Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

5 помилок водіїв на дорозі взимку — корисні поради як уникнути

От у наше життя знову увірвалась зима, дещо швидше ніж на календарі, та все ж. Для водіїв настав час коли стрес чатує з усіх шпарин. Тож, ми вирішили, що саме час згадати кілька моментів, через які водії стресують найбільше.

Інформатор ділиться п’ятьма помилками, які ми робимо сідаючи в авто, але які робити не варто.

По-перше, ваше авто повинно бути підготовленим до зими, хоча б базово. Зимові шини, справні лампочки (підсвітки номера, поворотні) та фари, не зношені двірники та справна пічка — необхідний мінімум для їзди з комфортом.

Про перевзування на зимову гуму ми вже писали у матеріалі Пора перевзуватися: покроковий ґайд для новачка також зібрали 10 порад як підготувати авто до зими у двох частинах. Якщо ви їх уважно прочитали й виконали — добре. Тепер ви будете мати певність гальмуючи в сніговій каші перед пішохідним переходом. Проте, на дорозі позаду вас може виявитися водій, який нічого з цього не зробив.

По-друге, якщо у вас повний привід на авто, це не вбереже вас від фіаско. Так, звісно, у повному приводі є свої переваги, наприклад без особливих проблем рушити з місця на слизькій дорозі або вибратися з присипаної снігом парковки, але… Якою б досконалою не була система розподілу тяги між осями та колесами, успіх більшості маневрів буде залежати ще від ряду причин: стану протектора шин, швидкості руху, обраної траєкторії маневру … Закони фізики це закони фізики. Та й загалом керувати повнопривідним авто в разі виникнення заносу навіть складніше, ніж машиною з переднім або заднім приводом, — особливо, якщо водій не має відпрацьованих навичок поведінки в подібній ситуації. Отримати їх можна на курсах контраварійного водіння, але навчанням краще зайнятися завчасно. В Калуші, на жаль, такої опції в автошколах як екстремальне водіння немає. Але при бажанні можна знайти такі неподалік — в Івано-Франківську.

По-третє, ніколи не притискайтеся до інших авто. Це правило діє весь рік. Якщо ми впевнені у гальмах свого авто, то про гальма авто перед нами — ми не знаємо абсолютно нічого. Дистанція між автомобілями — один з ключових елементів безпеки, особливо у перший сніг, коли водійське чуття ще спить після теплої пори року.

Згідно з ПДР, водій повинен обирати безпечну дистанцію залежно від умов руху (наприклад, не менше 30 м при швидкості їзди 60 км/год по сухому асфальту). Але взимку, з урахуванням снігової каші на асфальті та високої ймовірності раптових маневрів інших учасників руху (заносу, екстреного гальмування тощо), дистанцію краще подвоїти. “Але в утворений простір гарантовано влізе якийсь “правильніший” водій””, скажете ви. Нехай влазить, ви хоч і втратити якісь дві-три секунди, але вбережете себе від аварійної ситуації.

По-четверте, ніколи не гальмуйте різко, навіть якщо у вас ABS. Така дія гарантовано відправить вас у занос. Але ж ми не дрифтери, на спеціально обладнаній для заносів трасі, ми водії, які їдуть на роботу, додому, в магазин, в гості чи деінде. Наближаючись до перехрестя чи повороту, плавно скиньте швидкість тягою (підійміть “капця” з педалі) завчасно, щоб для повної зупинки не довелося різко гальмувати. Плавніше й частіше натискання педалі гальма зупинить ваше авто чи знизить його швидкість до безпечної значно швидше.

І, по-п’яте, не ганяйте. Звісно, часто (й помилково) ми впевнені у нашому авто та його потужностях, та через це забуваємо про банальну техніку безпеки. Занадто швидкий рух позбавляє нас багатьох шансів вибратися з раптової халепи: час на реакцію різко зменшується, як і дистанція до перешкоди, й водночас збільшується гальмівний шлях і перспектива втратити контроль над автомобілем. На холодній, мокрій або вкритій сніговою кашею поверхні гальмівний шлях може зрости у 4 й більше разів, порівняно з сухим асфальтом.

Будьте обережні, не нехтуйте правилами дорожнього руху й дбайте про своє авто, за це воно вам віддячить безпекою і комфортом.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com

Остап Микитюк

Нагору