Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Нову євроколію поки що “проєктують” поза Калушем, але через Верхню і Новицю

Нову євроколію поки що "проєктують" поза Калушем, але через Верхню і Новицю

У Калуші сьогодні обговорюють ймовірність проєктування і будівництва нової євроколії, яка сполучатиме Львів та Чернівці з подальшим виходом до румунського кордону. Втім, у нинішньому варіанті Калуш ця колія “зачепить” лише у промзоні. 

Пише Інформатор.

Обговорити перспективи будівництва нової євроколії сьогодні в Калуші зібралися представники низки громад не лише з Прикарпаття, а і з Львівщини. Презентує проєкт керівник громадської спілки “Агенція регіонального економічного розвитку Бойківщини” Володимир Петрів. Він зауважив, що у недалекій перспективі євроколія буде проходити зі Львова в напрямку Чернівців і до румунського кордону (міста Сірет). Цим питанням займаються і наукові інститути, і представники органів влади та громадського сектору.

“Європейський союз погодив проєкт інтеграції львівської залізничної системи в систему європейського союзу. Укрзалізниця або вже отримала, або ще отримає 43 мільйони євро на будівництво та реконструкцію євроколій. Це, в першу чергу, на проєкті роботи. Додатково державний бюджет має другу половину дофінансувати, тобто майже 86 мільйонів євро загалом буде скеровано на реалізацію заходу”, — зазначив доповідач.

За його словами, будівництво євроколії дасть змогу вийти із калуської промислової зони на зовнішні ринки, у тому числі на азійські. І це — не лише важливо для громад Калущини, а і громад Бойківщини в цілому, адже буде збудована не одна станція. Ще один момент — прогнозоване збільшення пасажиропотоків. Усе це робить проєкт цікавим і місцевим органам влади та громадськості, і представникам бізнесу.

Картографічно пропозиція виглядає так:

Представники Калуського промислового кластеру Наталія Захарова та Сергій Гумінілович зауважили, що зараз виглядає на те, що колія не буде проходити через Калуш. А це — дивно, адже тут зосереджено чи не найбільший у регіоні промисловий вузол.

Володимир Петрів це питання назвав поки що відкритим. За його словами, наразі все це ще не є догмою. Потрібно залучити експертів, які зможуть реально врахувати особливості рельєфу, площ, сусідство комунікацій та інших інфраструктурних об’єктів тощо. Буде робоча група, яка ще вивчатиме всі деталі і пропонуватиме відповідні рішення.

Результатом нинішнього діалогу має стати якраз формування відповідної робочої групи та напрацювання спільного тексту звернення до Івано-Франківської та Львівської обласних державних адміністрацій, а також профільних міністерств та “Укрзалізниці”.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору