Мінфін презентував плани розширення євроколії та оновлення вагонного парку, що модернізує залізничний зв’язок Заходу України з Європою, зокрема напрямок до Львова.
Ділиться Інформатор, посилаючись на сайт Міністерства фінансів України.
Заступник Міністра фінансів України Олександр Кава провів зустріч з керівництвом та представниками Американської торговельної палати в Україні (ACC), а також українським бізнесом. Під час обговорення зосередилися на співпраці у сфері відновлення транспортної та логістичної інфраструктури, залученні інвестицій у залізничний сектор і впровадженні європейських підходів до фінансування проєктів відбудови.
За останні п’ять років в Україні придбали 166 нових пасажирських вагонів вітчизняного виробництва, які вже працюють на маршрутах. У 2025 році уклали контракт на постачання ще 100 вагонів, а з 2026 року вони почнуть надходити до Укрзалізниці. У проєкті бюджету на 2026 рік передбачено фінансування для закупівлі ще 100 одиниць рухомого складу загальною вартістю близько 5,7 млрд грн, серед яких буде і перший сучасний двоповерховий вагон.
Олександр Кава зазначив: “Двоповерхові пасажирські вагони дозволять суттєво оптимізувати витрати на перевезення пасажирів. Витрати на обслуговування одно- та двоповерхових вагонів відрізняються приблизно на 10%, тоді як кількість місць у двоповерховому вагоні зростає майже на 80%. Тобто за порівнянних експлуатаційних витрат компанія зможе перевезти значно більше пасажирів. У перспективі модельний ряд двоповерхових вагонів включатиме варіанти як для нічного сполучення — зі спальними місцями, так і для денного — з місцями для сидіння“.
Окрему увагу приділили інтеграції української залізниці до європейської транспортної мережі TEN-T. Україна вже отримує грантову підтримку ЄС, яка покриває 50% вартості проєктів у межах програми Connecting Europe Facility (CEF). Це фінансування спрямовується на розвиток євроколії та логістичних маршрутів.
Заступник Міністра фінансів зауважив: “Цього року Уряд вже побудував євроколію стандарту 1435 мм від Чопа до Ужгорода протяжністю 22 км, а у 2026-му плануємо старт робіт на напрямку від польського кордону до Львова. У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися також у Чернівцях та Луцьку. Реалізація цих проєктів планується в межах Connecting Europe Facility (CEF), яка покриває 50% вартості витрат. Також триває електрифікація ділянки євроколії Чоп – Ужгород, яку планується завершити до літа 2026 року“.
Завершуючи зустріч, сторони також обговорили питання державної підтримки дорожньої галузі. Попри війну та бюджетний дефіцит, розвиток транспортної інфраструктури залишається важливим для економічного відновлення країни.
Фото: railinsider
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08
