Інформатор Калуш

ЖИТТЯ

Калуські села та нова автостанція: старости вимагають справедливого підходу до пасажирів

Старости в Калуші скаржаться на автостанцію

За день до запуску в роботу нова автостанція у Калуші не має ані договорів із перевізниками, ані чіткого розуміння, як завтра їхатимуть автобуси та скільки і кому платитимуть пасажири.

Це випливає із результатів обговорення, яке відбувалося сьогодні під час наради зі старостами. Питання автостанції стало першим і — найбільш дискусійним, пише Інформатор.

На початку наради про зміну руху приміських автобусів присутніх проінформував керуючий справами виконавчого комітету Калуської міської ради Олег Савка. Він передав слово керівнику комунального підприємства “Калуське підприємство автобусних станцій” Мар’янові Рисею, який мав розповісти старостам сіл концепцію змін.

“Схема руху поки що залишається незмінною, — почав пояснювати посадовець. — Єдине, що: автобуси будуть відправлятися з автостанції, але перед тим вони можуть заїхати (це вже залежить від перевізника), наприклад, на ВПУ, як раніше, забрати там людей, заїхати на автостанцію, обілетити і далі їхати на свій маршрут”.

“З часом ми плануємо, що ці автобуси будуть їхати через об’їзну, не через місто”, — доповнив Олег Савка.

Згодом він додав ще таке: “сільські” автобуси, коли їдуть через місто, то підбирають на зупинках пасажирів. Це робить збитковими внутрішні міські рейси, що невигідно перевізникам, які за них відповідають.

На таку інформацію старости Калуської громади відреагували доволі бурхливо та “посипали” питання:

  • Скільки триватиме тестовий режим?
  • Чи матиме право автобус, що їде з села, зупинятися по місту на всіх зупинках або ж — лише на автостанції? А відтак — чи не поставлять мешканців сіл перед обов’язком пересідати на автостанції на міські маршрути та платити додаткові 12 гривень?
  • Як нововведення вплине на чинні графіки руху автобусів?
  • Кому і де платити гроші: при посадці — водію, чи на автостанції, бо там буде квиток?

Від кількості питань Мар’ян Рисей відверто розгубився. Повідомив лише, що тестовий період триватиме два-три тижні, а далі буде видно, що потрібно міняти.“Не розумію”, — кілька разів повторив він.

“Для приміських рейсів Калуської ОТГ ніяких об’їзних не буде. Нам попередньо це обіцяли дуже чітко”, — зауважила староста Студінки Марія Стасюк.

“Люди кажуть так: якщо нас везуть до автостанції, то хай запровадять тариф у 12 гривень, як по місту. Вони доїдуть до автостанції, пересядуть на міську маршрутку, заплатять ще 12 гривень і калуські автобуси будуть мати пасажирів, і станція буде “забита”, — зазначив староста Сівки-Калуської Василь Тимчишин.

Він додає: по місту є пільгові рейси, а в села їх немає. Але ж це — одна громада. Несправедливо, на думку старост, що на мешканців сіл громади хочуть повісити додаткові витрати. А вони, таки дуже вірогідно, що будуть: адже зміна маршрутів вплине на загальний кілометраж рейсу, а його збільшення потягне підвищення вартості проїзду в “сільських” автобусах. А після завершення тестового періоду та впровадження руху через об’їзну великій частині пасажирів доведеться доїжджати в межах міста маршрутками, що знову ж таки — додаткові гроші.

Від старост звучала пропозиція: пустити через автостанцію всі рейси, що їдуть з-поза меж громади (Долина, Войнилів, Львів, Івано-Франківськ…), але ті, що в межах ОТГ, хай би їздили як раніше.

Також старости скаржаться, що оголошення про запуск автостанції та зміну точки відправлення в автобусах розмістили, але більше — нічого людям не пояснили. Хто автор тих оголошень — невідомо. Мар’ян Рисей твердить, що нічого про них не знає.

В управлінні економічного розвитку міста твердять: завтра і в наступні тестові дні автобуси з сіл громади їхатимуть тими ж маршрутами, що і раніше, зупинятимуться на всіх зупинках, як і раніше. Єдина зміна — вони проїжджатимуть через автостанцію.

Утім все це, схоже, шито білими нитками: договорів із перевізниками автостанція наразі не має, а вони є обов’язковими. Без відповідних договорів перевізники взагалі можуть не заїжджати на автостанцію. Водночас, щоб укласти договір, комунальне підприємство має мати затверджений виконкомом розмір автостанційного збору. А цього документу також немає: він — ще лише на етапі розробки, повідомили Інформатору в управлінні економічного розвитку міста. Тож, схоже на те, що завтра їхатимуть, хто як захоче.

Тетяна Кіндюх

До теми:
Міські, сільські, франківські: як від суботи курсуватимуть автобуси через нову автостанцію в Калуші?
Де лавочки? Як виглядає новозбудована автостанція сьогодні | ФОТО
Чи припинить роботу автостанція на вулиці Привокзальній у Калуші?

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08

Нагору