Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

“Одразу як тільки”: що прояснила відповідь на запит, яку калуська автостанція готувала місяць

Відповідь на запит щодо автостанції

Пошук інформації серед значної кількості даних завершено: керівник калуської автостанції порахував, скільки заробило підприємство за два місяці та повідомив, що штат підприємства укомплектовано менш як на половину, а договорів із перевізниками — всього вісім.

Про це йдеться у відповіді на запит, яку Інформатор чекав близько місяця.

Зазначимо, що йдеться про відповідь на третій запит, який 9 вересня надіслало видання на ім’я міського голови — після того, як два попередні комунальне підприємство проігнорувало.

Детальніше — Автостанцію у Калуші досі тестують: люди мокнуть, дирекція порушує закон

У відповіді, яку зараз надає КП, зазначено, що за серпень-вересень автостанція заробила 50 тисяч гривень та сплатила загальну суму податків — 21 844,75 гривні. Але питання, за рахунок яких послуг підприємство отримує прибуток, залишилося без чіткої відповіді.

“Комунальне Підприємство “Калуське підприємство автобусних станцій” Калуської міської ради здійснює свою господарську діяльність в рамках чинного законодавства та у відповідності до затвердженого статуту Комунального підприємства”, — зазначено у документі, а відтак — перелічено все, чим має право займатися відповідна юридична особа.

Серед переліченого — управління процесом перевезень пасажирів, прийом та відправлення автобусів, реалізація квитків, формування та удосконалення маршрутної мережі приміського і міжміського сполучення, організація руху автобусів в приміському, міжміському та міжнародному сполученні, організація відпочинку і дозвілля пасажирів, водіїв та населення й ще майже десяток інших пунктів.

Втім, що саме з переліченого принесло автостанції за два місяці роботи 50 тисяч гривень прибутку — не вказано. Як ця цифра корелюється із сумою, яку підприємство отримало як фінансову підтримку з бюджету в серпні — також незрозуміло. Натомість узагальнено наступне:

“Комунальне підприємство “Калуське підприємство автобусних станцій” Калуської міської ради на сьогоднішній момент запустило надання частину послуг, але після налагодження основних послуг планує розширено займатися усіма дозволеними послугами, якщо такі будуть рентабельні для господарської діяльності”.

До слова, у серпні цього року комунальне підприємство зверталося до міської ради за фінансовою підтримкою й отримало 22 915,38 гривень (заробітна плата працівникам за першу половину серпня 2024 року), 4 118 гривень та 3 208 гривень (оплата за канцтовари), 910 гривень (оплата адміністративного збору), 40 799, 34 гривні (заробітна плата працівникам за другу половину серпня 2024 року). Тобто загалом фінансова підтримка з бюджету громади у серпні склала 71 950, 72 гривні.

Скриншот із відповіді від 16.09.2024 року на запит Інформатора до Калуської міської ради 

У вересні, нагадаємо, на офіційних ресурсах міської ради вперше визнали присутність стороннього приватного підприємства на новій автостанції. Громаді це подали як благо, яке “надзвичайно позитивно впливає на наш бюджет”, адже приватник з вересня покриває всі витрати автостанції.

“Із місцевого бюджету на діяльність комунального підприємства не витрачаються кошти вже з вересня. ТОВ “Калуська автобусна станція” оплачує і комунальні послуги, і виплачує заробітну плату працівникам КП”, — було зазначено у повідомленні міської ради.

Йшлося про те, що комунальне підприємство уклало договір про співпрацю із ТОВ “Калуська автобусна станція”. У міській раді стверджували:

“… це товариство має відповідний досвід роботи в цій галузі. Вони знають, як організувати роботу автостанції, залучити додатковий транспорт, ведуть перемовини з перевізниками”.

Детальніше про цю “товку” читайте у розслідуванні —  У Калуші запрацювала нова автостанція. Але чи справді вона комунальна?

Одразу після виходу роз’яснень міської ради Інформатор надіслав ще один запит на КП “Калуське підприємство автобусних станцій”, запросивши копію відповідного договору про співпрацю. Це було 25 вересня, але станом на 8 жовтня відповіді немає.

Цей договір, як мінімум, мав би показати, на яких умовах співпрацюють компанії та в який спосіб приватник покриває витрати комунального підприємства. Схема з точки зору законодавства виглядає дуже сумнівною. У частині заробітної плати це могло би виглядати так: ТОВ сплачує комунальному підприємству певну суму коштів, з яких КП потім виплачує заробітну плату працівникам.

Проте, механізм, вочевидь якийсь інший, адже відповідно до даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів у вересні комунальне підприємство взагалі не проводило жодних транзакцій. Заробітну плату підприємство не платило й відповідно не було ні сплати ЄСВ, ні військового збору…

Де штат?

Цікавою є ситуація і з кількістю працівників, які забезпечують роботу автостанції. Вона, нагадаємо, працює щоденно з 05:40 до 20:40. Це — повних 15 годин. У цей період мають працювати каси, хтось прибирає у залі, “обілечує” відвідувачів туалету… Все це, як випливає із відповіді на запит за підписом керівника автостанції, забезпечує п’ятеро людей:

“Згідно затвердженого штатного розпису по Комунальному підприємству передбачено 13,75 штатних посади. На етапі тестового режиму достатньо 5 робочих одиниць які працюють у штаті Комунального підприємства. Залежно від господарської діяльності та фінансової можливості підприємства чисельність працівників буде збільшуватися, у відповідності до фінансової можливості утримання працівників за рахунок власних надходжень”.

Очевидно, що в ці п’ять робочих одиниць, мусить входити сам директор та бодай один бухгалтер. І — залишається три робочі людини. Чи мають вони вихідні? Скільки годин тижневого навантаження мають?.. Загалом — або автостанція серйозно порушує трудове законодавство, або ж на комунальній автостанції працюють люди, наприклад, тієї ж “товки”… І якщо робочим є саме другий варіант, то чи йдеться ще про якусь тимчасовість цього явища?

За два місяці — вісім договорів із перевізниками

Перевізник, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, які  проходять через автостанцію повинен мати договір із власником відповідної автостанції. Це — законодавча вимога. Типовим договором має бути визначено перелік та обсяги обов’язкових та інших послуг, що надаються автостанцією перевізникові; вартість обов’язкових послуг у відсотках від загальної суми вартості проїзду від реалізованих через каси автостанцій квитків та порядок проведення розрахунків; строки перерахування автостанцією коштів від продажу квитків; умови перевірки технічного стану автобусів (у разі надання послуги) тощо.

“На сьогоднішній день загальна кількість договорів які має укладена автостанція з перевізниками становить 8 договорів. Дані договори є типовими, а їх зразки є у загальному доступі законодавчої бази”, — таку відповідь керівник автостанції дав на передостаннє питання запиту, проігнорувавши прохання надати копію одного з укладених договорів.

Останнім було питання щодо тривалості тестового режиму. Його, нагадаємо, анонсували як два-три тижні

“Основною метою діяльності Комунального Підприємства “Калуське підприємство автобусних станцій” є створення сучасної Автостанції у м. Калуш з усіма сучасними умовами для перебування пасажирів, прибуття та відправлення автобусів як внутрішнього так і міжнародного сполучення, а тому тестовий режим господарської діяльності є необхідним перехідним етапом для належного та безперебійного сервісу даних послуг.

Враховуючи вищенаведені обставини визначити час тестового режиму не є можливим, проте тенденція та динаміка роботи Автостанції покращується, тому Автостанція перейде в постійний режим роботи одразу як тільки усі технічні моменту будуть зняті”, — резюмовано у відповіді на запит.

Нагадаємо, що в Калуші досі не затвердили розміру автостанційного збору, який невідомо на якій основі стягує приватна компанія. А на самій автостанції немає навіть графіків руху та переліку маршрутів, якими можуть скористатися пасажири.

Читайте також: 

Автобусні маршрути до калуських сіл: водії отримали таємничу вказівку, а у міській раді їх роблять винними
На автостанції відзавтра запрацюють вбиральні. Чи всім доведеться платити?
По дві зупинки і — на автостанцію. Калуська влада придумала, як впорядкувати рух маршруток

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору