Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

В Україні запустять електронну систему управління багатоквартирними будинками. Що про неї відомо?

142 житлові будинки та 46 установ у Калуші — без тепла

Відповідну постанову 22 листопада 2024 року прийняв Кабінет Міністрів України. Відтак, не раніше ніж за три місяці, тобто з лютого 2025 року в Україні розпочнуть еспериментальний проєкт, відповідно до якого співвласникам багатоквартиних будинків дозволять здійснювати через електронну систему.

Ділиться Інформатор, покликаючись на Судово-юридичну газету.

Перебачається, що буде запущено систему управління багатоквартирними будинками, а також професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії “менеджер (управитель) житлового будинку”. Додамо, що постановою №1336 від 22 листопада 2024 року передбачається запровадження експериметального проєкту.

Відповідно до мети реалізації експериментального проєкту передбачається:

  • запровадження уніфікованого та цифровізованого підходу до процесу прийняття рішень співвласниками багатоквартирного будинку під час здійснення управління багатоквартирним будинком;
  • створення Реєстру управління багатоквартирними будинками для централізованого накопичення та обробки інформації про управління багатоквартирними будинками, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, управителів багатоквартирних будинків, осіб, які пройшли професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)», та органи із сертифікації персоналу за професією «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків);
  • розширення можливостей доступу співвласникам до інформації про технічний стан спільного майна у багатоквартирному будинку та участі співвласників у прийнятті спільних рішень щодо управління багатоквартирними будинками;

Водочас відомо, що дану систему будуть запроваджувати поетапно:

1 етап — не пізніше ніж через 3 місяці після набрання чинності постанови:

  • перш за все, функціонування даного Реєстру;
  • створення та функціонування електронних кабінетів Системи управління: співвласника, правління об’єднання, органу місцевого самоврядування, Мінінфраструктури;
  • внесення до Реєстру відомостей про багатоквартирні будинки та об’єднання, створені та зареєстровані в установленому законодавством порядку;
  • створення (завантаження) до Системи управління документів, прийнятих об’єднанням у процесі здійснення управління багатоквартирним будинком;
  • внесення головами правління об’єднання (або уповноваженими ними особами) технічної документації на багатоквартирний будинок до Системи управління та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
  • створення функціональних можливостей електронних кабінетів Системи управління, що пов’язані з процесом прийняття рішень загальними зборами об’єднання;

2 етап — не пізніше ніж через 6 місяців повинно бути забезпечено:

  • внесення до Реєстру відомостей про атестованих осіб та про управителів;
  • голосування співвласниками з використанням засобів Системи управління;

3 етап — не пізніше ніж через 1 рік: 

  • створення та функціонування електронного кабінету Системи управління управителя;
  • створення (завантаження) до Системи управління документів, прийнятих у процесі надання управителем послуг з управління багатоквартирним будинком;
  • внесення управителями технічної документації на багатоквартирний будинок до Системи управління та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
  • внесення до Реєстру відомостей про органи сертифікації;
  • створення та функціонування електронних кабінетів Системи управління органу сертифікації;
  • створення та функціонування електронного кабінету Системи управління атестованої особи;
  • створення функціональних можливостей електронних кабінетів Системи управління, що пов’язані з процесом прийняття рішень зборами співвласників;
  • ведення електронного документообігу, пов’язаного з прийняттям рішень у процесі здійснення управління багатоквартирним будинком засобами Системи управління;
  • голосування з використанням засобів системи управління уповноваженими особами співвласників, яким засобами Системи управління надано доручення такими співвласниками;

На четвертому етапі, який передбачається запровадити не раніше ніж через 1,5 року після набуття чинності постанови, планують забезпечити створення та функціонування електронного кабінету Системи управління ревізійної комісії (ревізора) об’єднання.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору