Інформатор Калуш

ВЛАДА

Рейкова “революція”: хто переможе – торговці чи “Укрзалізниця”?

Брошнів-Осадська сільрада розповіла про складу ситуацію, яка склалась у населеному пункті. Селяни хочуть поставити тимчасові павільйони для торгівлі молочною продукцією на місці старих рейок, а поліція і “Укрзалізниця” проти такого рішення. Чому?

Розповідає Інформатор з посиланням на повідомлення від представників сільради в Брошнів-Осаді.

“Маємо досить цікаву ситуацію: якщо селяни звертались з проханням поставити дерев’яні тимчасові павільйони для торгівлі молочною продукцією, встановивши їх на рейки залізничної колії, що поруч з територією ринку у Брошневі-Осаді, то відразу відчули неабиякий спротив як від поліції, так і з боку зацікавлених сторін – представництва АТ “Укрзалізниця” та ТОВ “Памібро”. А ось, коли йде мова про те, хто ж має утримувати цей об’єкт інфраструктури в належному стані, то виявляється, що окрім «Памібро» більше й нікому”, — розповідає сільрада.

З їхніх слів, залізничники самоусунулись від виконання своїх обов’язків, і тому колія заросла деревами та чагарниками, і навіть дерев’яні шпали під коліями місцями зовсім прогнили.

22 серпня перший заступник голови Брошнів-Осадської селищної ради Василь Сокирко провів нараду з участю членів тимчасової комісії по вивченні стану благоустрою, експлуатації та утримання залізничної колії в межах Брошнів-Осадської громади. У ній взяли участь керівники ТОВ “Памібро” Роман Цимбалістий та ТОВ “Поліком” Володимир Курганський. Кожен висловлював свою думку з приводу порушуваного питання, і позиції керівників були досить різні.

Зокрема, Роман Цимбалістий нагадав історію судового позову підприємства до АТ “Укрзалізниця”. Вказав, що у власності “Памібро” є 180 м колії, якою раніше користувалися, і в яку у свій час було вкладено орієнтовно 500 – 700 тисяч грн дольової участі. Зокрема, було споруджено рампу і приведено об’єкт у належний стан, який, слід наголосити, підприємство підтримує. Проте, як вказав Роман Цимбалістий, останні роки перевезення вантажів залізницею стало надто дорогим та економічно невигідним, і колія фактично не експлуатується. Однак він переконаний, що, можливо, у перспективі залізниця знову стане потрібною для заводу, і її ще будуть використовувати.

У свою чергу Володимир Курганський вбачає, що закони бізнесу доводять те, що колія і земля під нею передусім повинні приносити користь громаді: за отих 2,5 – 3 кілометри залізничного полотна, власником якого є АТ “Укрзалізниця”, “залізниця” й повинна платити і, безумовно, утримувати її у належному стані.

Василь Сокирко поінформував учасників наради про те, що селищна рада вже двічі направляла у структури АТ “Укрзалізниця” відповідні офіційні листи. Це було 28.10.2021 р. та 05.11.2021 р. Однак, наразі орган місцевого самоврядування отримав, можна сказати, відписки, адже суть відповідей зводилась до того, що залізнична колія “знаходиться у задовільному стані… Недоліки, які виявляються під час обстеження, усуваються згідно встановлених термінів”. Але, якщо глянути на ці фото, то рейки явно не в задовільному стані.

А щодо земельної ділянки, яка знаходиться під залізницею, то вказано, що за неї “Укрзалізниця” платить, проте не розмежовано вказану суму щодо оплати за землю під центральною колією і тією, що веде до ТОВ “Памібро”. Щоправда, у відповіді вказано, що “…на даний час проводиться підготовка матеріалів щодо закупівель послуг з оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки АТ “Укрзалізниця”.

У ході дискусії учасники наради звертали увагу на ті місцеві фірми, які розширили свої забудови і не витримали державних будівельних норм щодо санітарно-захисної відстані від колії, а також йшлося про тих громадян, які вже встигли самовільно спорудити на колії гаражі та сараї.

У підсумку селищна рада знову писатиме офіційні листи до власника залізниці, і домагатиметься безпосередньої участі представника АТ “Укрзалізниця” на черговій нараді. У будь-якому випадку вимоги будуть конкретні: відповідальність за благоустрій та утримання об’єкта у належному стані, а також сплата земельного податку.

Нагору