Інформатор Калуш


ЖИТТЯ

З травня до бензину в Україні додаватимуть спирт. Що це змінить і чи всім автомобілям підходить?

З травня до бензину в Україні додаватимуть спирт

Усі АЗС в Україні вже з 1 травня поточного року почнуть додавати до бензину спирт або так званий біоетанол. Експерти прогнозують незначне подорожчання та застерігають, що у перші місяць-два деякі автовласники можуть мати проблеми.

Пише Інформатор, покликаючись на Економічну правду.

З 1 травня всі без винятку автомобільні заправки в країні будуть зобов’язані продавати бензин з додаванням не менше 5% біоетанолу.

Біоетанол – це обезводнений етиловий спирт, який виробляється з рослинних матеріалів. В Україні завдяки наявності сировинної бази та спиртових заводів його найчастіше роблять із кукурудзи або цукрового буряку.

Причини впровадження змін:

  • Екологічна. Біоетанол чистіший за нафтове пальне, при згорянні він виділяє менше шкідливих речовин. Це допомагає зменшити парниковий ефект та покращити якість повітря в містах.
  • Зобов’язання України в рамках євроінтеграції. Як кандидат на членство в ЄС держава має впроваджувати європейські норми, тому влітку 2024 року парламент ухвалив відповідний закон.
  • Зниження енергозалежності. Додаючи спирт до бензину, Україна зменшить імпорт нафтопродуктів.
  • Підтримка агросектору. Біоетанол виготовляється із зернових та цукрових культур, які вирощуються в країні.

У Євросоюзі обов’язкове додавання біоетанолу діє понад 15 років. Там такі ж машини, як і в нас, тому особливих ризиків немає, пояснюють експерти. Але головна проблема біоетанолу в тому, що він гігроскопічний, тобто абсорбує воду. Після цього бензинова суміш розшаровується і втрачає свої експлуатаційні властивості. Тобто постачальник може купити якісний Е5, але якщо в нього в бензовозі, резервуарі на нафтобазі або на АЗС є мізерні залишки води, іржі або дрібного бруду – будуть проблеми.

У перші місяці, вірогідно, будуть нарікання на якість пального. А от щодо цін, то пальне на заправках подорожчає, але несуттєво. Бензин Е5 нестандартний для євросоюзівських виробників, бо більшість з них уже давно випускають Е10. Відповідно, щоб випускати Е5 для потреб України, виробникам доведеться облаштувати окремі виробничі потужності – резервуари та наливні естакади.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору