Калуш До сайту

“Почалося знову”: калуські старости скаржаться на працівників автостанції

Староста села Студінки звернулася до міської влади з проханням зобов’язати перевізників вивісити в автобусах громадського транспорту чіткий перелік тих категорій пасажирів, які мають право на безкоштовний проїзд.

Ідеться про маршрути до сіл Калуської громади, пише Інформатор.

Про ситуацію з перевезеннями сьогодні йшлося на нараді зі старостами. Як зазначила очільниця Студінківського старостинського округу Марія Стасюк, у переліку пільгових категорій пасажирів, яке їй надало управління економічного розвитку, чомусь немає ані дітей з інвалідністю, ані дітей із багатодітних сімей, немає згадки про членів сім’ї загиблих Героїв.

“Я не думаю, що з цих категорій беруть плату за проїзд… Так само є питання по пільговиках-пенсіонерах другої та третьої груп. Хто це має визначати? Ми одна громада, кажуть мені люди. Чому в місті мають бути одні умови, а з доїздом до сіл інші?” — зазначила староста.

За її словами, потрібно сформулювати чіткий перелік пільгових категорій, щоб ніяких питань не виникало більше. І людина з інвалідністю не повинна нічого доводити водію, бо не кожному стає сміливості відстоювати свої права.

Пропозицію Марії Стасюк зафіксували як протокольне доручення. Тож, у міській раді обіцяють розробити єдину пам’ятку, яка буде містити всю актуальну інформацію.

Зайшла мова і про зупинки “сільських” автобусів. У Калуші, як відомо, після початку роботи нової автостанції водіям цих рейсів почали забороняти зупинятися по місту. Ситуація набула розголосу, а у міській раді спершу звинуватили самих водіїв, а потім таки домовилися, що поки що рейсові автобуси з сіл будуть зупинятися по місту на всіх зупинках, як раніше.

“Домовленість така, що той самий рух зберігається до того часу, поки не буде заїзду міського транспорту на автостанцію. Але вже стоять представники автостанції і кажуть, де не ставати. Почалося знову…” — повідомив сьогодні староста Сівки-Калуської та Голині Василь Тимчишин.

За його словами, на села пішов знову сильний тиск.

Його слова підтвердили й деякі інші старости. Також вони зауважували, що відбулося підвищення вартості проїзду. Станційний збір у квитку до Пійла, наприклад, уже становить 5 гривень. Люди платять, але натомість хочуть, щоб їм бодай зупинялися в місті там, де раніше.

“Перевезення залишаються проблемними”, — резюмували старости.

Нагадаємо, що за осінь підвищення вартості проїзду з калуської автостанції відбулося вже двічі. Наприкінці вересня перевізники підняли тарифи на проїзд на маршрутах до сіл громади в середньому на 10-13%. І майже одразу повідомили Калуську районну державну адміністрацію та міську владу про зміну вартості проїзду з 2 листопада. Зокрема, вони вказали на збитковість перевезень на приміських маршрутах та про застосування тарифів, порахованих відповідно до методики, пояснював нещодавно “Вікнам” начальник управління економічного розвитку Юрій Соколовський. У результаті в листопаді вартість проїзду зросла на чергові 10%.

Нагадаємо також, що автостанція у Калуші досі працює у тестовому режимі. Пішов уже четвертий місяць “двотижневого тестування”. За цей час у громаді не дійшло ані до затвердження станційного збору, який фактично зараз стягують невідомо на основі чого, ані до впорядкування питання щодо земельної ділянки, на якій не лише автостанція, а і чимала кількість приватних магазинів та інших закладів. Місто, як мінімум, втрачає кошти, які вже мало би отримувати від оренди землі. Не дійшло і до впорядкування руху міських маршрутів, зокрема, заїзду бодай якогось рейсу на автостанцію. Ще у вересні на сайті міської ради оприлюднили проєкт рішення “Про упорядкування руху автотранспортних засобів, які здійснюють перевезення на приміських автобусних маршрутах загального користування в м. Калуші”, але до цього часу на розгляд виконкому та затвердження його не винесли… Тим часом стало відомо, що працівники комунальної автостанції заробітну плату виплачує приватна компанія.

При всьому цьому міська влада публічно транслює позицію, що нова автостанція — це успішно реалізований проєкт стратегії громади…

Читайте також розслідуванняУ Калуші запрацювала нова автостанція. Але чи справді вона комунальна?

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у FacebookTelegramTikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com
Мобільний номер редакції +380 67 266 02 08