Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Чому ми досі сигналимо фарами зустрічним авто? Опитування калуських водіїв

Цього немає у правилах дорожнього руху, цього не навчають в автошколах, ба більше, полісмени дуже не люблять цей неформальний жест, яким користуються майже усі водії нашої країни (та і багатьох сусідніх також). Мова про миготіння фар зустрічних автомобілів, якщо десь попереду на дорозі патруль поліції. Історія цього жесту, задавалося б, вже давно мала відійти у минуле після реформи ДАІ, але тисячі керманичів авто досі миготять на трасах.

Інформатор поспілкувався з друзями-водіями й розпитав їхню думку щодо цього.

Наприклад ви забули увімкнути фари (як ми пам’ятаємо, з 1 жовтня по 1 травня фари за містом повинні бути включенні й вдень також), або ж ви рухаєтесь дуже швидко, а десь попереду причаївся патруль, або ж взагалі попереду не патруль, а аварія чи перешкода і варто значно знизити швидкість. Дотримуючись солідарності на дорозі, особливо за містом, де швидкість автомобілів набагато вища аніж в місті, водії намагаються врятувати одне одного від небажаних штрафів й сумних наслідків.

Тому ми запитали наступні питання в автодрузів:

  • Чи у заміській подорожі тобі сигналять інші водії фарами шо попереду поліція?
  • Чи сигналиш ти, щоб попередити про таке ж інших?
  • Чи не вважаєш це пережитком минулого?

“Так, я роблю таке. І мені також водії сигналять за потреби. І пережитком я це не вважаю, тому що наша Поліція, особливо десь на трасах, інколи любить включити режим “даішника” і просто собі десь стоять в погано проглядних місцях. А потім: “Добрий день. У вас перевищення швидкості. Прошу — штраф”. Тому, такі сигнали дуже рятують, коли хтось їде тобі на зустріч. А з приводу камер… ну багато з нас зараз користуються навігаторами типу Waze, які показують де є камери й де варто скинути швидкість, щоб уникнути штрафу”, — Андрій, 31 рік.

“І мені сигналили і я сигналила. Щодо пережитку минулого… Ні, не вважаю так, бо іноді перевищуючи швидкість я можу знизити ії завдяки сигналу.
Відразу відповім на питання перевищення швидкості — в селах які в нас розташовані на трасах!!! Мають бути просто паркани !! А не я маю їхати по трасі 50 км/год, бо їду по селу, яке якогось фіга там розташоване.
Тут де я зараз, постів  майже немає — лише камери. І тут не знають що означає посигналити “аварійкою” так само. Всі просто максимально дотримуються правил або оплачують штрафи. Ну і сіл по трасі немає, або їдеш сільською дорогою і ти готовий до цих обмежень , або обирай автобан і їдь хоч 200 км/год”, — Дарина, 29 років.

До теми: Не квапся — Перевищення швидкості тепер знову можна оплатити в “Дії”

“Мені здається, “підморгувати” фарами — це пережиток минулого. А коли я була менша, і спостерігала за тим як кермує мій батько, я часто бачила таке підморгування. А відколи сама стала водієм, то такого більше не спостерігаю. Можливо причина цього — технічний розвиток. Роль поліцейських на дорогах замінили автоматичні реєстратори швидкості руху.

Сама я жодного разу не підморгувала. В мене немає жодної емпатії до водіїв, які порушують ПДР. Вважаю, що їх потрібно карати за порушення і цим самим виховувати культуру їзди”, — Христина, 23 роки.

“Мені так робили, я не робила, але якби склалась ситуація, зробила б. На жаль, структура поліції ще не повною мірою реорганізована і багато в чому чинить, як чинили ДАІ”, — Анастасія, 31 рік.

“Коли тільки сіла за кермо, то прямо чекала, щоб побачити на дорозі поліцію і з усім азартом “кліпати” зустрічним автівкам повідомлення про патруль. Було в цьому щось таке по-дитячому веселе. Але з початком війни, думаю, такі дії можуть допомогти ворожим ДРГ. В зустрічній автівці цілком може бути якийсь злочинець, котрий буде дуже вдячний за сигнал і об’їде місце розташування патруля бічною дорогою. Тож більше на дорозі сигналів про поліцію не подаю”, — Віта, 34 роки.

“Останнім часом мені таке зустрічається дуже рідко. Швидкість зараз здебільшого фіксують стаціонарні камери, а не “труками”, але кажуть що скоро їх будуть використовувати частіше тому все може змінитися.  Щодо того чи сигналив я… так, але не тільки для попереджування, що попереду поліція, а також коли зустрічний рух попереду могло очікувати ДТП, чи, наприклад водій не включив ближнє світло фар в темну пору, або забув виключити дальній. Блимати дальнім світлом фар, це один зі способів спілкування між водіями, тому я не думаю що він зникне остаточно, але є нові сучасні способи спілкування між водіями у додатках в телефоні, там є можливість відмічати де стоїть патрульний автомобіль і додаток вас про, це проінформує”, — Микита, 23 роки.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com.

Остап Микитюк

Нагору