Інформатор Калуш

ВЛАДА

У Калуші готуються ліквідувати комунальне підприємство, яке створювали під нову автостанцію

У Калуші готуються ліквідувати комунальне підприємство, яке створювали під нову автостанцію

Підприємство вичерпало свою місію і тепер саме клопоче про припинення діяльності. Відповідний проєкт рішення вже оприлюднили на сайті Калуської міської ради. Є всі шанси, що його розглянуть на квітневій сесії.

Пише Інформатор.

“Про припинення комунального підприємства “Калуське підприємство автобусних станцій” Калуської міської ради шляхом ліквідації” — проєкт рішення із такою назвою оприлюднили на офіційному сайті ради. В преамбулі до нього вказано низку статей Господарського та Цивільного кодексів України й деяких Законів, а також зазначено, що беруть до уваги клопотання самого КП.

Йдеться про підприємство, розташоване на вулиці Ринковій. Його створили навесні 2021 року під красивою обкладинкою державно-приватного партнерства: декларували намір збудувати в місті нову автостанцію. Незабаром у Калуші був оголошений інвестиційний конкурс: повідомили про відбір інвестора для будівництва автостанції з приміщеннями громадського та комерційного призначення. Він, нагадаємо, своїм коштом на землі міста мав здійснити будівництво великого об’єкту (автостанція у кінцевому результаті склала лише приблизно 10% від усієї будови), після чого залишити автостанцію комунальному підприємству, тобто громаді, а собі провадити подальшу діяльність на комерційних площах, що становлять 90% (в планах, до речі, був поділ 16% на 84%).

До весни-літа минулого року цієї “робочої схеми” сторони начебто плюс-мінус дотримувалися. Інвестору було вигідно, бо за чималий шмат землі в частині міста, яка мала би бути доволі дорогою, орендної плати не нараховували. Не почали, до речі, її нараховувати і коли на Ринковій запрацювала низка магазинів та інших закладів.

Місто тим часом чекало на сучасну автостанцію… І начебто дочекалося. От тільки з першого дня роботи нової автостанції господарювати на ній насправді почало не КП, а приватна компанія і міська рада це, зрештою, підтвердила.

Нині і міський голова, й інші профільні чиновники в публічній площині продовжують розповідати, що проєкт загалом є успішним. Проте, насправді це дуже сумнівно, адже громада отримала об’єкт, який належить їй лише на папері й при цьому втратила, як мінімум, невідомо яку суму на оренді землі. По факту приватна компанія вже понад пів року на власний розсуд визначає вартість квитків та регулює перевізників…

У січні цього року майно калуської автостанції включили до переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають передачі в оренду через проведення аукціону. Аргументація — залізна: без ґазди-приватника перевізники туди їхати не будуть. Наприкінці березня відбувся аукціон, за умовами якого нову автостанцію мають передати на п’ять років в оренду, а орендар тепер мав би сплачувати по 71 710 гривень щомісяця орендної плати.

Тим часом вже у квітні можуть фактично почати процедуру ліквідації нікому не потрібного КП. Відповідно до проєкту рішення, що мають розглянути депутати, буде утворено ліквідаційну комісію, затвердять Порядок припинення відповідної юридичної особи, а архівному відділу Калуської міської ради нададуть дозвіл безкоштовно прийняти деякі документи “Калуського підприємства автобусних станцій”…

Що депутати за все це проголосують, на даному етапі вже сумнівів немає. Відкритим все ще залишається питання оренди землі під автостанцією та довколишніми спорудами.

Цікаво також, що ще в Калуші можуть збудувати за таким же принципом державно-приватного партнерства: може опорний ветеранський простір, ідея якого з’явилася відносно недавно, або ж, наприклад, багатофункціональний інклюзивний спортивний комплекс на вулиці Ринковій, про будівництво якого говорили ще до повномасштабного вторгнення? Можна ще, звісно, ратушу відновити, аеропорт збудувати… Та загалом багато чого — аби лиш інвестори були…

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору