Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Карпатські поїзди опинилися серед найбільш збиткових рейсів “Укрзалізниці”

Укрзалізниця

Туристичні напрямки до Яремчі, Ясіні чи Ворохти користуються популярністю, але для самої “Укрзалізниці” залишаються збитковими — витрати на гірську інфраструктуру не покриваються доходами.

Ділиться Інформатор, посилаючись на сайт hromadske.

Більшість пасажирських рейсів “Укрзалізниці” залишаються збитковими. Про це під час спілкування із журналістами повідомив голова правління компанії Олександр Перцовський. За його словами, із 98 пасажирських поїздів, які курсують територією України, 56 є “глибоко збитковими”.

Ми розраховуємо ефективність кожного поїзда — до рейсу, до пасажира. І бачимо, що більшість із них працюють у мінус. Якби не державна підтримка, значну частину цих маршрутів довелося б скасувати“, — пояснив Перцовський.

Керівник “Укрзалізниці” нагадав, що ще до повномасштабної війни збитки від пасажирських перевезень перекривалися доходами від вантажних. Однак нині цього ресурсу недостатньо.

Особливо складна ситуація — на карпатських напрямках. Ці маршрути вважаються одними з найпопулярніших серед туристів, але для самої компанії вони не приносять прибутку.

Тут складні гірські умови, теплотяги, дизельні потяги, які тягнуть вагони підйомами. Вантажного потоку практично немає — лише Івано-Франківський цементний завод. І вся інфраструктура утримується лише заради пасажирів. Якщо б не фінансування, ці маршрути — Яремче, Ясіня та інші — довелося б закривати“, — зазначив Перцовський.

У приміському сполученні, за словами голови УЗ, ситуація ще складніша — там покривається менше ніж 10% витрат. За відсутності додаткових ресурсів довелося б скасувати понад 500 рейсів.

Посадовець наголосив, що державна підтримка є критично необхідною. Вона практикується у всіх країнах Європейського Союзу. Цьогоріч держава виділила на компенсацію пасажирських перевезень 13 мільярдів гривень, а на 2026 рік заплановано 16 мільярдів.

Крім держфінансування, у “Укрзалізниці” планують реалізувати внутрішню оптимізацію та провести індексацію тарифів на вантажні перевезення, щоб збалансувати фінансову систему компанії.

Фото: hromadske

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору