Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Автостанцію у Калуші досі тестують: люди мокнуть, дирекція порушує закон

Автостанцію у Калуші досі тестують: люди мокнуть, дирекція порушує закон

За півтора місяця роботи на калуській автостанції не додалося ні інформаційних табло з розкладами рухів, ні накриттів від дощу, ні інших благ. Не вистачило цього часу і щоб дати відповідь на журналістський запит щодо “походження” фірми, яка вказана на квитках та заробляє на пасажирах замість комунального підприємства. 

Учора ввечері Інформатор отримав листа за підписом директора КП “Калуське підприємство автобусних станцій” Мар’яна Рисея. Він, посилаючись на статтю 20 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, продовжив термін надання відповіді на наш запит ще на 20 днів.

“На Ваш інформаційний запит щодо певних питань господарської діяльності автостанції у м. Калуш інформуємо, що запит потребує пошуку інформації серед значної кількості даних…” — обґрунтовує керівник КП.

Зазначимо, що ця відповідь — це реакція аж на третій запит, який надіслав Інформатор відколи запрацювала автостанція. Перші два йшли напряму на комунальне підприємство, а третій — міському голові Андрію Найді:

  • 5 серпня (через два дні після початку роботи автостанції) ми запитували, що за ТзОВ вказане на квитках і чому; на рахунок якого підприємства поступають кошти, позначені у квитку як “станційні послуги” та якими документами це регламентовано; просили надати перелік послуг, які вже надає комунальна автостанція і має надавати після завершення тестового режиму…

Нагадаємо, що цього дня на сайті Інформатора вийшло розслідування щодо запуску роботи автостанції. Йшлося про те, що з запуском підприємства почалися рухи, які мають ознаки рейдерського захоплення комунальної власності. Адже громаді передали приміщення автостанції і землю для її обслуговування, а от самі послуги, які вона має надавати (і за які отримуватиме прибуток), ймовірно, хоче надавати інша фірма — не комунальне підприємство міста.

Детальніше про це у публікації У Калуші запрацювала нова автостанція. Але чи справді вона комунальна?

  • 30 серпня на КП “Калуське підприємство автобусних станцій” пішов повторний запит. До питань із попереднього додалися ще кілька (про суму зароблених підприємством коштів за серпень та кількість укладених із перевізниками договорів).

Обидва запити директор комунальної автостанції проігнорував. Це — порушення Закону України “Про доступ до публічної інформації”, за яке передбачена адміністративна відповідальність.

  • 9 вересня з редакційної пошти запит пішов на ім’я міського голови Калуша. Міська рада є засновником відповідного комунального підприємства, тому має володіти інформацією, яка стосується його господарської діяльності. Тож, питали про зароблені автостанцією у серпні кошти та розмір сплачених податків, штатний розпис підприємства, наявність договорів із перевізниками тощо.

На запити від журналістів розпорядники інформації надають відповіді у термін до п’яти днів. Втім, замість міської ради цього разу відповіло КП, якому з мерії переадресували запит.

“Калуською міською радою перенаправлено 13 вересня 2024 року Комунальному підприємству “Калуське підприємство автобусних станцій” Калуської міської ради запит на отримання інформації від 09.09.2024 року, щодо певних питань господарської діяльності автостанції у м. Калуш”, — написали нам з автостанції 16 вересня.

Коли матеріал вже був готовий до публікації, з міської ради також надійшла відповідь. У ній — інформація про сплачені автостанцією у серпні податки та суми фінансування, які виділяло місто на покриття видатків комунального підприємства за цей же період. Щодо решти питань, серед яких було, наприклад, скільки ще триватиме тестовий режим роботи автостанції, у мерії відповіли, що не володіють інформацією, тому перенаправили запит на автостанцію.

А поки чекаємо…

Нагадаємо, що тестовий період роботи анонсували на орієнтовно два тижні. Часу минуло вже втричі більше. Тож, що змінилося на автостанції за цей час?

16 вересня у Калуші дощило. Тож, перше, що впадало у вічі на автостанції, — відсутність хоч якихось накриттів. Невеликі прозорі дашки є над входами як в саму автостанцію, так і до всіх комерційних приміщень. Але, ховаючись під ними, пасажир автоматично блокує вхід до закладу.

Лавочки. Їх, здається, кілька доставили. Хоча як на автостанцію, то кількість таки виглядає замалою. Крім того, жодна не захищена від опадів та вітру, тому вчора вони були порожніми.

Всередині приміщення місць для сидіння 10. Тож, більшість людей тут не затримується: беруть квитки та виходять. Можна відзначити чистоту в приміщенні: жінка зі шваброю прибирала фактично кожні кілька хвилин.

Працюють каси, черг у понеділок ми не застали. Але немає й жодної візуальної інформації про розкладу руху автобусів та вартості поїздки. А це, відповідно до законодавства, обов’язкові послуг, які має надавати автостанція пасажирам.

Туалети. Їх є три: окремі для чоловіків, жінок та людей з інвалідністю. Папір, рідке мило, вода і сушка для рук — у жіночому було все необхідне, включно з чистотою та приємним запахом.

Нагадаємо, відповідно до прийнятого рішення виконкому, вартість користування туалетом на автостанції становить 5 гривень за один раз. Тариф вступив у дію з 8 серпня. Для людей із квитками користування вбиральнею мало би бути безкоштовним — так каже стаття 36 Закону України “Про автомобільний транспорт”. Але на момент прийняття рішення виконкому директор автостанції казав, що платитимуть всі, а керівництво міста допускало, що ні.

Зазначимо, що на роботу автостанції регулярно нарікають мешканці сіл Калуської громади, а старости передають ці скарги керівництву міста. Йшлося, що водії не зупиняються на деяких зупинках або вимагають доплату. Була інформація про вказівку для водіїв, але походження цього наказу залишилося утаємниченим.

Зрештою, на сайті міської ради з’явився проєкт рішення про упорядкування руху автотранспортних засобів, з якого стало відомо, що зупинок як раніше таки не буде. І хоча документ досі не затверджений, серед населення він викликав збурення. Мешканці села Голинь навіть ініціювали зустріч із владою міста. Але і в Калуші, і в селі всі обговорення щодо автостанції тепер відбуваються без участі незалежних журналістів…

Тетяна Кіндюх

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору