У Калуші сьогодні говорили про наступний опалювальний сезон. Здавалося би — питання ще надто далеке, адже сезон нинішній триватиме до березня-квітня. Проте, у міській раді вважають інакше.
Про що мова і чи є ризики, розповідає Інформатор.
Засідання оперативного штабу із забезпечення сталого проходження опалювального сезону у Калуші сьогодні було незвичним. На його початку міський голова Андрій Найда зазначив, що маємо для себе розуміти, що буде далі, бо цьогоріч ТОВ “Костанза” з труднощами, але почала подавати тепло на місто, але вже наступного року цього може і не відбутися.
“Склалася незрозуміла ситуація: держава продала приватному підприємству підприємство, яке забезпечує централізоване опалення… Як ми дуже важко входили в опалювальний період, то є величезні загрози наступному опалювальному періоду”, — зазначив міський голова.
Далі він зауважив, що місто вже почало готуватися, зокрема, проєктує та будує котельні. Цьогоріч на це в бюджеті передбачили близько 14 мільйонів гривень. Але, очевидно, що всі проєкти за цей рік реалізувати не зможе через відсутність фінансових ресурсів.
“Ми знайшли банк державний, який погодився дати нам кредит за умови погодження з Міністерством фінансів. Але Мінфін нам відмовив через ситуацію з кредитом Світового баку (кредит, який місто свого часу взяло і не сплатило повністю, — авт.). Держава загнала нас у глухий кут, з якого ми не знаємо як вийти”, — резюмував посадовець та додав, що готовий “підняти великий крик на цілу країну” та рухатися шляхом Бурштина, тобто вимагати виділення коштів із резервного фонду, бо громада не має залишитися без тепла.
Нагадаємо, що ще два опалювальні сезони, окрім поточного, “Костанза” зобов’язана подавати теплопостачання на місто. Це передбачено умовами договору купівлі-продажу, який був укладений у 2021 році. Власне, представниця компанії Олександра Якубишин, сьогодні запевнила, що проблем не буде.
“Щодо тяжкого входження в опалювальний сезон, то враження таке, що тяжко входили більше на словах, ніж фізично, бо все це було лише у соцмережах. Не знаю, у зв’язку з чим був пов’язаний такий необґрунтований кіпіш. Ми зараз працюємо і виконуємо всі зобов’язання, відповідно до договору купівлі-продажу. Власники компанії свої зобов’язання планують виконувати і в наступні два роки”, — заявила вона, висловивши застереження, що форс-мажорів ніхто виключити в нинішніх умовах все ж не може.
Нагадаємо, що “кіпіш” восени минулого року справді був. Адже, попри те, що опалювальний сезон у Калуші офіційно розпочався 17 жовтня, тривалий час 142 житлові будинки та 46 установ у місті залишалися без тепла. Причина цього — ТОВ “Костанза”, яка всупереч покладених на неї обов’язків, не розпочала опалювальний сезон вчасно та тривалий час не виходила на зв’язок із місцевою владою. Підприємство, нагадаємо, перебуває на стадії банкрутства. Там було призначено арбітражного керуючого, а згодом і виконуючого обовʼязки директора. Тож, лише наприкінці жовтня ситуація зрушилася.
Тим не менш, з 4 листопада через відсутність опалення шість ліцеїв Калуша перейшли на дистанційне навчання. І лише у ніч на 6 листопада ТОВ “Костанза” забезпечило подачу теплоносія на Калуш. А повністю на очне навчання заклади освіти міста змогли перейти лише з 11 листопада.
Що нині підприємство вже все це забуло — дивно. Незрозуміло і те, чому “Костанзу” представляє Олександра Якубишин, яка була керівницею підприємства до жовтня минулого року. Далі керівник мінявся двічі і на сьогодні, згідно з даними YouСontrol, ним є Василь Палійчук.
Заступник міського голови Калуша Богдан Білецький пояснив Інформатору, що напередодні спілкувався з паном Палійчуком і він сказав вважати пані Якубишин представницею компанії. Сама вона покинула залу засідань ще до того, як це питання можна було в неї уточнити.
Загалом на засіданні штабу після заяви, що з наступними опалюваними періодами у Калуші все буде гаразд, йшлося про продовження будівництва котелень, але їх поки що не запускатимуть у роботу. Говорили і про необхідність відключення від централізованого теплопостачання тих споживачів, які залишилися поодиноко в багатоповерхових будинках, тоді як їхні сусіди масово повідключалися. Говорили також про гуртожитки міста та заяви від споживачів, в яких з певних причин не було належного тепла. Про це — згодом додатково на Інформаторі.
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08