що багато хто не встигатиме на роботу, витрачатиме зайві гроші, буде змушений переносити важкі сумки тощо — проігноровано.

Нагадаємо, що справедливого підходу до пасажирів старости калуських сіл вимагали і місяць тому — напередодні початку роботи автостанції у тестовому режимі, і на минулому тижні, коли стало відомо про “чиюсь” вказівку, яку згодом ніхто не міг пояснити.

Нагадаємо також, що нова автостанція запрацювала у Калуші на початку серпня. Але відтоді її діяльність пов’язана із приватною компанією, яка справляє з пасажирів станційний збір та надає послуги з перевезення замість комунального підприємства.

Детальніше — в розслідуванні Інформатора: У Калуші запрацювала нова автостанція. Але чи справді вона комунальна?

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору