Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Вирішили: калуську автостанцію — в оренду, бо без ґазди-приватника перевізники туди їхати не будуть

калуську автостанцію — в оренду,

Майно калуської автостанції включили до переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають передачі в оренду через проведення аукціону. Депутати на сесії щодо цього питання майже не дискутували.

Пише Інформатор.

Як повідомив на сесії доповідач, начальник управління комунальної власності Олександр Челядин, сам проєкт рішення опирається на заяву від ТОВ “Калуська автобусна станція”, яке просить передати йому в оренду відповідну нерухомість. Йдеться, каже посадовець, про 121,7 кв. метри.

На сесії виступив керівник КП “Калуське підприємство автобусних станцій” Мар’ян Рисей. Він фактично повторив те, що кілька днів тому було озвучено на засіданні депутатської комісії, яка цей проєкт розглядала (потрібно пів мільйона на закупівлю обладнання, 400 тисяч гривень будуть становити щомісячні витрати + витрати на ПДВ, яке “товка” не платить…). Але сказав директор і дещо нове:

“Найбільша проблема, якщо ми розірвемо співпрацю з цією компанією, може бути з перевізниками. Зараз діє схема маршрутів, яка була прийнята до введення воєнного стану, і змінити її не можна. Якщо завтра ми розриваємо цю співпрацю, автобуси можуть просто повернутися на зупинку, яка була на Героїв України і просто до нас не будуть заїжджати”.

Інформатор спробував уточнити в Мар’яна Рисея, чому до приватника автобуси їдуть, а до нього не поїдуть, але він порадив спілкуватися через офіційні запити.

Серед представників депутатського корпусу виступила Ольга Сікора. Вона закинула директорові КП некомпетентність, а до міського голови звернулася зі словами, що це з самого початку була велика афера.

“Що це робиться взагалі в місті? Таких афер не було ще ніколи. Ціла площа, ціла та територія — землю віддали, забудували комерційними приміщеннями, а тепер у нас автостанція збиткова…” — зазначила депутатка.

У відповідь Мар’ян Рисей зазначив, що автостанція не є збитковою.

“Чим тоді зумовлено? Власне, щоб втримати ці маршрути, так?” — перепитала депутатка Алла Попельницька й отримала ствердну відповідь.

Далі роз’яснювати почав заступник міського голови Богдан Білецький. За його словами, інвестор вклав у будівлі біля 14 мільйонів гривень (але він отримав комерційні приміщення, що становлять 90% споруди, — авт.) і зараз просто треба визначитися, що робити з автостанцією.

“На мою думку, якщо навіть комунальне підприємство буде працювати ефективно, їм це вдасться, то що від цього отримає громада? Громада отримає ПДФО, яке так чи інакше буде отримувати, і, можливо, отримуватиме податок на прибуток. Але там прибутки можуть бути 40-50 чи 100 тисяч гривень (я сумніваюсь) і від цього ми ще отримаємо податок на прибуток, тобто це буде 10-20 тисяч гривень. І це при умові, що КП буде працювати дуже ефективно. З іншого боку, ми можемо здати в оренду цю автостанцію і той, хто переможе, буде здійснювати діяльність. Ми ПДФО будемо отримувати, але ще і орендну плату за сам об’єкт з платформами. Так виглядає, що це буде не менше 60 тисяч гривень у місяць”, — зазначив Богдан Білецький.

Перед голосуванням за проєкт рішення депутати брали п’ятихвилинну перерву, а потім ще кілька разів проводили “сигнальне” голосування, звіряючи чи всі планшети працюють. Зрештою — проголосували: 20 із присутніх були “за”. Ще п’ятеро — не голосували, утрималися або були проти. Серед них:

  • Олег Нижник — проти;
  • Ірина Очкур — утрималася;
  • Василь Вагілевич, Галина Матківська та Олександр Смолянський — не голосували.

Нагадаємо, коли вся ця епопея починалася (майже 4 роки тому), інвестор під соусом “приватно-державного партнерства” зайшов на доволі вигідних умовах. Йому, як мінімум, не потрібно було вигравати конкурсу на оренду землі (і відповідно — платити за землю увесь цей час, а це — сотні тисяч, якщо не мільйони, гривень). Натомість, пообіцявши громаді красиву простору автостанцію, бізнес зайшов у будівництво комерційних площ, на яких тепер заробляє. І яких, до слова, збудував значно більше, аніж обіцяв, тоді як простір автостанції “урізали” ще на етапі будівництва.

Майже одразу після запуску автостанції у роботу в тестовому режимі “господарювати” на ній почало приватне підприємство, а не КП, яке було спеціально для цього створене ще в 2021 році. Приватник самостійно визначає, який розмір станційного збору встановлювати, що в результаті впливає на вартість кожного квитка. Крім того, неодноразово йшлося й про те, що намагаються диктувати умови, де зупинятися по місту, а де ні, як возити сільських мешканців Калуської громади… Якби автостанція залишалася комунальною, то цей розмір мав би затверджувати виконком і це давало би громаді хоч якісь важелі впливу на вартість квитка та інші послуги, які має надавати автостанція і, власне, на маршрути бодай в межах громади.

Після нинішнього рішення сесії слід очікувати аукціону. Він, звісно, буде. І цей процес точно буде публічним. Проте, чи варто сподіватися на прозору конкуренцію, яка дасть громаді фінансові вигоди?

До теми:
Автостанцію у Калуші досі тестують: люди мокнуть, дирекція порушує закон
Працівникам комунальної автостанції у Калуші зарплату платить приватна компанія?

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору