Калуш До сайту

Філіп Морріс вводив споживачів в оману щодо безпеки IQOS

Реклама IQOS як безпечної альтернативи сигаретам стала причиною звернення до АМКУ.

Ділиться Інформатор, посилаючись на ГО “Життя”.

Антимонопольний комітет України (АМКУ) визнав, що твердження ТОВ “Філіп Морріс Сейлз енд Дистриб’юшн” про те, що використання пристроїв IQOS та стіків для нагрівання тютюну є менш шкідливим порівняно з курінням звичайних сигарет, вводять споживачів в оману.

До АМКУ звернувся громадянин, який у період із 2018 до 2021 року користувався пристроєм IQOS та відповідними тютюновими виробами, виробленими Philip Morris International. Як з’ясувала ГО “Життя”, скаргу подав львівський ресторатор Вардкес Арзуманян, який переніс складне лікування через онкологічне захворювання легенів.

У своїй заяві він зазначив, що компанія активно рекламувала IQOS, подаючи його як безпечнішу альтернативу традиційним сигаретам. Така реклама, на його думку, сформувала позитивний образ продукту, що вплинуло на його рішення почати використовувати IQOS.

Після розгляду справи АМКУ дійшов висновку, що “Філіп Морріс Сейлз енд Дистриб’юшн” поширювала неточну інформацію, яка могла вводити споживачів в оману.

Йдеться про твердження на кшталт: “IQOS виділяє на 95% менше шкідливих хімічних речовин порівняно з сигаретами” та “Повний перехід на IQOS становить менший ризик для вашого здоров’я, ніж продовження куріння“.

Такі висловлювання, навіть із застереженнями чи поясненнями, могли вплинути на вибір споживачів і вважаються порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

До тверджень, які Антимонопольний комітет України (АМКУ) визнав такими, що вводять в оману, віднесли:

АМКУ Redirecting ТОВ “Філіп Морріс Сейлз енд Дистриб’юшн” припинити поширення недостовірної інформації про пристрої IQOS та тютюнові вироби, що з ними використовуються, а також впровадити способи інформування споживачів, які не вводитимуть їх в оману.

Водночас, як зазначив виконавчий директор ГО “Життя” Дмитро Купира, незрозуміло, чому до компанії не застосували фінансові санкції, попри встановлений факт введення споживачів в оману.

Колосальна робота, проведена АМКУ під час розгляду цієї справи, сприятиме захисту інтересів споживачів від оманливих заяв тютюнової індустрії“, – наголосив він.

Ще більш лицемірним є той факт, що компанія “Філіп Морріс”, стверджуючи, що використання IQOS є менш шкідливим, ніж куріння звичайних сигарет, посилалася на Управління продовольства та медикаментів США (FDA). Однак, FDA прямо заборонило компанії Philip Morris International продавати IQOS з будь-якими заявами про зниження ризику або зменшення впливу на здоров’я, наголошуючи, що “FDA не має дозволяти компанії Philip Morris International продавати IQOS із заявами про зменшення впливу”.

ВООЗ однозначно заявляє, що будь-які форми вживання тютюну завдають серйозної шкоди здоров’ю через токсичний вплив тютюну на організм людини. Організація закликає заборонити всім виробникам та пов’язаним з ними групам робити заяви про меншу шкоду тютюнових виробів для нагрівання (ТВЕН) порівняно з іншими виробами, а також представляти ТВЕН як належний спосіб припинення вживання будь-яких тютюнових виробів. ВООЗ також закликає регулювати ТВЕН на рівні звичайних сигарет, включаючи акцизне оподаткування.

У Україні споживання ТВЕН стрімко зростає: з 0% у 2017 році до 23% у 2024 році серед усіх споживачів тютюнових і нікотинових виробів. Особливо активно споживання ТВЕН зростає серед молоді: за даними опитування КМІС 2024 року, 45% курців віком 18-29 років використовують ТВЕН, що на 8% більше, ніж у 2023 році.

Ці тенденції підтверджуються звітом Euromonitor International, згідно з яким рівень споживання ТВЕН в Україні зростає, а найбільшу частку цього ринку займає компанія Philip Morris International, контролюючи 75% ринку ТВЕН у 2023 році.

Отже, рішення Антимонопольного комітету України, що визнає твердження про меншу шкоду IQOS такими, що вводять в оману, є важливим кроком для захисту українців від поширення оманливої інформації і спонукання до споживання тютюнових виробів для нагрівання.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08