Інформатор Калуш


ЖИТТЯ

Євробачення-2025 стало найпопулярнішим серед молоді за останні 20 років

Євробачення

69-й конкурс пісні “Євробачення” у швейцарському Базелі став одним із найуспішніших за всю історію: 166 мільйонів глядачів, рекордні охоплення у соцмережах і потужна цифрова присутність зробили шоу справжнім глобальним феноменом.

Ділиться Інформатор, посилаючись на сайт Суспільне Мовлення.

69-й конкурс пісні “Євробачення”, який цього року організував швейцарський суспільний мовник SRG SSR у місті Базель, охопив аудиторію у 166 мільйонів людей на 37 ринках суспільних мовників. Це на три мільйони глядачів більше, ніж під час конкурсу 2024 року.

Гранд-фінал 2025 року продемонстрував найвищу частку переглядів із 2004 року — 47,7%. Цей показник більш ніж удвічі перевищив середній рівень переглядів на аналогічній групі мовників, який становить 19,9%. Особливо високим був інтерес серед молодіжної аудиторії віком 15–24 роки: частка переглядів сягнула 60,4%, що є абсолютним рекордом за весь період спостережень і майже вчетверо перевищує середній показник для цієї вікової групи (16,0%).

У 19 із 37 країн, де транслювався Гранд-фінал, його частка переглядів перевищила 50%. Найвищі показники зафіксовано в Ісландії (97,8%), Фінляндії (90,5%), Швеції (89,6%), Норвегії (85,4%) та Данії (75,1%). У країні-господарці конкурсу — Швейцарії — Гранд-фінал подивились у середньому 1,1 мільйона глядачів. Це на 57% більше, ніж торік, а трансляція встановила рекордні показники переглядів у всіх мовних регіонах країни.

Результати на ключових ринках також стали історичними:

  • Німеччина: Найбільша середня аудиторія серед усіх країн — 9,1 мільйона глядачів, що є найкращим показником із 2016 року.

  • Польща: Конкурс подивились 4 мільйони глядачів — утричі більше, ніж минулого року.

  • Греція: 2,8 мільйона глядачів і частка переглядів 70,8% — найвищий показник із 2010 року.

  • Франція: Частка переглядів сягнула 40,0%, що стало найвищим результатом в історії участі країни у конкурсі.

  • Фінляндія: Частка переглядів сягнула рекордних 90,5%, що є абсолютним максимумом.

Протягом 7 днів після трансляції Гранд-фінал Євробачення-2025 зібрав 12,1 мільйона переглядів на офіційному каналі пісенного конкурсу на ютубі — на 8% більше порівняно з Мальме 2024-го.

Під час Євробачення-2025 одночасно дивилися до 1,58 млн глядачів — більше, ніж торік (1,51 млн). Півфінали набрали 4,4 і 3,4 млн переглядів за тиждень. З 3 по 24 травня YouTube-канал конкурсу зібрав 369,5 млн переглядів — на 9,3% більше, ніж у 2024 році, і 60,7 млн унікальних глядачів із 232 країн. Голосування проходило в 146 країнах; глядачі зі США, Канади, Румунії, Словаччини, Мексики, Туреччини, Угорщини, Косова, ОАЕ та Південної Африки були найактивнішими.

Євробачення-2025 встановило рекорд залученості у соцмережах. TikTok зібрав 748,5 млн переглядів (+3%), 48,9 млн лайків (+17%), 2,76 млн поширень (+84%) і 5 млн коментарів (+79%), 42,4% аудиторії — 18–24 роки. Instagram охопив 69,6 млн акаунтів, 969 млн переглядів і 30,6 млн взаємодій — удвічі більше, ніж торік, найактивніші — 18–34 роки. Facebook показав 161 млн переглядів і 2,8 млн взаємодій (+98%), найактивніші — 25–44 роки.

Фан-група у WhatsApp налічує 102 тисячі підписників, Reddit-спільнота зросла до 340 тисяч (було 250 тисяч у 2024).

Офіційний подкаст Євробачення отримав 1,5 млн прослуховувань (+25%) на YouTube і стрімінгах. Додаток конкурсу за місяць зібрав 1,8 млн користувачів, з них 1,1 млн — у день Гранд-фіналу, час у додатку зріс на 10% порівняно з 2024 роком.

Інтерактивна подія “Моя вечірка Євробачення” на Roblox зібрала 1,2 млн відвідувачів із 183 країн. Під час фіналу одночасно грали 23 тисячі користувачів, 77% аудиторії — з Європи.

У травні 35 пісень конкурсу увійшли до Apple Music Top 100 у понад 40 країнах, хіти очолили чарти в 78 країнах. Переможець JJ з піснею “Wasted Love” потрапив до топ-10 у 20 країнах і очолив чарти у 5. Загалом пісні посіли понад 3000 позицій у чартах Apple Music за місяць.

Офіційний плейлист Євробачення-2025 на Spotify став найпопулярнішим наступного дня після фіналу. Три пісні — “Wasted Love”, “Espresso Macchiato” та “Bara Bada Bastu” — увійшли до Spotify Global Top 50. “Bara Bada Bastu” — перша шведськомовна пісня в чарті. “Wasted Love” очолила чарти в Австрії, Швейцарії та Люксембурзі, а також потрапила до топ-10 у 12 країнах.

У Базелі заходи тижня Євробачення відвідали понад 500 тисяч осіб: понад 100 тисяч на церемонії відкриття, 190 тисяч у Eurovillage і 135 тисяч на Eurovision Square.

Цьогорічний конкурс знову довів свою здатність об’єднувати мільйони через музику та спільне святкування. Євробачення залишається унікальним моментом глобального телеперегляду, продовжуючи розвиватися на цифрових платформах і залучати нові покоління“, — зазначив директор конкурсу-2025 Мартін Грін.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору